آبشار ولیلا و جنگل انجیلی ؛ آرامش در کنار سرسبزی های مازندران

آبشار ولیلا و جنگل انجیلی ؛ آرامش در کنار سرسبزی های مازندران سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ایران گردی,طبیعت گردی,اماکن دیدنی,گردشگری تا حالا به این فکر کرده اید که چرا به این جنگل، جنگل انجیلی ...

تا حالا به این فکر کرده اید که چرا به این جنگل، جنگل انجیلی می گویند دلیلش روشن است این جنگل نام خود را از انجیلی درختی می گیرد. روستای ولیلا از تابع سوادکواه و در منطقه زیر آب قرار گرفته است. آبشار ولیلا دوستداران طبیعت و گردشگران که به مناطق جنگی و بکر علاقه دارند  نامی پر آوازه است. ولیلا محیطی دور از هیاهوی و شلوغی های شهری و روزمره است، محیطی کاملا آرام و افسونگر دارد و میتواند یکی از پیشنهادات سفرهای یک تا چند روزه در نزدیکی آبشار سواد کوه باشد.

آبشار ویلامکان آبشار ویلا

محل قرار گیری ولیلا به شما این امکان می دهد که پس از ساعتها راهپیمایی در میان تپه های کم شیب با ارتفاع کم و گذر از جنگل به آبشار زیبای ولیلا برسید هر چند آبشار ولیلا ارتفاع  کمی دارد ولی این آبشار انقد زیباست شما که به شما اجازه نمیدهد به این زودی از  این طبیعت بکر و دیدنی دل بکنید، علاوه بر وجود آبشار ولیلا و آبشار سواد کوه جنگل های ان منطقه نیز در فصل های بهار، تابستان و پاییز از جذابیت منحصر به فرد برخوردار هستند که حس های مختلفی را به بیننده منتقل می کند. این جنگل همانطور که اشاره شد نام خود را از انجیلی درختی میگیرد که همین موضوع سرسبزی و افسون خاصی به جنگل بخشیده است.
آبشار ویلا

درختان اطراف آبشار 

درخت انجیلی که گونه غالب جنگل های منطقه سوادکوه و آبشار سواد کوه است برگ ها و تنه انجیلی بیشترین توجه ها را به خود جلب می کند انجیلی درختی است با قامت بلند که ارتفاع آن به 25 متر می رسد از نکات جالب توجه این درختان این است که در فصول مختلف سال رنگ برگ های درختان انجیلی نیز تغییر می کند و حس خوبی را به گردشگر القا می کند.

پیاده روی

پوشش گیاهی و طبیعت منطقه

برگهای نورسته این درخت در فصل بهار بنفش به رنگ قرمز هستند، در تابستان به رنگ سبزه تیره و درخشان دیده می شوند و در فصل پاییز به رنگ های مختلف زرد پررنگ، نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص در می آیند همین ویژگی منحصر به فرد رنگ ها با بازی رنگ ها در فصول مختلف  باعث میشود ساعاتی غرق در زیبایی  طبیعت بکر جنگل های انجیلی شوید  همچنین تنه درخت قهوه ای مایل به قرمز، صاف و صیقلی با لکه های قهوه ای روشن تا کرم رنگ است که در فصل زمستان حس گرما را به بیننده منتقل می کند.  زیبایی این منطقه باعث می شود که شما به دور از دغدغه های روزمره خود لحظات آرام بخشی را تجربه کنید. نکته قابل عرض درباره  درختان انجیلی در جنگل انجیلی این است که چوب انجیلی بسیار سخت است و از این حیث در زبانهای خارجی به چوب آهن نیز معروف است.
انجیلی

مسیرهای دسترسی:

برای رسیدن به جنگل انجیلی ابتدا باید مسیر جاده فیروز کوه را طی کنیم و پس از رسیدن به میدان شهر زیر آب به سمت راست مسیر خود را ادامه دهیم تا انکه به روستای اتو برسیم سپس پس از گذر از این روستا یک دوراهی خاکی سر راهمان قرار می گیرد مسیر سمت چپ شما را به روستای ولیلا در نزدیکی آبشار سواد کوه می رساند پس از رسیدن به روستا به سوی مسجد محل رفته چرا که آنجا فضای مناسبی برای پارک وسیله نقلیه دارد. همچنین جاده خاکی روبروی مسجد  مسیر حرکت به سمت سوخته سرا و جنگل های انجیلی سوادکوه را مشخص می کند. آبشار ولیلا در یک و نیم کیلومتری روستای ولیلا قرار گرفته است که شما می توانید با طی 3 ساعت پیاده روی در جنگل انجیلی به آبشار ولیلا برسید در تمام طول مسیر شبرنگهای کوچکی نصب شده که به شما کمک می کند مسیر خود را پیدا کنید.اگر شما قصد سفر به این منطقه را دارید به تنه دختان انجیلی نگاه کنید چراکه چند درخت انجیلی مجاور یکدیگر معمولا از محل تنه درخت ها به هم جوش می خورند گرچه هر کدام درختان مجزایی هستند. پیاده روی بر روی مسیر جنگل های انجیلی بسیار لذت بخش است اگر این جنگل های روز بارانی را تجربه نکرده باشند. که در این صورت به خاطر لغزنده بودن داشتن کفش مناسب الزامی است.
آبشار ولیل

انجیلی جنگل


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر