هزینه بازسازی آپارتمان از تخریب تا چیدمان، چند روز و چقدر؟

متخصصان به شما پاسخ می دهند: یکی از پرطرفدارترین مباحث حوزه معماری و تغییر دکوراسیون بازسازی داخلی است

متخصصان به شما پاسخ می دهند: یکی از پرطرفدارترین مباحث حوزه معماری و تغییر دکوراسیون بازسازی داخلی است. فرقی نمی کند فضای منزل و یا محل کار شما نیاز به تغییراتی کوچک دارد و یا باید از نو بازسازی شود. انتخاب یک شرکت بازسازی ساختمان معتبر می تواند تا حد زیادی شما را به رویا و خواسته هایتان نزدیک کند و از هزینه های شما بکاهد؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه به سراغ گروه معماران هفت سنگ یکی از متخصصان و دکوراتورهای باسابقه در زمینه بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی رفتیم تا بتوانیم در زمینه بازسازی داخلی و هزینه بازسازی آپارتمان اطلاعات تخصصی از آنها کسب کنیم، پس با ما همراه باشید.

توصیف فضایی برای بازسازی داخلی آپارتمان

شرح مسئله: می خواهیم یک سالن پذیرایی مربع شکل 25 متری در طبقه اول یک ساختمان 4 طبقه، دارای دو پنجره رو به پاسیو در مجاورت فضای آشپزخانه را به طور کامل بازسازی کنیم، کف این سالن سرامیک شده است و دیوارهای رنگ آمیزی شده با رنگ روغن است، قصد تغییرکف اتاق به یک کفپوش مدرن و رنگ آمیزی دیوارها و سقف  به همراه تغییر حداقل یک دیوار را داریم، هم چنین نیاز به درب و پنجره و دیوارهای آکوستیک برای این فضا به جهت نازک بودن تیغه ها هست، اما زیبایی درب و پنجره ها و مقرون به صرفه بودن آکوستیک کردن دیوار اولویت انتخاب ماست. با توجه به چنین فضایی برای بازسازی داخلی به سوالات زیر پاسخ دهید: 

اولین اقدام برای بازسازی و تغییر دکوراسیون این سالن چیست تغییر کف و یا دیوارپوش؟

تغییر کفپوش نه تنها پس از دیوار بلکه آخرین مرحله در کار بازسازى است، چرا که اجراى آن با ایجاد کمترین گرد و خاک بوده و به باقى قسمت ها آسیبى نمی رساند، اما براى مثال با رنگ کردن سقف امکان رنگى شدن دیوارها و کف زیاد است.

پیشنهاد شما برای تغییر کفپوش این فضا استفاده از چه مصالحی است؟

 به تازگی کف پوش هاى آنتى باکتریال جدیدى با دوام خیلى بالا از برندهاى ایرانى و خارجى وارد بازار شده اند که گروه معماران هفت سنگ یک برند را از کشور چک وارد مى کند، این کفپوش داراى کیفیت بى نظیر و دوام فوق العاده اى مى باشد که به دلیل خاصیت یونى که دارد هیچ میکروبى را به خود نمی گیرد و با یک دستمال خشک به راحتی تمیز مى شود. دوام این کفپوش به قدرى است که جاى پایه هیچ وسیله ى سنگینى روى آن نمى ماند و باعث استهلاک آن نمى شود.

در چیدانه بیشتر بخوانید: پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟

اجرای این کفپوش به نحوی است که در کل سطح سالن هیچ درزى به چشم نمى خورد و حتى مى توان تا قرنیز بالا بیاید که این خود باعث از بین رفتن آن قسمت اتصال دیوار و کف که محل تجمع حشرات است مى شود، البته بازار هدف این کفپوش ها به دلیل دوام آن در سال هاى ابتدایى تولیدش بیمارستان ها و اماکن صنعتى بوده است، اما کم کم تمامى فضاها و کاربری ها به دلیل کاربردى بودن و توان تولید طرح هاى متنوع را شامل شد. جذابیت و کشش بازار این محصول خواستار اجراى آن در تمامی کاربری ها شده است که یکى از بهترین پیشنهادهاى ما برای بازسازی کف مى تواند استفاده از این کفپوش ها باشد.

مراحل بعدی بازسازی و تغییر دکوراسیون این فضا را به اختصار توضیح دهید؟

 براى آشنایى بیشتر مراحل بازسازى آپارتمان را می توان به صورت مختصر در هفت مرحله بیان کرد:

  1. تخریب قسمت هایى از سقف، کف و دیوار که جهت انجام تغییرات مد نظر مى باشد.
  2. اجراى تأسیسات لازم مانند لوله کشى ها، سیم کشى ها و تقویت سازه و ...
  3. مرحله بنایى و ساخت قسمت هاى مورد نظر و کار گذاشتن درب و پنجره ها
  4. اتمام دکورهاى چوبى و نصب آنها و اتمام سقف و نصب منابع نورى
  5. اتمام دیوارها و بعد کفپوش کامل
  6. چیدمان نهایى مبلمان
  7. یک بازرسى نهایى و تحویل به کارفرما

کدام دیوار برای ایجاد تغییر اساسی در سالن مناسب تر است و چه تغییراتی را برای متفاوت شدن این دیوار پیشنهاد می دهید، همچنین پیشنهاد مقرون به صرفه شما برای آکوستیک کردن دیوارها چیست؟

به گفته ی معماران هفت سنگ «در هر پروژه اى  یک سرى نقاط فرصت وجود دارد که باید آن ها را به قوت تبدیل کرد». در این فضا با توجه به شرح مسئله، نقطه فرصت پاسیو است، با توجه به اینکه واحد در طبقه اول هست ما باید سعى کنیم بیشترین نور را از هرجایى که بتوانیم بگیریم به همین دلیل دیوار سمت پاسیو را تخریب کرده و به جاى دو پنجره، سرتا سر آن را یک درب بزرگ شیشه دوجداره  قرار می دهیم، اگر هم منزل در محله اى شلوغ و یا یک ساختمان پر واحد قرار گرفته و کارفرما تمایل دارد از ورود سر و صدا و خروج صدا برای تمرین هاى موسیقى یا عوامل دیگر جلوگیرى کند مى توان با استفاده از فوم هاى چسبى عایق صوت به راحتى دیوارها را آکوستیک نمود قابل ذکر است که طراحى پاسیو به عنوان یک قسمت سبز به صورت طراحى هاى مدرن گل و گیاه دار یکى از بهترین تغییرات محسوب مى شود.

اگر بخواهیم نورپردازی این فضا را تغییر دهیم، با توجه به استفاده از نور پاسیو در فضا بهترین نور برای نورپردازی چه نوع نوری می باشد و بهترین زمان برای اجرا نور پردازی چه زمانی است؟ 

در هر پروژه اى نورپردازى مهمترین تغییر است و نمى توان آن را نادیده گرفت کما اینکه ضعف اساسى ٩٩درصد پروژه هاى بازسازى آپارتمان همین عامل نور مى باشد، اصلى ترین نکته نورپردازى این فضا این است که ما باید به نحوی کار را به سرانجام برسانیم که منبع نور دیده نشود، ولى فضا با بهترین کیفیت روشن گردد. با توجه به چیدمان مبلمان از نورپردازى هایى صرفا دکوراتیو استفاده کنیم، طراحى سقف متناسب با نورهاى مخفى مورد نیاز از لازمه هاى زیبایى فضاست زمان سیم کشى برقى و اجراى سقف قبل از کف و دیوار و پس از تخریب ها است، چرا که خود سیم کشى ها همراه با تخریب قسمت هایى از دیوار و سقف است پس از اتمام سیم کشى ها و ساخت کامل سقف مى توانیم منابع نورى را در فضا اجرا کنیم. 

اگر بخواهیم درب و پنجره این فضا را به درب و پنجره های آکوستیک و مقرون به صرفه تغییر دهیم از چه نوع درب و پنجره ای برای این فضا بهتر است استفاده شود و بهترین زمان برای اجرا درب و پنجره چه زمانی است؟

با توجه به تبلیغات گسترده اى که در زمینه پنجره هاى دو جداره توسط شرکت هاى ذی نفع انجام شده مشخص است که بیشتر افراد با پنجره هاى دوجداره که هم براى صرفه جویى در انرژى و هم آکوستیک بودن مناسب هستند آشنایى دارند، استفاده از این پنجره ها و حتى درب هاى شیشه اى دوجداره شاید نسبت به مدل هاى معمولى درخرید کالا مقرون به صرفه به نظر نیاید، اما در طول زمان با صرفه جویى هایى که در انرژى مى کند و با دوام، وزن مناسب و هزینه نصب پایینى که دارند توجیح اقتصادى مناسبی دارد. در بازسازی داخلی این واقعیت وجود دارد که موضوع مقرون به صرفه بودن شامل فاکتورهاى متفاوتى از جمله هزینه اولیه، دوام و هزینه نگهدارى است که در طول زمان معنا پیدا مى کند. از نظر معماران هفت سنگ «باید توجه داشت که زمان تعویض پنجره ها به دلیل شرایطى که ایجاد مى کند در فاز اول یعنى تخریب و پیش از ورود به مرحله دکوراسیون است».

در چیدانه بیشتر بخوانید: تعویض پنجره از سیر تا پیاز!

هزینه ها و زمان اجرا هر کدام از مراحل زیر را به صورت بازه حدودی ذکر کنید:

  • تغییر کفپوش : کفپوش هاى آنتى باکتریال از مترى 4٨ هزار تومان بوده و براى این فضا نزدیک به ٢ روز زمان مى برد.
  • کاغذ دیواری: با توجه به اینکه کاغذ دیوارى کامل دیوارها فضا را کوچکتر مى کند پیشنهاد ما این است که در صورت علاقه کارفرما به کاغذ دیوارى فقط یک دیوار را به صورت دکوراتیو کاغذ کنیم که هزینه آن با هزینه نصب از مترى45  هزار تومان شروع مى شود.
  • رنگ آمیزی: رنگ آمیزى دیوارها و سقف و پاسیو و تمامى قسمت هاى لازم در 4 روز کارى با هزینه اى نزدیک به ٣ میلیون تومان همراه است.
  • نورپردازی: نورپردازى با توجه به برند و کیفیت منابع نورى متفاوت بوده و مى توان گفت با در نظر گرفتن تمام نورهاى نقطه اى و کلى و دکورى با کیفیت بالا براى هر ١٠ متر مربع فضا 45٠ هزار تومان هزینه دارد.
  • آکوستیک کردن دیوارها: آکوستیک دیوارها با توجه به نوع عملکرد انتخاب شده مى تواند از مترمربعى 4٢ هزار تومان شروع گردد.
  • تعویض درب و پنجره : درب و پنجره ها با توجه به سلیقه و نیاز کارفرما داراى طیف وسیعى از مدل، متریال و قیمت است و مى توان قبل از تهیه مدل ها و قیمت هاى متفاوت را با کارفرما هماهنگ نمود.

اگر برای بازسازی و تغییر دکوراسیون فضای کار و زندگی خود به دنبال یک طراحی ویژه هستید، گروه معماران هفت سنگ یکی از مناسب ترین شرکت های پیشنهادی چیدانه است که می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل آنها در چیدانه مراجعه فرمایید و بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید. 

نویسنده و گزارشگر: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر