ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورای اروپا:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید مورد موافقیت ایرلند باشد

توسک گفت: اجازه دهید صریح بگویم، اگر پیشنهاد انگلیس مورد موافقت ایرلند نباشد، برای اتحادیه اروپا نیز قابل قبول نخواهد بود.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید مورد موافقیت ایرلند باشدبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رئیس شورای اروپا شروع دور دوم مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مشروط به موافقت ایرلند دانست.

به نقل از خبرگزاری اسکای نیوز، دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید مورد موافقیت ایرلند باشد تا مذاکرات ادامه یابد.


توسک همچنین گفت که ضرب الاجلی تا روز دوشنبه به ترزا می نخست وزیر انگلیس داده که آخرین پیشنهاد خود درباره آینده مرز انگلیس با ایرلند را ارائه کند تا سران اتحادیه اروپا پیرامون شروع دور دوم مذاکرات برگزیت تصمیم گیری کنند.


جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است خواستار تضمینی کتبی مبنی بر نبود تدابیر سخت امنیتی در مرز این کشور با ایرلند جنوبی پس از خروج انگلیس از این اتحادیه شده است.


توسک پس از دیدار با لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند در دوبلین، گفت: اجازه دهید صریح بگویم، اگر پیشنهاد انگلیس مورد موافقت ایرلند نباشد، برای اتحادیه اروپا نیز قابل قبول نخواهد بود.


ترزا می روز دوشنبه برای دیدار و گفت و گو با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا به بروکسل پایتخت بلژیک سفر خواهد کرد.


27 عضو دیگر اتحادیه اروپا، از جمله جمهوری ایرلند، اختیار وتو کردن شروع دور دوم مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه را دارند؛ به همین دلیل ترزا می برای ادامه مذاکرات باید موافقت ایرلند را نیز جلب کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان