جنگل های دو هزار تنکابن ؛ طبیعتی خیره کننده در ایران

جنگل های دو هزار تنکابن ؛ طبیعتی خیره کننده در ایران شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ایران گردی,طبیعت گردی,اماکن دیدنی,گردشگری شروع جاده جنگل های دوهزار از خرم آباد تنکابن در جنوب شهرستان تنکابن ش ...

شروع جاده جنگل های دوهزار از خرم آباد تنکابن در جنوب شهرستان تنکابن شروع و تا ارتفاعات البزر در استان قزوین ادمه دارد توجه کنید که جاده دو هزار در جنگل های دوهزار از ابتدای جاده تنکابن (شهسوار) شروع می شود و پس از از گذر(عبور) از مسیر سر سبز و جنگلی به رودخانه دوهزار می رسد. این منطقه زیبا سرسبز، خاطره انگیر و هیجان انگیز چشم هر بیننده ای را که از این مسیر عبور می کند به خود خیره می کند.  این جاده که جنگل های دو هزار تنکابن آن را به محصور کرده است به جد می توان گفت یکی از زیباترین و تماشایی ترین مسیرهای جنگلی ایران است  که این مسیر جنگلی با عنوان جاده وجنگل های دو هزار تنکابن  شناخته می شود. تنکابن یکی از شهرهای  ساحلی زیبا و توریستی استان مازندران می باشد شما می توایند با تماشای دریای خزر از ارتفاعات البرز  و جنگل های دو هزار لذتی مضاعف ببرید.جنگل های دوهزار تنکابن شهسوار در سال 1372 بعنوان دهستان دوهزار با مرکزیت روستای آمامزاده قاسم به تصویب رسید این دهستان 5/286 کیلومتر می باشد که بالغ بر 31 روستا را شامل می شود. آب و هوای این منطقه معتدل کوهستانی و دارای زمستانهایی به نسبت سرد و تابستانی مطبوع است یکی از زیبایی سر سبز ایران جاده دوهزار است که باید به تماشای این زیبایی نشست.

معرفی جنگل دو هزار

خصوصیات جنگل های دو هزار

یکی از خصوصیات بارز جنگل های دو هزار در جاده دو هزار ارتفاع زیاد منطقه است است که همین امر باعث می شود این منطقه تابستانی خنک و مطبوع داشته باشد جالب است بدانید با توجه به اینکه مسافران زیادی رفت و آمد می کنند و لی این منطقه توریستی جنگل های دوهزار نسبت به سایر مناطق توریستی ایران تمیز  بوده و مردم کمتر آشغال در مسیر رودخانه ریختند که امیدواریم این امر الگویی برای سایر بخش های توریستی و گردشگری کشور باشد تا ما بتوانیم از این طبیعت بکر و زیبا استفاده کنیم.درباره وضع معشیت مردم روستاهای جنگل های دوهزار تنکابن در جاده دوهزار می توان گفت که بسیاری از مردم این مناطق به فعالیت باغداری ، زراعی و دامداری مشغول هستند و درآمد آنها از این طریق حاصل می شود. از محصولات آن می توان به فندوق، گردو، سیب، گندم و ... اشاره کرد پروش گل گاوزبان در مزارع این روستا رایج بوده همچنین گوشت و لبنایات نیز ار محصولات روستاهای اطراف جنگل های دوهزار تنکابن است.زنان و مردان این روستاها علاوه بر کارهای دامداری و باغداری در صنایع دستی نیز فعالیت دارند و به تولید محصولاتی همچون کلاه پشمی، جاجیم، چوخا و چادر شب، پوستین کلاه و جوراب، سفره، کولگیر و... می پردازند.از جمله آداب و روسم این مناطق می توان به مراسم نوروز خونی، مراسم جمع اوری گل گاوزبان، مراسم سیزده شو، چهارشنبه سوری، جشن تیرماه، سیزده بدر، اشاره که تماشای هر کدام از این آداب و رسوم خالی از لطف و زیبایی نیست همچنین استفاده از موسیقی محلی با اواز و آهنگ های محلی در عروسی ها جشن ها نیز از مراسمات آن ها می باشد.

خصوصیات جنگل های دو هزار

پوشش گیاهی جنگل های دوهزار تنکابن

پوشش گیاهیجنگل های دو هزار تنکابن  شامل درختان همچو، راش، شمشاد، بلوط، توسکا، افرا، می باشد اکثر ویلاهای این مناطق به صورتی ساخته شده اند که چشم اندازی به طبیعت زیبا و بگر جنگل های دو هزار داشته باشند نگاه کردن به این جنگل های زیبا با صوت پرندگان و و تماشای رودخانه زیبا صدای حیوانات و گهگاهی سکوت جنگل جلوه های خاصی را به نمایش می گذارد و باعث می شود شما یک خاطره خوب را در جنگل های دو هزار پشت سر بگذارید  توجه داشته باشید که جنگل های دو هزار با داشتن تراکم از درختان راش ، چنار، هیرکانی و ون در فصول بهار، تابستان و زمستان  و پاییز سرشار از رنگ الوان می شوند و چشم اندازهای زیبای و جادوئی را پیش چشمان شما قرار می دهد .

پوشش گیاهی دوهزار تنکابن

جاذبه های گردشگری جنگل های دوهزار تنکابن

1. رودخانه دوهزار در جاده دوهزار :رودخانه دوهزار  این رودخانه که از حواشی روستاها  عبور می کند منظره زیبایی را به وجود می اورد توجه داشته باشید که  شروع این رودخانه از ارتفاعات الموت قزوین و تخت لسیمان می باشد   این منطقه در فصل تابستان محل گذراندن اوقات فراغت گردشگران محسوب میشود تا با تماشای زیبایی های این مکان خستگی کار از تنشان بیرون بیاید

2. دره زیبای دوهزار: این دره زیبا که در ضلع شمالی ارتفاعات البرز و در جنوب شهر تنکابن قرار دارد به علت وجود شرایط اقلیمی و طبیعی ویژه مجموعه زیستی و طبیعی بکر و زیبای است که  مرتع ها ویخچال ها طبیعی ، قله ، چمنزار و جنگل در جاده دو هزار را در دل خود جای داده است.

3. ارتفاعات گردکوه: ارتفاعات گرد کوه مورد علاقه کوه نوردان می باشد که این کوه در حود 1300 متر ارتفاع دارای شیب ملایم و از مناطق زیبا و مستعد گردشگری جنگل های دوهزار در جاده دو هزار محسوب می شود.

4. ارتفاعات دوهزار: ارتفاعات جنگل های دوهزار از مناظر زیبای این منطقه در جاده دو هزار است که قله های سیالان و ارتفاعات گرد کوه از مهمترین جاذبه های گردشگری آن است  قله سیالان از مهمترین  و مرتفع ترین قله تنکابن است این قله که ارتفاع آن به 4250 متر می سرد یکی ازمهمترین جاذبه های گردشگری و ورزشی تنکابن است که شما در هنگام صعود به این قله می توایند مناظر زیبا و کم نظیر طبیعی را مشاهده کنید جاده دو هزار  از میان جنگل سرسبز  و کوه های مرتفعی عبور می کند  برای رسیدن به قله سیالان که با شکوهی جلوه گر در ارتفاع خودنمایی می کند حدود 5 ساعت پیاده روی لازم است دشت دریاسر در مسیر صعود به قله قرار گرفته است. این دشت زیبا و هیجان انگیز با آب و هوای مطبوع و دلچسب همچنین این دشت پوشیده از گلها و گیاهان متنوع است و چشم اندازهای زیبای کوه های هرتنگ لات، خان بن، سیاه کل، کل لات، چشمه سارهای پر آب، یکی از جاذبه های منحصر به فرد و زیبای طبیعت ایران است که باید زیبایی آن را از نزدیک دید و لمس کرد.

5. پارک جنگای چال دره: این پارک با مساحتی درحدود 94 هکتار در مسیر تنکابن به دوهزار و در میان دو رود یک هزار و دوهزار قرار گرفته است این پارک از امکانات رفاهی و تهسیلات بهداشتی نیز برخوردار است.

جاذبه های گردشگری دوهزار

گردش در جنگل دو هزار

دسترسی به مناظر زیبای جاده دوهزار

و در پایان یکی از زیباترین  و مهیج ترین مناظری که در ابتدای سفر با آن روبرو خواهید شد چشم اندازی که از سمت شهسوار  و ساحل دریای مازندران می بینید دیدن خانه های شیروانی با معماری زیبا و مدرن در دامنه دید وسیعی در میان طبیعت سبز شهسوار  منظره های دیدنی ای را برای شما خلق می کند و زیبایی آن زمانی زیباتر و دلنوازتر می شود که در تمامی دامنه دید شما به مناظر زیبایی ساحلی شهسوار ختم می شود.
1.پرورش ماهی قزل آلا در جاده دوهزار: در سراسر سر مسیر جاده حوضچه های پرورش ماهی وجود دارد که این حوضچه ها از آب رودخانه پر می شود  و شما می توایند ماهی زنده و طبیعی را از این مراکز خرداری کنید و برخی نیز ماهی تازه کبابی می فروشند.

2.امامزاده ها: شما در طول مسیریکه از روستاها  عبور می کنید تعدادی آمامزاده و بقعه وجود دارد که مورد احترام مردم است مانند امامزاده قاسم، مزار سید علی، سید محمد کیا، بقعه شاه سفید کوه و ...

3.جنگل های سه هزار: این جنگل  در جاده دو هزار دقیقا در مکانی که دو رودخانه و هزار و سه هزار به هم می رسند این جنگل در کیلومتر جاده یک هزار از این جاده متنشعب می شود.

4. دشت دریا سر جاده دوهزار: درباره دشت دریا سر دربالا توضیح دادیم  این دشت در مسیر کیلومتر 24 بعد از روستای امامزاده قاسم به یک دو راهی برخورد می کنید در مسیر سمت چپ بعد از طی مسافتی در حدود 7 کیلومتر در جاده پرشیب زیبا به منطقه سبز عسل محله می رسید که این مسیر نهایتا به دریا سر ختم می شود.

5.پارک جنگلی چالدره: در کیلومتر 18 جاده قرار گرفته است بقایای چند قلعه قدیمی نیز در آن یافت میشود.

دسترسی به مناظر زیبای جاده دوهزار

 مناطق دسترسی به جنگل های دو هزار

این منطقه از طریق مسیر شهر تنکابن و مسیر زیبای دره دوهزار قابل دسترسی است . جاده آن نیز آسفالته است و اگر شما از سمت تنکابن به سمت خرم آباد  حرکت نمایید بعد از طی 15 کیلومتر در مسیر 2000 به منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید و از همانجا مسیر دوهزار را ادمه می دهید فاصله جنگل های دوهزار از تهران 270 کیلومتر است و از طریق جاده چالوس یا زمان حدود 6 ساعت امکانپذیر است و اگر شما قصد دارید با اتوبوس یا سواری و... از ترمینال غرب اقدام کنید تا تنکابن 5 ساعت راه است میتوانید از آن ها نیز استفاده کنید یا اینکه با تور سفر کنید .داشتن راهنما برای سفر و تفریح به جنگل های دوهزار سبب می شود که شما تمامی مناطق را بازدید کنید همچنین داشتن جعبه کمک های اولیه، غذا فاسد نشدنی، قطب و نما و وسایل شخصی الزامی است .
 مناطق دسترسی به جنگل های دو هزار


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر