نگاهی به بایک X۲۵؛ جوجه اردک زشت!

دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران  برگزار شد و ما شاهد حضور چندین برند چینی در مهم‌ترین نمایشگاه خودروی کشور بودیم

دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران  برگزار شد و ما شاهد حضور چندین برند چینی در مهم‌ترین نمایشگاه خودروی کشور بودیم. حضور چینی‌ها به شدت چشمگیر بود و خیلی راحت می‌توان با یکبار بازدید از نمایشگاه خودروی تهران فهمید که آینده صنعت خودروی ایران، چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ کاملا در دست چینی هاست! حتی اگر محصولات مشترک برندهای اروپایی در بازار ایران عرضه شود؛ چون باز هم پای شرکای چینی در میان بوده و برای مونتاژ خودروهای به ظاهر اروپایی بازار ایران از قطعات کمپانی‌های چینی استفاده می‌شود.

در بین کمپانی‌های چینی حاضر در نمایشگاه خودروی تهران؛ بایک یا گروه خودروسازی پکن حضور چشمگیری داشته و چندین خودرو در کلاس‌های مختلف را به نمایش گذاشته است. یکی از خودروهای مذکور مدلی به نام X25 بوده که نظر بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. بایک X25 یک شاسی‌بلند ساب‌کامپکت بوده و قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان خواهد داشت.

بایکX25  نخستین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو در سال 2015 معرفی شد و تا پایان همان سال فروش گسترده آن در بازار چین آغاز گشت. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4110، 1750 و 1545 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2519 میلی‌متر است. ظاهر بیرونی آن بسیار ساده و البته کمی زشت است. فضای داخلی X25 کمی بهتر بوده در این محیط در مدل‌های بالاتر از رنگ قرمز استفاده شده، تا حس سواری برروی یک خودروی اسپرت را به وجود بیاورد. در مجموع بایک X25 در ظاهر شباهت جالبی به خودروی لیفان X60 داشته و هر دو می‌خواهند شبیه به آلفارومئو جولیتا باشند!

پیشرانه بایک X25 یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 114 اسب‌بخار و گشتاور 148نیوتن‌متر است. این خودرو برای انتقال قدرت به چرخ‌های خود از یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. ظرفیت باک سوخت آن 45 لیتر بوده و از استاندارد Euro V برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی X25 با استفاده از گیربکس دستی و اتوماتیک در صورت پیمایش مسافتی 100 کیلومتری، به ترتیب 6.1 و 6.8 لیتر است.

امکانات بیرونی بایک X25 با توجه به تنوع مدل‌های عرضه شده(standard ،comfort ،elitet و Luxyry)شامل؛ رینگ‌های آلومینیومی 16 و 15 اینچی(بسته به مدل انتخابی)، چراغ‌های هالوژنی، آینه‌های جانبی تاشو، چراغ‌های اتومانیک، گرمکن آینه‌های جانبی و … است.

محیط داخلی X25 در نسخه فول از امکاناتی نظیرِ صندلی‌های چرمی با دوخت قرمز رنگ (درمدل‌های بالا)، فرمان چرمی، سانروف، پاور ویندوز، کروز کنترل، 6 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع، GPS، صفحه نمایش لمسی و… استفاده شده است.

X25 در نسخه فول خود به 6 کیسه هوا، دوربین دید عقب، فرمان برقی، رادار پشتیبان، سیستم Anti-theft موتور، سیستم‌های ABS، EBD ، BOS و… مجهز شده است.

همان گونه که گفته شد؛ پیش‌بینی می‌شود که بایک X25 با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان توسط دیارخودرو تولید و عرضه شود. در این صورت بایک X25 در شرایط سختی به سر برده و باید با رقبای سرسختی دست پنچه نرم کند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به رنو ساندرو استپ‌وی، جک S3 و… اشاره کرد که با کیفیتی مناسب در بازار خودروی ایران حضور دارند. البته بایک قول افزایش کیفیت محصولاتش را داده و امیدوار است که اعتماد از دست رفته مشتریان ایرانی را دوباره به دست آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان