ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Coco در صدر جدول باقی می‌ماند؛ The Disaster Artist فروش فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند

شاید هیچ فیلم جدیدی در بازار ملی اکران نشده باشد، اما یک فیلم انیمیشنی درباره‌ی تعطیلات محبوب مکزیکی روز مرگ (Dia de los Muertos) و یک فیلم اکشن بزرگ در باکس آفیس اختصاصی، باکس آفیس آمریکای شمالی را از تبدیل شدن به یک آخر هفته‌ی فاجعه‌بار نجات دادند

شاید هیچ فیلم جدیدی در بازار ملی اکران نشده باشد، اما یک فیلم انیمیشنی درباره‌ی تعطیلات محبوب مکزیکی روز مرگ (Dia de los Muertos) و یک فیلم اکشن بزرگ در باکس آفیس اختصاصی، باکس آفیس آمریکای شمالی را از تبدیل شدن به یک آخر هفته‌ی فاجعه‌بار نجات دادند.
«کوکو» Coco از کمپانی دیزنی Disney و پیکسار Pixar، در دومین آخر هفته‌ی خود هم غوغا کرد و با فروش قوی 26.1 میلیون دلاری به جمع فروش ده‌روزه‌ی 108.7 میلیون دلاری رسید.

این فیلم همچنین با فروش 69 میلیون دلاری در صدر فروش خارجی قرار گرفت و جمع فروش خارجی خود را به 171.3 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 280 دلار رساند، که 75.6 میلیون دلار از آن فروش استثنایی در چین است. امپراتوری دیزنی Disney با «ثور: راگناروک» Thor: Ragnorak که از مرز فروش جهانی 800 میلیون دلار عبور کرد، پیروزی دومی به دست آورد. این فیلم روز یکشنبه را با 816.4 میلیون دلار بلیت فروخته‌شده به پایان رساند.

«لیگ عدالت» Justice League با فروش 16.6 میلیون دلاری به جمع فروش 197.3 میلیون دلار تا به امروز، دست‌یافت و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم ابرقهرمانی که در حال حاضر جمع فروش جهانی‌اش برابر 567.4 میلیون دلار است، به نظر نمی‌رسد شانسی برای رویارویی با «ثور» Thor داشته باشد.
«اعجوبه» Wonder که در جایگاه سوم قرار گرفت با فروش 12.5 میلیون دلاری به اعجاب‌انگیزی خود ادامه داد و جمع فروش تا به امروزش را به 88 میلیون دلار رسانده است.

«ثور» Thor با 9.7 میلیون دلار فروش در جایگاه بعدی قرار گرفت، درحالی‌که «خانه بابا 2» Daddy’s Home 2 با 7.5 میلیون دلار فروش، به جمع فروش 82.8 میلیون دلار رسیده و جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی را به دست آورد.
درمجموع، درآمد حدود 6 درصد نسبت به زمان مشابه در سال قبل افزایش داشته است. تعدادی از فیلم‌های باکس آفیس اختصاصی هم در این افزایش دخیل بوده‌اند که یا اکرانی قوی داشته‌اند و یا فروش تحسین‌برانگیزی را از هفته‌های پیش حفظ کرده‌اند.«لیدی برد» Lady Bird (از A24) و «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (از فاکس سرچ‌لایت Fox Searchlight) که هردو به بیش از 1000 سالن سینما راه یافتند، مشترکا با 4.5 میلیون دلار فروش به مقام هفتم راه یافتند. ترتیب آن‌ها صبح روز دوشنبه تعیین خواهد شد. «لیدی برد» Lady Bird تابه‌حال در داخل آمریکا 17.1 میلیون دلار فروش داشته، درحالی‌که «سه بیلبورد» Three Billboards به جمع فروش 13.7 میلیون دلار دست‌یافته است.«هنرمند فاجعه» The Disaster Artist به کارگردانی جیمز فرانکو James Franco با اکران خود در 19 سالن سینما فروش 1.2 میلیون دلاری، با فروش متوسط 64،254 دلار برای هر سالن سینما، خبرساز شد. این فیلم تبدیل به یکی از شش فیلمی شد که در اکران خود در بیش از 10 سالن سینما، فروش میانگین 60،000 دلار یا بالاتر را رقم‌زده‌اند.
این فیلم که مورد تحسین منتقدین قرارگرفته است، درباره‌ی ساختن فیلم تامی وایزو Tommy Wiseau در سال 2003 به نام «اتاق» The Room است، که به‌عنوان یکی از بدترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود. علاوه بر کارگردانی، فرانکو در نقش وایزو Wiseau بازی می‌کند. دیوید فرانکو David Franco، ست روگن Seth Rogen، الیسون بری Alison Brie، آری گرینر Ari Graynor، جاش هاچرسون Josh Hutcherson و جکی ویور Jacki Weaver هم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. «اتاق» که در ژوئن 2003 در 2 سالن سینما اکران شد، به‌زحمت 1200 دلار فروش داشت، اما بعدها به خاطر افتضاح بودن تبدیل به یک فیلم مورد علاقه‌ی هواداران فرقه‌ای شد.
پروژه‌ی «هنرمند فاجعه» The Disaster Artist در نیولاین سینما New Line Cinema آغاز شد، اما A24 پخش آن در داخل آمریکا را تصاحب کرد. البته وارنر Warner / نیولاین New Line همچنان صاحب بخشی از فیلم هستند و پخش آن در خارج از آمریکا را اداره می‌کند.
فیلم «شکل آب» Shape of Water از سرچ‌لایت Searchlight و گیرمو دل تورو Guillermo del Toro در دو سالن سینما در نیویورک با 166،800 دلار فروش، و متوسط 83،400 دلار برای هر سالن، اکران شد که جایگاه پنجم میانگین‌های فروش هر سالن سینما را به دست آورد. این فیلم رمانتیک فانتزی که در جریان جنگ سرد روایت می‌شود، با بازی سالی هاوکینز Sally Hawkins در نقش یک نظافتچی لال است که در یک سازمان دولتی هوافضا در آمریکا کار می‌کند و عاشق یک موجود آب‌زی می‌شود. از سایر بازیگران می‌توان به مایکل شنون Michael Shannon، ریچارد جنکینز Richard Jenkins، داگ جونز Doug Jones، مایکل استلبرگ Michael Stuhlbarg و اکتاویا اسپنسر Octavia Spencer نام برد.«چرخ شگفت‌انگیز» Wonder Wheel به کارگردانی وودی آلن Woody Allen چندان خوش‌شانس نبود. این فیلم با بازی کیت وینسلت Kate Winslet و جاستین تیمبرلیک Justin Timberlake در 5 سالن سینما با فروش 140،555 دلار اکران شد که متوسط فروش نه چندان بالای 28،111 دلار برای هر سالن سینما را برای این فیلم رقم زده است. برای مقایسه، آخرین فیلم آلن Allen، به نام «کافه سوسایتی» Cafe Society در سال 2016، فروش 359،289 دلاری از 5 سالن سینما، و متوسط 71،858 دلار از هر سالن سینما را رقم زد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان