مدل‌های مختلف شمع شب یلدا

شب یلدا که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند تا بلندترین شب سال را در کنار هم جشن گرفته و سپری کنند، سفره‌های رنگارنگی پهن می‌شود. هندوانه و انار از نمادهای مهم این شب هستند و با الهام از این دو میوه، می‌توان شمع‌هایی زیبا برای سفره‌ی یلدا آماده ساخت.

شب یلدا که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند تا بلندترین شب سال را در کنار هم جشن گرفته و سپری کنند، سفره‌های رنگارنگی پهن می‌شود. هندوانه و انار از نمادهای مهم این شب هستند و با الهام از این دو میوه، می‌توان شمع‌هایی زیبا برای سفره‌ی یلدا آماده ساخت. در ادامه با نحوه‌ی ساخت شمع یلدا و نمونه‌های مختلف شمع ویژه‌ی بلندترین شب سال آشنا می‌شوید.

 

طریقه‌ی ساخت شمع هندوانه:

شمع هندوانه

برای ساختن شمعی به شکل قاچی از هندوانه، به قالب هرمی، فیتیله، پارافین، رنگ قرمز و سبز، اسانس هندوانه و موم برای دانه‌های هندوانه نیاز دارید. کافی است ابتدا چند تکه موم را به شکل دانه‌ی هندوانه درآورده و به دیواره‌ی داخلی قالب بچسبانید، فیتیله را از داخل قالب رد کنید. سپس مقداری پارافین را آب کرده و رنگ قرمز و اسانس را به آن اضافه کنید و در قالب بریزید. پس از خنک و سفت شدن پارافین قرمز، مقداری پارافین دیگر آب کرده و بدون رنگ در قالب بریزید تا سفت شود. مجددا مقدار دیگری پارافین آب شده را با رنگ سبز مخلوط و در قالب بریزید. پس از خشک کردن کامل شمع، آن را از قالب درآورده و در سفر قرار دهید.

 

طریقه‌ی ساخت شمع انار:

شمع انار

لوازم مورد نیاز برای ساخت این مدل شمع، یک عدد انار، پارافین، رنگ قرمز، اسانس انار و فیتیله هستند. ابتدا سر انار را از آن جدا و داخل آن را کامل تخلیه کنید. سپس پارافین را آب کرده، به آن رنگ قرمز و اسانس اضافه کنید. پس از قرار دادن فیتیله در پوست انار، پارافین را داخل آن بریزید.

 

نمونه‌های شمع یلدا:

در ادامه مدل‌های مختلف شمع‌های ویژه شب یلدا با قالب‌های مختلف را مشاهده می‌کنید:

شمع شب یلدا

شمع شب یلدا 

شمع شب یلدا

شمع شب یلدا 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان