در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

آینده برجام در ابهام است/ نمایندگان گرفتاری های مردم را حل کنند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه آینده برجام در ابهام است، گفت: توان موشکی و مولفه های قدرت کشور غیرقابل معامله است.

آینده برجام در ابهام است/ نمایندگان گرفتاری های مردم را حل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه تبریزی ها در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: امروز درگیری مسلمانان باعث شده است تا اسرائیل در امنیت باشد و این هدف اصلی دشمنان است.

وی با بیان اینکه بعد از کارشکنی آمریکا و تردید در خصوص برجام کشورهای غربی طرح شیطنت آمیز مذاکره موشکی را به ریاست رئیس جمهور جوان فرانسه شروع کرده‌اند، ادامه داد: طرف های غربی بدانند جمهوری اسلامی ایران هیچگاه بر سر مولفه های اصلی قدرت با هیچ طرفی تحت هیچ شرایطی وارد معامله نخواهد شد.

اتحاد بین شیعه و سنی تقویت شود

وی با بیان اینکه آینده برجام در ابهام است لذا دشمن بدنبال شیطنت با مطرح کردن توان موشکی است، ابراز داشت: تنها راه شکست استکبار، تقویت بیش از پیش اتحاد بین شیعه و سنی است.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به دهم آذر و روز مجلس، به تشریح وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال جامعه پرداخت و اظهار کرد: مجلس باید چکیده امت اسلامی باشد و مهم‌ ترین وظیفه وکلای ملت حساسیت در قبال احکام اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه نمایندگان گرفتاری های مردم را حل کنند، گفت: نمایندگان پرهیز از رفتار خاضعانه در مقابل استکبار را باید در راس قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با استکبار دغدغه اصلی نمایندگان مجلس باشد، گفت: مجلس باید امید مستضعفان و محرومان باشد و نسبت به رفع گرفتاری ‌های مردم عمل انقلابی کند و مصوبات مجلس نیز در اخلاق جامعه اثرگذار باشد.

وی با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت  موجب پیروزی ما در برابر دشمنان می شود و هرچه زمان جلو می‌رود، اهمیت وحدت بین مسلمانان افزایش می ‌یابد. هفته وحدت در پیش رو قرار دارد و منظور از این هفته تاکید بر مشترکات اهل تشیع و اهل سنت است.

امام جمعه تبریز همچنین ابراز داشت: امروز درگیری مسلمانان باعث شده است تا اسرائیل در امنیت باشد و این هدف اصلی دشمنان است. دشمن به دنبال ایجاد درگیری و تفرقه بین مسلمانان است.

پیامبر با تواضع با مردم برخورد می کرد

وی گفت: از ویژگی‌های پیامبر این بود که با وجود توان انتقام، از دشمنان خود میگذشت و مهربان و عطوف بود. پیامبر با تواضع با مردم برخورد می کرد زیرا تواضع آدم را  برعکس تکبر، بزرگ می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه اتحاد ملی سبب اقتدار ملی در مسائل مختلف است، گفت: تنها چیزی که می‌ تواند موجب پیروزی ما در برابر دشمنان شود، همان وحدت ملی است.

وی با تأکید بر تمسک هرچه بیشتر به آموزه‌های متعالی پیامبر اعظم تصریح کرد: مسلمانان باید در تمام امور عمل به سیره رسول خدا را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: یکی از رسالت های پیامبر ریشه کن کردن فخرفروشی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان