راهنمای سفر به کشور صربستان و جاذبه‌های آن

علاقه‌مندان به سفرهای خارجی از لغو روادید صربستان برای ایرانیان اطلاع دارند. امروز در مقاله راهنمای سفر به کشور صربستان در نظر داریم تا شما را با بهترین و زیباترین مکان‌های صربستان آشنا کنیم. جالب است که این کشور برای گردشگران، جاذبه‌های بسیاری دارد. با بخش گردشگری روزچین همراه بمانید.

راهنمای سفر به کشور صربستان و جاذبه‌های آن

علاقه‌مندان به سفرهای خارجی از لغو روادید صربستان برای ایرانیان اطلاع دارند. امروز در مقاله راهنمای سفر به کشور صربستان در نظر داریم تا شما را با بهترین و زیباترین مکان‌های صربستان آشنا کنیم. جالب است که این کشور برای گردشگران، جاذبه‌های بسیاری دارد. با بخش گردشگری روزچین همراه بمانید.

از تاریخ 9 هزار ساله صربستان گرفته تا طبیعت زیبا و بکر با جشنواره‌های متنوع، کوهستان‌ها، دریاچه‌ها، پارک‌های ملی، پیست‌های اسکی، بناها و شهرهای تاریخی به جا مانده از دوران روم باستان همگی گوشه‌ای از دیدنی‌های صربستان هستند.

کشور صربستان یکی از ده مقصد اصلی گردشگرانی است که به اروپا مسافرت می‌کنند. و حالا که برای سفر به این کشور ایرانیان نیاز به ویزا ندارند، از دردسرهای گرفتن ویزای شنگن دیگر خبری نیست و می‌توانید هر موقع از سال که دوست داشتید راهی این کشور شوید.

صربستان مملو از بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و مردم خونگرم و مهمان‌نواز، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. راهنمای سفر به کشور صربستان برای داشتن لحظات خاطره‌انگیز در صربستان برای شما نوشته شده است، امیدواریم همینطور باشد.

کشوری به نام صربستان

جاذبه‌های طبیعی صربستان
طبیعت چشم‌نواز و دست نخورده صربستان

صربستان با ده میلیون نفر جمعیت در شبه جزیره‌ی بالکان در جنوب‌شرقی اروپا واقع است. پایتخت آن شهر زیبا و تاریخی بلگراد است. در تابستان طبیعت چشم‌نواز و پارک‌های دیدنی و در زمستان مناطق مرتفع و کوهستانی با پیست‌های اسکی پذیرای گردشگران است.

صربستان کشوری با پیشینه غنی و سرشار از جاذبه‌های طبیعی است. شما می‌توانید در این کشور نشانه‌هایی از تاریخ و تنوع فرهنگی و قومی را ببینید. صربستان به عنوان یکی از جمهوری‌های سه‌گانه، همراه با کرواسی و اسلوونی، پادشاهی یوگسلاوی را تشکیل می‌دادند.

زبان رسمی مردم صربستان، صربی است. صربستان دو ساعت و نیم با تهران اختلاف زمانی دارد. آب و هوای آن قاره‌ای است؛ یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد.

راهنمای سفر به کشور صربستان برای گردشگران

مناطق باستانی صربستان
منطقه باستانی Lepenski Vir با قدمت 6 الی 9 هزار ساله

صربستان جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد. از جمله جاذبه‌های زیبای این کشور می‌توان به علفزارهای بی‌انتها، جنگل‌های وسیع بکر و سرسبز، غارهای سنگ آهکی، دریاچه‌های کوهستانی دل‌انگیز، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز اشاره کرد.

همه این جاذبه‌های طبیعی صربستان را تبدیل به بهشتی برای عاشقان و دوستداران طبیعت کرده است. ما در راهنمای سفر به کشور صربستان به دلایلی که شما را برای این سفر قانع کند، اشاره می‌کنیم.

جاذبه‌های طبیعی صربستان

پارک‌های ملی صربستان
پارک ملی تارا یکی از زیباترین پارک‌های صربستان

صربستان بخش وسیعی از مرکز شبه‌جزیره‌ی بالکان را دربرگرفته است. بخش‌های شمالی آن را دشت‌های وسیع و بخش‌های جنوبی آن را قله‌ها و تپه‌های مرتفع شامل می‌شوند. این کشور دارای 5 پارک ملی و 15 قله با ارتفاعی بیش از 20 هزار متر است.

طبیعت سرسبز و بکر، دریاچه‌های کوهستانی، همه اینها باعث شده تا صربستان به یکی از کشورهای زیبای اروپا تبدیل شود. منطقه کوهستانی فروسکا گورا که به جواهر صربستان هم معروف است یکی دیگر از این مناظر چشم‌نواز و زیبا است.

جاذبه‌های گردشگری

قلعه‌های تاریخی صربستان
قلعه کاله‌مگدان (Kalemegdan) که در پارکی به همین نام قرار گرفته است.

در سفر به کشور صربستان از تماشای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و آثار تاریخی دیدنی مثل قلعه‌های باشکوه لذت خواهید برد. آثار تاریخی زیادی در این کشور وجود دارد. قلعه کاله‌مگدان بلگراد، منطقه باستانی بلو بردو به معنای «تپه سفید» در شهر وینکا، منطقه باستانی اپن اسکای ویر با قدمت 9 هزار ساله، موزه‌های تاریخی و نظامی، کلیساهای زیبا و رنگارنگ و بناهای تاریخی چند نمونه از آثار تاریخی این کشور هستند.

صومعه‌ها محل تاجگذاری پادشاهان

صومعه‌های تاریخی صربستان
صومعه‌ی استودنیسا (Studenica Monastery) ساخته شده به دستور پادشاه استفان

صومعه‌های صربستان یکی از جاذبه‌های گردشگری-تاریخی مهم و زیبای این کشور است. این مکان‌ها به دلیل اهمیت سبک معماری که دارند، از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده‌اند. صومعه‌ زیسا، محل تاجگذاری استفان، اولین پادشاه صربستان، یکی از مهمترین صومعه‌های صربستان است.

صومعه استودنیسا به دستور استفان ساخته شده است. این صومعه بدلیل داشتن معماری بی‌نظیر با نقاشی‌های دیواری چشم‌نوازش، به عنوان میراث جهانی شناخته شده‌اند. از دیگر صومعه‌های تاریخی و پربازدید صربستان، صومعه‌ی سوپوکانی است که در قرن 13 میلادی ساخته شده است. این مکان به دلیل رنگ‌آمیزی زیبا و اهمیت تاریخی که دارد، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

فستیوال‌ها و جشنواره‌ها

فستیوال‌های موسیقی در صربستان
فستیوال‌های موسیقی با لباس محلی صرب‌ها

راهنمای سفر به کشور صربستان بدون بررسی فستیوال‌ها و جشنواره‌های این کشور ناقص است. یکی دیگر از دلایل گردشگران در سفر به کشور صربستان، فستیوال‌های زیبا و هیجان‌انگیز موسیقی آن است. همه ساله جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیاری در صربستان برگزار می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های موسیقی روی کره زمین در ماه اوت در روستای کوچک گوشا (Guca)، برگزار می‌شود. این روستا هر ساله میزبان بزرگ‌ترین فستیوال شیپور و ترومپت با 600 هزار بازدیدکننده است. این فستیوال موسیقی با رقص محلی، به نمایش گذاشتن صنایع دستی، غذاهای سنتی، نقاشی و شعر همراه است. فستیوال بزرگ دیگر، فستیوال نیسویل (Nisville) است که فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز است.

غذاهای خوشمزه صربستان

غذاهای محلی صرب
غذاهای خوشمزه با طعم فرهنگ شرق

اگر به دنبال گردشگری غذا یا شکم‌گردی هستید باید اطلاع داشته باشید که آشپزی در صربستان ادامه‌دهنده‌ی شیوه‌های سنتی آشپزی در منطقه‌ی بالکان است. ساختار غذا‌های این کشور ترکیبی از شرق و غرب است. برای همین همیشه به دلیل خوشمزگی باعث تعجب بسیاری از گردشگران می‌شود.

ناهار مهم‌ترین و مفصل‌ترین وعده‌ی غذایی در صربستان است. مردم این کشور برای پیش‌غذا از انواع سوپ استفاده می‌کنند. غذاهای اصلی معمولا شامل گوشت هستند. صربها هم مثل ایرانیان برای نان احترام زیادی قائل هستند و نان بخش مهمی از وعده‌ غذایی این مردم است.

سفر به کشور صربستان بدون ویزا برای ایرانیان

لغو ویزا برای ایرانیان
سفر بدون ویزا به صربستان

یک خبر خوش برای کسانی که می‌خواهند به صربستان سفر کنند. دولت این کشور لزوم داشتن ویزا برای گردشگران و مسافران ایران و هندوستان را لغو کرد. یعنی دیگر برای سفر به صربستان نیازی به داشتن روادید و ویزا نیست.

دلیل این تصمیم توجه به منافع گردشگری و جلب شهروندان ایران و هند برای سفر به این کشور اعلام شده است. ورود گردشگران ایران و هند و سرمایه‌گذاران بالقوه آنها، فضای اقتصادی مطلوبی را برای صربستان ایجاد خواهد کرد. به گفته دولت صربستان این سرمایه‌گذاری باعث رشد مناسبات دو کشور خواهد شد. لغو روادید در برخی کشورها در جهت کمک به افزایش جذب گردشگران صورت می‌گیرد.

نظر شما در مورد سفر به کشور صربستان چیست؟ به نظرتان با توجه به لغو ویزای این کشور برای ایرانیان، صربستان می‌تواند تبدیل به یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی باشد؟ اگر خودتان یا اطرافیانتان به این کشور سفر کرده‌اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر