ماهان شبکه ایرانیان

میشل عون:

ملت لبنان حزب‌الله را قدرت دفاعی خود در برابر اسرائیل می‌داند

رئیس‌جمهور لبنان در گفتگو با یک روزنامه ایتالیاتی ضمن اشاره به نقش همبستگی جربانهای سیاسی در بازگشت نخست‌وزیر مستعفی این کشور تأکید کرد که ملت لبنان حزب‌الله را قدرت دفاعی خود در برابر اسرائیل می‌داند.

ملت لبنان حزب‌الله را قدرت دفاعی خود در برابر اسرائیل می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان ، در گفتگویی مطبوعاتی در دفاع از حزب‌الله تأکید کرد که ملت لبنان، حزب‌الله را قدرت دفاعی خود می‌داند.


میشل عون در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایتالیایی «لاستامپا» با اشاره به استعفای ناگهانی سعد حریری در ریاض و بازگشت او به لبنان گفته است: اتحاد ملت لبنان، عربستان را مجبور کرد تا اجازه دهد سعد حریری به لبنان برگردد و استعفای خود را که به اجبار سعودی‌ها اعلام کرده بود، پس بگیرد.

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان روز شنبه 13 آبان به طور غیر منتظره و غیرمعمول در هنگام حضورش در ریاض پایتخت عربستان، استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام کرد.

بیشتر تحلیلگران معتقدند، استعفای حریری با فشار عربستان سعودی، با هدف ایجاد خلاء سیاسی در لبنان و اعمال فشار به حزب الله صورت گرفته است.


وی همچنین افزود: لبنان هم‌اکنون از این بحران سیاسی عبور کرده و امیدواریم که تمام جریانهای سیاسی در لبنان طی روزهای آینده به یک توافق سیاسی جامع در این زمینه دست یابند.


رئیس‌جمهور لبنان در بخشی دیگری از گفتگوی خود در واکنش به جوسازیهای اخیر عربستان و کشورهای غربی علیه حزب‌الله تأکید کرد: ملت لبنان حزب‌الله را قدرت دفاعی خود علیه تجاوزهای پی‌درپی اسرائیل می‌داند و نه یک سازمان تروریستی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان