به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی به منظور شناخت آسیبها و دیدار با کارکنان از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فاروج بازدید کرد.
وی ضمن حضور در اداره فاروج و بازدید از قسمتها وشعب این اداره در جمع همکاران این اداره گفت: به عنوان یک همکار امروز در خدمت شما هستیم و هدف دیدار با شما و شناسایی آسیبها و کمبودها است.
وی گفت: با پیگیری و حذف بعضی از فرایندها آسیبها را باید تبدیل به فرصت کرد و این فرصت باید باعث کم شدن رفت و آمد مردم و ارائه خدمات به آنان بهتر شود.
وی باشاره به بعضی قانون تعین تکلیف ساختمانهای فاقد سند رسمی و قانون ساماندهی در شهر فاروج که جزء شهرهای زیر 25 هزار نفر است اجرای دقیق این قانون و پاسخ به استعلامات در اسرع وقت و اطلاع رسانی در خصوص صدور اسناد مالکیت با تعامل شورای شهر ائمه نماز جمعه و.... را خواستار شد.
این مقام قضایی گرایش مردم و رواج آنان به معاملات رسمی جهت کاهش اختلافات در محاکم قضایی را از مزایای صدور اسناد مالکیت و معاملات در دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد و گفت: انشاالله بتوانیم به هدف خود که تحقق تثبیت مالکیت افراد دست پیدا کنیم.
مدیرکل ثبت اسناد استان خراسان شمالی ادامه داد: هرچند کمبودهایی وجود دارد اما با مدیریت میتوان بیشترین بهره لازم را از امکانات برد. صرفه جویی در هزینههای جاری و هزینه نگهداری را با تعامل دستگاههای اجرایی میتوان عملیاتی کرد.
اسدی همچنین تعامل بیشتر با سران دفاتر اسناد رسمی و نظارت بر عملکرد در بازرسیها را خواستار شده و گفت: باید ارائه خدمات به گونه ای باشد که مردم سرگردان نشوند. با توجه به سیستمی شدن امور باید بهترین خدمات را به مراجعین ارائه کرد.
وی افزود: در کار یکدیگر به عنوان مشاور همراهی کنید. با مطالعه مقررات اطلاعات را بر اساس نیاز روز ارتقاء دهید. هدف شما باید در کار قرب الهی باشد واین اعتمادی را که مردم به ما دارند را نباید از بین برد.