بعد از ماهها انتشار تصاویر جاسوسی، اطلاعات اولیه و همچنین شایعات متعدد از خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس، در نهایت روز گذشته کمپانی خودروسازی لامبورگینی از جدیدترین خودروی شاسی بلند خود رونمایی کرد تا از حالا به بعد نام "بنتلی بنتایگا" به عنوان قویترین و سریعترین خودروی شاسی بلند جهان به حاشیه رفته و خودروی شاسی بلند "لامبورگینی اوروس" جایگزین آن شود که قطعا رقابت این دو اتومبیل با هم تماشایی خواهد بود و یک فیلم درگ میتواند عیار این دو اتومبیل را در برابر یکدیگر مشخص کند.
لامبورگینی اوروس
در ماه جاری، نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس آمریکا بزرگترین رویداد خودروی جهان بود که شرکتهای مختلف خودروسازی به رونمایی از جدیدترین دستاوردهای خود پرداختند و آنان را در معرض دید عموم قرار دادند، اما کمپانی خودروسازی لامبورگینی نظر دیگری داشت و با خوابیدن تب و تاب نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس، یک شوک بزرگ دیگر به صنعت خودروسازی وارد کرد و آن هم رونمایی از خودروی شاسی بلند "لامبورگینی اوروس" بود که در ادامه سعی دارم مروری کلی بر روی مشخصات این گاو خشمگین و درشت هیکل لامبورگینی در
خودروبانک داشته باشیم.
در قدم اول برای طراحی و ساخت این شاسی بلند جذاب و خوش هیکل، طراحان و مهندسان لامبورگینی از طول 5112 میلی متر، عرض 2261 میلی متر و همچنین ارتفاع 1638 میلی متر استفاده کردهاند که در مقایسه با مرسدس بنز GLE به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند معروف بازار، دارای عرض و ارتفاع کمتر و طول بیشتر است، اما در مقابل خودروی شاسی بلند لامبورگینی اوروس دارای بیشترین طول بین دو محور خواهد بود که به عدد 3003 میلی متر رسیده و باعث میشود تا در حالت استاندارد صندلیها، حجم فضای بار 616 لیتر داشته باشد و پس از خواباندن صندلیهای عقب اتومبیل بتوان به حجم 1596 لیتر دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، حداقل وزن اتومبیل هم به عدد 2200 کیلوگرم خواهد رسید که کمتر از یک پورشه کاین توربو در نسل جدید است.
لامبورگینی اوروس
برخلاف سنت لامبورگینی و دیگر محصولات این شرکت خودروسازی، برای اولین بار از یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر بر روی محصولات تولید انبوه لامبورگینی استفاده شده است که دارای حجم 4 لیتری بوده و از توربوشارژرهای دوقلو بر روی خود سود میبرد که باعث شده حداکثر خروجی قدرت این اتومبیل به 641
اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم به عدد 850 نیوتن متر برسد که با دریافت این نیرو توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات با کنترلهای "الکترو- هیدرولیکی"، قادر به ثبت شتاب 3.6 ثانیه، شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 12.8 ثانیه و همچنین قادر به ثبت ماکزیمم سرعت 305 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
کمپانی خودروسازی لامبورگینی ادعا میکند که علاوه بر نسخههای استاندارد لامبورگینی اوروس با پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر، طراحی و ساخت یک نسخه پلاگین هیبریدی هم در برنامه این شرکت قرار گرفته است که فعلا اطلاعاتی از آن منتشر نشده و ظرف چند ماه آینده به طور رسمی رونمایی خواهد شد.
لامبورگینی اوروس
یکی از ویژگیهای منحصربه فرد لامبورگینی اوروس، سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب اتومبیل خواهد بود که از لامبورگینی آونتادور S برداشته شده و بر روی شاسی بلند "اوروس" مورد استفاده قرار گرفته است که با یک زوایه کمتر نسبت به چرخهای جلو حرکت کرده و مانورپذیری اتومبیل را در سرعتهای پایین بهتر کرده است، زیرا هرچقدر سرعت اتومبیل را افزایش دهید، زاویه گردش چرخهای عقب کمتر شده و از یک خط سرعت به بالا، گردش چرخهای عقب متوقف میشود تا ثبات و پایداری اتومبیل در سرعتهای بالا حفظ شود. علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت اتومبیل هم به صورت تطبیق پذیر ساخته شده است که حدود 70 درصد از گشتاور خود را در شرایط عادی به چرخهای جلو ارسال میکند، اما در شرایط مورد نیاز همچون شروع یک مسابقه و یا رانندگی در شرایط خاص جاده، ارسال نیرو تغییر کرده و حدود 87 درصد از گشتاور اتومبیل به چرخهای عقب منتقل میشود.
لامبورگینی اوروس
یکی دیگر از ویژگیهای منحصربه فرد "لامبورگینی اوروس" که ماه گذشته با انتشار تیزر تبلیغاتی به آن پرداختیم، حالتهای مختلف رانندگی خواهد بود که به ترتیب 3 حالت اول Strada، Sport و Corsa، عملکرد اتومبیل را در سطوح آسفالت تغییر میدهد و مربوط به عملکرد اسپرت اتومبیل میشود، اما 3 حالت دوم Neve (برف)، Terra (آفرود) و همچنین حالت Sabbia (شن و ماسه) همانطور که از نام گذاری آنان پیداست، مربوط به عملکرد آفرودی اتومبیل میشود تا یک حرکت مفید و پویا در شرایط مختلف جاده داشته باشد.
لامبورگینی اوروس
در آخر هم شرکت خودروسازی لامبورگینی تایید کرده است که خودروی شاسی بلند خود را به قیمت پایه 200 هزار دلار آمریکا یا 171 هزار و 429 یورو در اختیار مشتریان قرار خواهد داد که تحویل آنان به مشتریان از اوایل سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد.