ماهان شبکه ایرانیان

کمیسیون پزشکی برای ۳۹۰ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی در کردستان برگزار شد

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری کمیسیون پزشکی برای ۳۹۰ نفر مدعی مصدومیت شیمیایی در مریوان خبر داد.

کمیسیون پزشکی برای 390 نفر مدعی مصدومیت شیمیایی در کردستان برگزار شد

محمد احمدی، معاون بهداشت و سلامت بنیاد شهید کردستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری یک کمیسیون پزشکی برای تعیین درصد جانبازان در هر سال اظهار کرد: کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی هر چند سال یکبار در استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کمیسیون پزشکی برای 390 نفر مدعی مصدومیت شیمیایی در روزهای 9 و 10 آذرماه در شهرستان مریوان خبر داد.

معاون بهداشت و سلامت بنیاد شهید کردستان بیان کرد: این کمیسیون برای مصدومین روستاهای سروآباد و مریوان که در دوران هشت سال دفاع مقدس روستای آن‌ها مورد حمله شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته، برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: این کمیسیون برای کسانی که فاقد مدارک بالینی همراه با مجروحیت بوده، برگزاری می شود که با ارائه سی تی اسکن ریه و اسپیرومتری مورد معاینه بالینی توسط اعضای تیم تخصصی قرار خواهند گرفت.

احمدی اظهار کرد: در صورت احراز مجروحیت شیمیایی آنها تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این کمیسیون 9 نفر از پزشکان و متخصصان اعصاب و روان، چشم، پوست، ارتوپدی، داخلی، ریه، پزشک عمومی و دو نفر کادر همکار حضور دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر 9 هزار و 500 نفر جانباز در استان کردستان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان