معروف ترین سوغات دبی ؛ بهترین سوغاتی های دبی در سفرشما!

معروف ترین سوغات دبی ؛ بهترین سوغاتی های دبی در سفرشما! پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - جهان گردی,صنایع دستی,خرید,گردشگری,تفریح و سرگرمی زمانیکه به سفر می روید به قصد های گوناگون چیزی که بعد ها ش ...

زمانیکه به سفر می روید به قصد های گوناگون چیزی که بعد ها شما را به خاطرات خوش سفرتان می برد عکس ها و فیلم هایی است که گرفته اید اما چیز دیگری هم می تواند برای همه برای شما یادآور سفرتان باشد و یا حتی آن را برای نشان دادن گوشه ای از فرهنگ ، تاریخ و سنت یک ملت به کسی بدهید  ممکن است برخی برای تجارت ، تفریح ، دیدن آثار دیدنی و یا خرید و ... سفر کرده باشند .در بین تمام کشور های دنیا در اینجا می خواهیم در مورد کشور امارات متحده و شهر بسیار ارزشمندش دبی صحبت کنیم که امروزهه قطب گردشگری دنیا نیز به شمار می آید ، دبی دارای بسیاری مرکز خرید مهم مانند مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی ، مرکز مارینا مال دبی ، مرکز خرید ابن بطوطه دبی و مرکز خرید دبی مال برای خرید در دبی است که اکثر مسافران را مبهوت خود می کند . پس در آن زمانیکه شما در این مراکز خرید هستید می توانید معروف ترین سوغات دبی در خرید در دبی مخصوص را هم برای اعضا خانواده و دوستانتان خریداری کنید .

دبی

1 _ مجسمه برج خلیفه بزرگترین برج دبی

دبی هم نیز مانند هر شهر دیگری دارای نمادی نیز است که نماد آن نیز برج عظیم خلیفه می باشد . در دبی مطمئن باشید اگر کسی بخواهد راجع به افتخارات شهرش صحبت کند حتما برج خلیفه را بر سر زبان می آورد چرا که این برج با تمام امکاناتی که مانند مراکز تفریحی ، استخر ، فروشگاه ، هتل ، مرکز تفریحی و ... دارد و نمای شیشه ای که جلوه آن را بیشتر کرده است بهترین و با ارزش ترین برج دبی محسوب شود .از این رو برای اینکه نماد این شهر به دست همگان بیفتد و آن را با عنوان نماد دبی بشناسند مجسمه های کوچکی از آن ساخته اند که از معروف ترین سوغات دبی و خرید در دبی به فروش می رسد هرچند که ممکن است تعداد کمی جاسوئیچی ، چراغ خواب ، عبه های موزیکال و ... ان را هم ببینید . اما اگر به دنبال یک سوغاتی از مجموعه سوغات های دبی هستید حتما مجسمه ان را خریداری کنید تا به عنوان تزیین در زمانی که در جایی قرار می دهید هر وقت آن را نگاه می کنید یاد نماد دبی بیفتید .

مجسمه برج خلیفه

2 _ لباس و پارچه های رنگارنگ دبی

یکی دیگر از سوغاتی های دبی لباس و پارچه است که رفته رفته در میان مردم دنیا محبوب شده است چرا که اجناس در حال فروش در دبی را با کیفیت های پارچه هاو خیاطی هند و ویتنام برابری می دهند . شما با توجه به سلیقه ای که دارید و برای هر سنی می توانید انواع لباس های بچه گانه ، زنانه وو مردانه را از فروشگاه های دبی با قیمت ارزان تهیه کنید و حتی می توانید پارچه های متنوع و رنگارنگ مخصوص را از مغازه های پارچه فروشی تهیه کنید . اما این لباس ها در اصل سوغاتی های دبی نیستند چیزی که سوغاتی های دبی است لباس های ساده اما با آرم آی لاو دبی I love dubai است که آن را محبوب کرده و گردشگران بسیاری را برای خرید در دبی و خرید این تی شرت و بلوز ها جذب کرده است که اکثرا آن ها را از تمام مغازه های لباس فروشی می توان تهیه کرد . خوب است بدانید این فکر زیبا که باعث کمک به فروش محصولات در دبی شده است تنها فکر مغازه داران خوش ذوقی می باشند که خلاقیت به خرج داده اند و این موضوع بسیار قابل تقدیر است . البته به غیر از پارچه های متنوع برای خرید در دبی از سوغاتی های دبی و معروف ترین سوغات دبی از فروشگاه ها می توانید انواع دیگری از کفش ، دمپایی ، صنایع دستی و ... را که جزو سوغاتی کشور هستند از مغازه های موجود تهیه کنید .

 لباس و پارچه های رنگارنگ دبی

3 _ خرما سوغاتی شیرین و محبوب دبی

اگر قصد داشته باشید یک خوراکی را به عنوان سوغاتی های دبی و خرید در دبی با خود از دبی ببرید پیشنهاد ما به شما خوراکی لذیذ و بسیار شیرین دبی یعنی خرما است که در بهترین کیفیت ممکن در سراسر امارات در فروشگاه های دبی با نام محبوب بتییل (( Bateel )) به فروش می رسد . این خرما که که از مرغوب ترین نوع در سراسر کشور هستند با شکلات و یا آجیل پر می شوند و شما می توانید هر کیلو این خرما ها را از فروشگاه ها با قیمت 100 هزار تومان خریداری کنید . هرچند که این مبلغ بسیار گران است اما جزو خوراکی ها و سوغاتی های دبی که بسیار محبوب گردشگران و زبانزد همگان نیز در خرید در دبی می باشد .

خرما سوغاتی شیرین و محبوب دبی

4 _ بوخورماده ای تأثیر گذار برای تنفس

یکی از محبوب تریت سوغاتی های دبی که این بار در قالب عطر خوش است بخور ، عطر و عود می باشد که تمام این ها را در دبی از درخت آگار می گیرند . این درخت بسیار پوستش بسیار کاربرد های زیادی داشته به طوری که به عنوان مثال اگر عصاره آن را بگیرند از آن بخور که خاصیت بسیاری برای زمانی که بیمار هستیم دارد و راه تنفسی ما را باز می کند و یا از عصاره آن عطر می سازد و یا اگر پوست این درخت را بسوزانند ماند عودی خوش بو نیز است و همینطور می توانند از آن روغن گرفته و استفاده کنند . شما می توانید عصاره های ای درخت را در شیشه های کوچکی که ریخته اند خریداری کنید البته این امکان وجود دارد که شیشه های عطر کامل آن را از مغازه های ادکلن فروشی خریداری کنید و به عنوان سوغاتی های دبی و یا معروف ترین سوغات دبی بیاورید . این بو را در هر جایی که بزنید تماما به یاد عطر دبی و خرید در دبی خواهید افتاد .

بوخورماده ای تأثیر گذار برای تنفس

5 _ فرش و تابلو فرش های فارسی

یکی از سوغاتی های دبی  و یا معروف ترین سوغات دبی ریشه در تمدن ایران دارد و به نام فارسی در مغازه ها پیدا می شوند و آن چیزی نیست جز فرش ها و تابلو فرش های فارسی کهه از فرش های بی نظیر دستباف ایرانی الهام گرفته شده اند و در دبی به عنوان سوغاتی به فروش می رسند . البته نکته بدی که در این سوغاتی ها وجود دارد با اینکه نام تابلو فرش فارسی بر روی آن ها است اما گردشگران خارجی آن ها را به عنوان سوغات دبی خریداری می کنند و این موضوع ناراحت کننده است . خوب است بدانید که بسیاری از کشور های دنیا سعی در بافت فرش های به کیفیت فرش های ایرانی کرده اند اما مهم این است ریشه و اصل یرانی بودن آن در خرید در دبی حفظ شود .

فرش و تابلو فرش های فارسی

6 _ شکلات های شیری شتری

اگر علاقه مند به شکلات هستید یکی از بهترین شکلات ها را برای خرید در دبی می توانید در دبی با نام شکلات شتری پیدا کنید که از شیر شتر یعنی شکلات شیری و با طرح های کوچک به شکل شتر درست شده اند و در بسته های کوچک و بزرگ در فروشگاه های دبی با قیمت هر کیلو 12 دلار یا در حدود 37 هزار تومان به فروش می رسند . این یک سوغاتی بی نظیر می تواند برای شما باشد که در هیچ جای دنیا نمی توانید آن را پیدا کنید . پس اگر اهل خوردن شیرینی هستید این سوغاتی را بر خلاف سوغاتی های دیگر مانند مجسمه ها و .... در اولویت در خرید در دبی قرار بدهید .

شکلات های شیری شتری

7 _ عطر های عربی با رایحه خاص

اگر می خواهید از سوغاتی های دبی و مجموعه سوغاتی های سلطنتی بخرید می توانید عطر های عربی را که در تمام فروشگاه های دبی با قیمت مناسب پیدا می شوند خریداری کنید که تماما شما را به یاد سلطان ها و خلیفه های عربی زمان گذشته می اندازد . البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که عطر های عربی بوهای خاصی دارند و ممکن است برای همه خوش نباشند از این رو باید به این موضوع توجه کنید اما حتما یکبار بوییدن این بوهای خاص می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد .

عطر های عربی با رایحه خاص

8 _ خنجر و شمشیر های قدیمی

از زمانی که اسلحه ها و مواد شیمیایی از معروف ترین سوغات دبی در جنگ ها جای شمشیر ها ، خنجر ها و نیزه ها را گرفتند از این وسایل دیگر تنها در موزه ها و یا مراسم خاص می توان استفاده کرد و یا آن ها را دید که یادآور جنگ های گذشته و دلاوری هایی هستند که سربازان هر کشور با این شمشیر ها و نیزه ها انجام داده اند . اما اگر علاقه ای به این وسایل جنگی داشته باشیم می توانیم از دبی خنجر هایی با کنده کاری های فوق العاده و زیبا را به عنوان معروف ترین سوغات دبی خریداری کنیم و به عنوان سوغاتی آن ها را هدیه دهیم و یا برای خود تهیه کرده و در خانه هایمان بیاویزیم . این شمشیر ها و خنجر ها در فروشگاه های مخصوص دبی با توجه به تزئیناتی که دارند می توانید با قیمت های متفاوت تهیه کنید .

خنجر و شمشیر های قدیمی

9 _ شال های پشمی هنر سنتی دبی

یکی از هنر های سنتی و با ارزش در دبی و امارات متحده بافندگی ااز پشم دام ها بود زیرا شغل اصلی این مردم دامداری و چوپانی بوده است و آن ها برای کسب درآمد و چرخاندن زندگی از پشم دام هایشان بافندگی می کردند و لباس های می بافتند از همین رو این هنر نسل به نسل گشته و امروزه به عنوان سوغاتی به گردشگران فروخته می شود . اما تفاوت این شال ها با لباس های گذشته در نخ آن ها است که امروزه از نخ مصنوعی استفاده می شود و می توان این شال های زیبا و با ارزش را که طرفداران بسیاری دارد در تمامی فروشگاه های دبی پیدا کرد شال های پشمی هنر سنتی دبی

10 _ساعت شنی

بعد از شیرینی و سوغاتی های هنری نوبت به صنایع دستی می رسد مانند انواع اجسامی که با شیشه و به زیبایی خاصی ساخته شده اند و در فروشگاه های دبی با طرح های گوناگون مانند مجسمه های شیشه ای ، ساعت شنی ، جا شمعی و .... به فروش می رسند که در بین این ها ساعت های شنی با قیمت های ارزان و شن های رنگی برای جذابیت بیشتر به فروش می رسند . بر روی این ساعت ها طرح های شتر هایی است که متعلق به زادگاهشان می باشند و شما با خریداری این ساعت ها می توانید آن ها را به عنوان تزئین در جایی از خانیتان بگذارید که هر موقع به آن و نقش شتر ها نگاه می کنید یاد سفر زیباییتان بیفتید .

ساعت شنی

11 _ قلیان (( شیشا پایپ ))

یکی دیگر از سوغاتی های جالب در دبی شیشا پایپ (( قلیان )) است که در اندازه های مختلف به صورت شیشه های رنگی در فروشگاه های دبی به فروش می رسند و شما با توجه به سایزی که خریداری می کنید می توانید از آن یک استفاده ای کنید به طور مثال اگر قلیان های کوچک را خریداری کنید به عنوان تزیین می توانید از آن در خانه هایتان استفاده کنید و از سایز بزرگ آن می توانید استفاده های دیگر بکنید که به طور کلی در بین گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار است .

 قلیان (( شیشا پایپ ))

12 _ طلا زیورآلات محبوب دبی

در خاورمیانه اکثر کشور ها دارای سرمایه های طلا هستند و علاقه زیادی هم به این زیور آلات دارند اما کشوری که بیشترین علاقه و مصرف را دارد و همین طور در آن از مرغوب ترین طلاها پیدا می شود امارات متحده و علل خصوص شهر دبی است به طوری که تنها در شهر دبی 700 فروشگاه بزرگ طلا فروشی وجود دارد . شما با هر سلیقه ای می توانید زیورآلات مناسب خود را در این فروشگاه ها پیدا کنید و خریداری کنید و اصلا نگران مرغوبیت آن نباشید چرا که دولت توجه بسیاری بر روی کیفیت این فلزات دارد .

طلا زیورآلات محبوب دبی

13_ ادویه های متنوع

از آنجایی که در دبی در غذاهایشان از ادویه بسیار استفاده می شود از همین رو در شهر و فروشگاه ها بسیاری مغازه های ادویه فروشی هرچند کوچک پیدا می شود که ادویه های مختلفی مانند زعفران ، آویشن ، فلفل و گیاهان خشک و ... را می فروشند . مطمئن باشید بعد از ورودتان به این مغازه ها آنچنان بوی این ادویه ها شما را مست می کند که دست خالی از این مغازه ها بیرون نخواهید آمد و البته مطمئن هم باشید که این ادویه های خاص با کیفیت عالی حتما انتخاب خوبی هستند .

 ادویه های متنوع

14 _ لوازم الکترونیکی

اگر به دنبال لوازم الکترونیکی مانند لوازم خونه ، موبایل و ... هستید می توانید آن ها را از دبی با بهترین برند ها و قیمت های مناسب خریداری کنید هرچند که به خودی خود این کشور جزو تولید کنندگان نیست و این محصولات را از کشور های دیگه وارد می کند و در پایین ترین قیمت در بازار دبی عرضه می کنند . از همین رو افراد زیادی از کشور های همسایه هم برای خرید این لوازم و وسایل به این کشور می آیند و لوازم الکتریکی را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند .

لوازم الکترونیکی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان