ماهان شبکه ایرانیان

فرماندار کرمانشاه در گفتگو با مهر:

شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی بزودی در کرمانشاه فعال می‌شود

کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه گفت: شعبه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی بزودی با مساعدت ریاست دادگستری و دادستان کرمانشاه فعال خواهد شد.

شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی بزودی در کرمانشاه فعال می‌شود

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: فعالیت ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه به عنوان ستاد انتخابات مرکز استان در قالب 13 کمیته کاری آغاز  و جلسات این کمیته‌ها فعال شده و تاکنون 11 جلسه با بیش از 100 مصوبه کاری برگزار شده است و در حال فراهم آوردن مقدمات ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: مصمم هستیم تا انتخاباتی قانونمند، سالم و با شکوه و علی‌الخصوص با حضور و مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم و همکاران ما در مجموعه فرمانداری و بخشداری‌های تابعه آمادگی لازم برای ثبت نام کاندیداها را دارند و بر اساس قانون انتخابات، ثبت نام کاندیداها از 30 اسفندماه امسال به مدت یکی هفته انجام خواهد شد.

رنجبر بیان کرد: بر اساس تاکید ستاد انتخابات کشور، تمامی کسانیکه قصد کاندیدا شدن برای انتخابات شورای اسلامی شهر و شورای اسلامی روستا را دارند حتما باید  گواهی عدم سوء پیشینه را از هم اکنون دریافت کنند زیرا بیش از 3 ماه نباید از اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه گذشته باشد و این نکته مورد تاکید ما است.

وی در ادامه افزود: فصل تبلیغات انتخاباتی را از طریق کانال اطلاع رسانی  ستاد  انتخابات شهرستان کرمانشاه  برای آحاد مختلف مردم  اطلاع رسانی خواهیم کرد و کسانیکه قصد کاندیداتوری دارند به قانون مفاد انتخابات مراجعه کنند و امیدواریم این عزیزان تبلیغات سالمی را که طبق قانون یک هفته است و در اردیبهشت ما سال آینده انجام می‌شود، مراعات کنند.

رنجبر گفت: کسانیکه در فضای مجازی و در سایر موارد تبلیغات غیرقانونی دارند قطعا فعالیت آنان رصد و گزارش تخلف صورت گرفته را در اختیار هیئت‌های اجرایی و نظارت قرار خواهیم داد لذا تاکید می‌شود که کاندیداهای احتمالی مراقب هرگونه تبلیغات غیرقانونی باشند و موازین قانونی را رعایت کنند.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور شهردار و شهرداران مناطق هشت گانه کرمانشاه و نمایندگان شورای تامین و سازمان بازرسی استان داشتیم و در این نشست تصمیم گرفته شد که شهرداران مناطق 8 گانه کرمانشاه محل‌های بیشتری را برای تبلیغات رسمی به منظور الصاق عکس و پوستر و نصب بنر برای کاندیداها در نظر بگیرند و هر کاندیدایی هم می‌تواند در  یکی از مناطق هشت گانه ستاد بزند و با توجه به اینکه هشت منطقه شهری داریم کاندیداها می‌توانند تعداد 8 ستاد انتخاباتی را در این مناطق دایر کنند.

رنجبر افزود: تبلیغات انتخاباتی در برخی از نقاط پر ازدحام و دارای ترافیک و مشکل تردد بر اساس مصوبه شورای تامین ممنوع اعلام کردیم بر اساس مصوبات شورای تامین و کمیته امنیت ستاد انتخابات در برخی از نقاط  پر ازدحام و ترافیک اجازه تبلیغات انتخاباتی را نخواهیم داد و این مناطق بعدا اعلام می شوند.

وی در خصوص تخلفات تبلیغات انتخاباتی گفت: مطابق با قانون انتخابات، دیوار نویسی روی دیوارهای اماکن عمومی و دولتی ممنوع است و بشدت با این تخلف برخورد می کنیم و شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی بزودی با مساعدت ریاست دادگستری و دادستان استان که پای کار هستند و فعالانه با این موضوعات برخورد می کنند فعال خواهد شد و در کمیته حقوقی و مقابله با تخلفات انتخاباتی  ستاد انتخابات شهرستان نیز از معاونت پیشگیری دادگستری دعوت کردیم.

رنجبر تاکید کرد: با جدیت و قاطعت تمام باهرگونه تخلف انتخاباتی برخورد می کنیم و انتظار داریم همه طرفداران کاندیداها در  فضای قانونی انتخابات  قانونی را رعایت کنند، نسخه هایی از فصل تبلیغات قانون انتخابات را آماده کردیم و این نسخه قانونی را در اختیار افراد قرار خواهیم داد تا بر اساس این قانون، فرم تصاویر برای چاپ و نوع ستادهای تبلیغاتی و سایر موارد باید رعایت  شود و که هیچ فردی حق ندارد روی  دیوارها و ساختمان های مردم  و اماکن خصوص و دولتی شعار نویسی کند.

 وی بیان کرد: همشهریان می توانند هرگونه تخلف انتخاباتی و دیوار نویسی را از طریق تماس با شماره دفتر فرماندار 38238354  اعلام کنند ضمن اینکه بزودی شماره کمیته مقابله با تخلفات انتخاباتی را اعلام می کنیم و آمادگی داریم هرگونه اطلاعاتی که همشهریان در مورد تخلف و دیوارنویسی و تبلیغات  غیرقانونی اطلاع دهند بسرعت مورد پیگیری قرار دهیم.

فرماندار کرمانشاه افزود: ستاد انتخابات شهرستان آمادگی راهنمایی قانونی همه کاندیداهای احتمالی را دارد و درخواست عاجزانه ما رعایت  قانون، حفظ حریم و حرمت‌ها است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان