نویسنده ۸۶ ساله از فینالیست‌های رقابت ادبی منچستر

فهرست بین‌المللی نامزدهای نهایی رقابت نویسندگی منچستر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

نویسنده 86 ساله از فینالیست‌های رقابت ادبی منچستر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رقابت نویسندگی منچستر که بزرگترین رقابت ادبی بریتانیا برای کتاب‌های منتشر نشده است، اسامی رقبای امسال برای دریافت جوایز 10 هزار پوندی این رقابت را اعلام کرد.

این جایزه که از سوی مدرسه نویسندگی منچستر در دانشگاه متروپولیتن منچستر برگزار می‌شود هر سال یک جایزه داستان و یک جایزه شعر اهدا می‌کند.

این جایزه از سال 2008 تاسیس شده و کارول آن دافی ملک‌الشعرای بریتانیا و مدیر خلاقیت مدرسه نویسندگی منچستر آن را تاسیس کرده است. در این مدت بیش از 15 هزار اثر از بیش از 50 کشور جهان در این رقابت شرکت کرده‌اند و بیش از 135 هزار پوند به برندگان اهدا شده است.

این رقابت برای تشویق به نوشته شدن آثار جدید و کشف نویسندگان جدید از سراسر جهان برگزار می‌شود و جایزه‌ای بین‌المللی است.

اسامی برندگان جایزه 10 هزار پوندی برای شعر و برای داستان در جشنی که جمعه یکم دسامبر برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

داوری جایزه شعر بر عهده آدام اوریوردان و مونا ارشی و پاسکاله پتی است. نیکلاس رویل، بونی گیر و آنجلا ریدمن داوران بخش داستانی هستند.

نامزدها در بخش شعر عبارتند از:

بومالین آنت از فیلیپین که سال 2005 به بریتانیا مهاجرت کرده است، الا فریرز شاعر و هنرمندی از جنوب شرقی لندن که سال 2014 به عنوان ملک‌الشعرای شاعران جوان لندن انتخاب شد، دون جانسون شاعر و نویسنده از آمریکا که در زمینه داستانی موفق به کسب جایزه بنیاد هاوارد شده است، کارولین کینگ از بریتانیا که اشعارش لحنی کودکانه دارند و سال 2013 نیز نامزد نهایی جایزه منچستر بود، لیندسی مینز متولد کالیفرنیا و ساکن بروکلین که برنده جایزه شعر الینور بندیکت 2015 هم شده و لورا وب متولد انگلستان در سال 1985 که سال 2006 برنده جایزه بلک‌ول شده است.

نامزدها در بخش داستانی عبارتند از:

کیم ال بوجدن متولد کره جنوبی که در دانمارک بزرگ شده و در پاریس تحصیل کرده و اکنون در نروژ زندگی می‌کند، جین فریزر که در دهکده‌ای در ولز زندگی می‌کند و در زمینه نویسندگی خلاق تحصیل کرده و دارای مدرک دکتری و برنده جایزه جامعه هایکوی بریتانیا است، سکینه هوفر نامزد دکترای دانشگاه سین‌سیناتی که سال پیش نامزد بخش شعر منچستر بود، پی.اف. لاتام 86 ساله از انگلیس که در دوران جنگ جهانی بزرگ شد و اولین جایزه نویسندگی را وقتی 10 سال داشت دریافت کرد و بخشی از زندگی‌اش سرباز بود و بعد مدیر فروش خانه شد و در همه حال یک کتاب‌خوان حرفه‌ای بود، هانا ونسان نمایشنامه نویس و تحصیل کرده در رشته درام از دانشگاه ایست آنگلیا و دیوید میکلی ساکن لندن که موسیقیدان، شاعر و ویراستار است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان