ماهان شبکه ایرانیان

نمایشگاه خودرو تهران؛ نگاهی به پژو Exalt

پژو اگزالت به جرات شاخص‌ترین خودروی حاضر در نمایشگاه خودرو امسال است؛ خودرویی که تنها یک نمونه از آن ساخته شده و این یک هفته میهمان نمایشگاه تهران است. این خودروی مفهومی اولین بار در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شد. نکته‌ی جالب این بود که خودرو رنگ نداشت و با بدنه‌ی فولادی خام در معرض عموم به نمایش درآمد.

نمایشگاه خودرو تهران؛ نگاهی به پژو Exalt
نمایشگاه خودرو تهران؛ نگاهی به پژو Exalt

در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، پژو از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این خودرو که زبان طراحی منحصربه‌فردی نسبت به سایر محصولات خانواده‌ی پژو و دیگر خودروهای حاضر در نمایشگاه داشت، “اگزالت” (Exalt) نام دارد.

پژو اگزالت به جرات شاخص‌ترین خودروی حاضر در نمایشگاه خودرو امسال است؛ خودرویی که تنها یک نمونه از آن ساخته شده و این یک هفته میهمان نمایشگاه تهران است. این خودروی مفهومی اولین بار در سال 2014 در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شد. نکته‌ی جالب این بود که خودرو رنگ نداشت و با بدنه‌ی فولادی خام در معرض عموم به نمایش درآمد.

exalt 2

پژو exalt در نمایشگاه خودرو تهران

خودروی حاضر در نمایشگاه نمونه‌ی تکامل یافته‌ی کانسپت 2014 است و با جزییات و بدنه‌ی رنگ شده به نمایش گذاشته شده است. زبان طراحی مدرن، خشن و اسپرت از ویژگی‌های بارز اگزالت است. چراغ‌های باریک، کشیده با هندسه‌ی شکسته به جلوپنجره‌ی زاویه‌دار نشانه رفته‌اند. الگوی چراغ و جلوپنجره ما را به یاد محصولات فعلی پژو مثل 2008 و 508 می‌اندازد. در نمای جانبی شاهد بدنه‌ای کشیده با خطوط منحنی هستیم. هم‌چنین آینه‌های جانبی تیز و باریک از زبان طراحی یک کانسپت حکایت می‌کنند. رینگ‌های بزرگ، سقف کشیده و کم‌ارتفاع هم حس یک خودروی اسپرت را به مخاطب منتقل می‌کند.

کابین اگزالت

نمای پشتی اگزالت خصوصیت طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات پژو دارد. درحقیقت چراغ‌های خطر 3 تایی عمودی ما را به یاد سبک طراحی خودروهای اسپرتی مثل فورد موستانگ می‌اندازد. هواکش‌های پهن بزرگ روی سپر هم بیش از پیش ظاهر اسپرت و جسوری به این فرانسوی هیجان‌انگیز می‌بخشد. در داخل هم داشبورد یکپارچه با ترکیب فلز و چوب در اوج سادگی ظاهر تقریبا لوکسی را به این خودرو می‌دهد.

البته مسئولان حاضر در غرفه اطلاعات چندانی درمورد این خودرو نداشتند اما طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم، اگزالت از یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر با حجم 1٫6 لیتر بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه‌ی مجهز به سامانه‌ی پرخوران توربوشارژ، شاهد تولید حداکثر توان 270 اسب‌بخار و گشتاور 330 نیوتون‌متری هستیم. یک پیشرانه‌ی برقی هم این فرانسوی را همراهی می‌کند تا بتواند حداکثر قدرت 67 اسب‌بخار را تولید و به چرخ‌های عقب منتقل کند.

در کامنت‌ها نظرتان را درمورد این کانسپت مهیج نمایشگاه خودرو تهران بگویید.

1+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان