نماینده سنندج:

تعطیلی۶۰درصد واحدهای صنعتی کردستان/جاده های کردستان قتلگاه هستند

سنندج - نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: ۸۲۷ واحد صنعتی در استان کردستان وجود دارد که ۶۰ درصد آنها تعطیل هستند.

تعطیلی60درصد واحدهای صنعتی کردستان/جاده های کردستان قتلگاه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی فرشادان ظهر امروز در جلسه شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی که با حضور رئیس و اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورا اسلامی در سنندج برگزار شد، گفت: پاشنه آشیل مشکلات کردستان بر خلاف کسانی که می گویند مشکلات امنیتی است اینگونه نیست و مشکل اصلی ما بیکاری است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: 827 واحد بزرگ و کوچک صنعتی در استان کردستان وجود دارد که 60 درصد آن غیر فعال است.

وی افزود: فعال سازی واحد های غیر فعال از کلنگ زنی های بی مورد که تنها مردم را امیدوار می کنند بسیار بهتر و واجب تر است.

فرشادان اشاره ای به جاده های استان کردستان کرد و یاد آور شد: جاده های کردستان قتلگاه و قصاب خانه های انسانی هستند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه 33 سد ساخته شده یا در حال ساخت در کردستان وجود دارد، اظهار کرد: کردستان حوزه آبریز پنج استان کشور و میانگین بارندگی بالا تر از میانگین کشوری را دارد اما خود استان از آب هایش بهره نمی گیرد.

وی با اشاره به 16 هزار هکتار آب مرزی، گفت: کردستان تنها 10 درصد آب هایش را برای کشاورزی استفاده می کنند درحالی که میانگین کشوری در این مورد 40 درصد است.

فرشادان افزود: اگر به کردستان حق آب خودش را بدهند سه هزار میلیارد تومان اشتغال زایی در استان صورت می گیرد که به تولید ثروت در استان کردستان کمک خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان