ظریف در جمع ایرانیان مقیم ایتالیا:

ایران با یک اخم کاخ سفید بهم نمی ریزد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همه کشورهای منطقه به شکلی مشروعیت، توسعه و پیشرفت و امینت خود را از بیرون می گیرند اما ایران همه این ها را از درون می گیرد و به نوعی درون زاست.

ایران با یک اخم کاخ سفید بهم نمی ریزد

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ایتالیا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جمع ایرانیان مقیم ایتالیا اظهار کرد: جامعه ایرانی خارج از کشور قسمت مهمی از مجموعه مردمی است که همه چیز نظام و انقلاب ما هستند.

وی افزود: همه کشورهای منطقه به شکلی مشروعیت، توسعه و پیشرفت و امینت خود را از بیرون می گیرند اما ایران همه این ها را از درون می گیرد و به نوعی درون زاست.

ظریف افزود: پیشرفت و امنیت ما علی رغم خواست خارجی ها و دشمنان ماست چراکه آن ها هر آنچه می توانستند، انجام دادند ولی اقداماتشان علیه ما نتیجه بخش نشد چراکه مردم ما در صحنه های مختلف حضور داشته و دارند.

وی ادامه داد: ایرانی بودن بسته به جغرافیا خاصی نیست یلکه با ذات هر ایرانی در هر نقطه ای از جهان متصل است و سکنای قلب همه ما ایران است و افتخار ما در وزارت امور خارجه این است که خدمتگزار همه ایرانیان در همه جای جهان، با هر گرایش و سلیقه‌ای که هستند، باشیم چون همه ایرانی هستند و فارغ از همه این تفاوت های ظاهری، در برابر هجمه خارجی ها مقاومت کردند.

ظریف گفت: همین ایرانی ها هستند که در عرصه علم و فناوری پیشرفت کرده‌اند و ایران را به کشوری جدی در همه صحنه ها تبدیل کرده اند به همین دلیل است که ایران با یک اخم کاخ سفید بهم نمی ریزد.

وزیر امور خارجه کشورمان به زمان مذاکرات و توافق هسته ای اشاره کرده و گفت: ما زمانی که دولت اوباما به پای میز مذاکره آمد، خیلی به وجد نیامدیم و از رقص شمشیر ترامپ با اعراب هم نگران نشدیم، چراکه استقلال و امنیت خود را از درون داریم و این به معنای جدا بودن از جهان نیست. آنچه برای ما عزت، قدرت و امنیت می آفریند مردم ایران هستند.

وی تصریح کرد: همه زمینه های قدرت باید فراهم شود، توسعه نظامی، توان نظامی، سرمایه گذاری خارجی و پیشرفت های علمی و تکنولوژیک مهم هستند ولی هیچ کدام بدون همراهی مردم با نظام برای کشور توسعه، امینت و پیشرفت نمی آورد.

ظریف خاطر نشان کرد: اتفاق تلخی که چند هفته پیش در کرمانشاه رخ داد نشان داد همه به فکر هم وطنان خود هستند، کسی به شیعه و سنی بودن و یا کرد و فارس بودن آنها فکر نمی کرد و سیل کمک ها را دیدیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخی تلاش می کنند کمبودها و ضعف ها را بزرگ کنند ولی باید عظمت و نقاط قوت را گفت. باید از عظمت ایران و ایرانی گفت، همه جای دنیا مشکلات وجود دارد، هنر آنجاست که زیبایی ها را بگوئیم و نقاط قوت را برجسته کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط بین‌المللی شرایط دشواری است و منطقه ما یکی از تلخ ترین شرایط را تجربه می کند و لی با وحود همه اینها ایران یکی از با ثبات ترین و امن ترین کشورهای منطقه است.

ظریف افزود: اینکه در خصوص ایران اینقدر سر و صدا می کنند ناشی از یک واقعیت است که امروز ایران یک قدرت است. می گویند چرا ایران در منطقه نفوذ دارد؛ چون ما از صدام، طالبان و تروریست ها حمایت نکردیم.

وی ادامه داد: دولت عربستان و امارات بگویند از کدام یک از این انتخاب های غلط حمایت نکردند؟ اگر بخواهند از کسی ایراد بگیرند آن ما نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: برخی در منطقه طلبکار شدند که چرا ایران مثل آن ها انتخاب های غلط نکرده است چرا که حضور ایران در منطقه بر اساس تصمیم های درست است.

وی خاطرنشان کرد: اجازه ندهید ایران را به شیعه گرایی متهم کنند، مگر قطر و اردوغان شیعه هستند؟ ما از آن ها در برابر تحریم و کودتایی که علیه آن ها شد حمایت کردیم این ها واقعیات منطقه است و شما ایرانیان خارج از کشور نمایندگان این ملت غیور و با افتخار شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان