مرسدس بنز S۶۰۰ تشریفاتی، نایاب جهانی در قسمت کلاسیک نمایشگاه + فیلم

در نمایشگاه خودروی تهران امسال بخشی نیز برای خودروهای کلاسیک در نظر گرفته شده بود که شاهد حضور خودروهای کلاسیک بسیار خواست و نایابی در این بخش بودیم و می توان گفت که بخش خودروهای کلاسیک یکی از دیدنی ترین قسمت های این نمایشگاه بود

در نمایشگاه خودروی تهران امسال بخشی نیز برای خودروهای کلاسیک در نظر گرفته شده بود که شاهد حضور خودروهای کلاسیک بسیار خواست و نایابی در این بخش بودیم و می توان گفت که بخش خودروهای کلاسیک یکی از دیدنی ترین قسمت های این نمایشگاه بود.
در این نمایشگاه 13 خودروی کلاسیک بسیار خاص وجود داشته و از کالسکه ناصرالدین شاه گرفته تا خودروهای محمدرضا پهلوی هم به نمایشگاه آورده شده بودند. یکی از خودروهایی که در این بخش بسیار جلب توجه می‌کرد یک دستگاه مرسدس بنز 600 پولمان بود این مرسدس بنز در زمان خود لوکس ترین و تشریفاتی ترین خودروی موجود در جهان به شمار می رفت و در بین سال‌های 1963 تا 1981 برای خط تولید قرار داشت و در کل جهان کمتر از 3 هزار دستگاه از آن موجود است. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم تنها حدود 2600 دستگاه از این خودرو تولید شده است.
این خودروی لوکس دارای طول 6240 عرض 1950 و ارتفاع 1510 میلی متری است و فاصله محوری آن نیز 3900 میلیمتر است.
این خودرو این خودرو به یک موتور هشت سیلندر وی شکل مجهز است که به صورت طولی در زیر کاپوت آن نصب شده است این موتور دارای 6.3 لیتر حجم است می‌تواند 250 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور از سیستم سوخت رسانی انژکتوری استفاده کرده است و ضریب تراکم آن 9 به 1 است.
مرسدس 600 با باک 112 لیتری خود مصرف سوختی در حدود 26 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک انجام می شود و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت است.
برای متوقف کردن این خودروی 2770 کیلوگرمی نیز از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ استفاده شده است. از مشهورترین افرادی که مالک یک دستگاه بنز 600 بودند می توان به جی لنو، جرمی کلارکسون، ملک خالد عربستان، امپراتور هیروهیتو پادشاه ژاپن، محمدرضا پهلوی، صدام حسین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد.
یکی از نکات جالب تعداد زیادی مردسدس 600 پولمانی است که در ایران حضور دارند به طوری که 21 دستگاه از این خودرو در موزه ی خودروهای کلاسیک ایران قرار دارند که مورد استفاده ی خانواده ی سلطنتی لوده اند و از این نظر باید گفت که بیشترین تعداد ای است که یک مجموعه از این خودرو در اختیار دارد و شاید حتی موزه ی مرسدس بنز 21 دستگاه مرسدس 600 ندارد.
در ادامه و در رابطه با همین خودرو گفت و گویی با تورج حسینی رئیس موزه خودروهای تاریخی ایران داشتیم که می توانید شرح کامل این مصاحبه را در انتهای مقاله مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر