به صورت کلی خودروسازان با تولید مدل مورد نظر در خود آن بازار پول های بیشتری را جمع آوری می کنند. اما به نظر می رسد که تویوتا با سایت تولیدی خود در کنتاکی آمریکا به مشکل بر خورده است.
در واقع از نظر اقتصادی ساخت کمری در ژاپن و ارسال آن به کمک کشتی تا کنتاکی به صرفه تر از تولید آن در کنتاکی است.
تویوتا برنامه سرمایه گذاری 30 ساله برای این سایت تولید را داشت اما این مسئله مشروط به آن است که هزینه ها کمتر شوند.
تویوتا به دنبال این است که برای حفظ شغل ها تا جای ممکن از هزینه ها بکاهد و بهره وری کارخانه را افزایش دهد. همانطور که تویوتا این مورد را در کیفیت و ایمنی انجام داده است.
در حال حاضر سیاست کلی تویوتا در این است که هزینه های تولید را کاهش دهد تا در زمینه الکتریکی کردن خودروها سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری در دیگر بخش ها همچون رانندگی خودکار و دیگر فن آوری های جدید به کار گرفته خواهد شد.
معماری جدید کارخانه های خودروسازی تویوتا باعث می شود تا هزینه های تولید خودرو بسیار کاهش پیدا کند. برای مثال سایت تولیدی Tsutsumi ژاپن اولین کارخانه تویوتا خواهد بود که از روش خط تولید قابل انعطاف بهره مند خواهد شد. این راهکار باعث می شود تا هزینه تولید مدل کمری در این سایت به نسبت کنتاکی کاهش پیدا کند.