ماهان شبکه ایرانیان

اهداف حوزه فناوری اطلاعات برای تحقق حقوق شهروندی تبیین شد

۹ هدف و معیار مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای تحقق حقوق شهروندی از سوی وزارت ارتباطات شناسایی و تبیین شد.

اهداف حوزه فناوری اطلاعات برای تحقق حقوق شهروندی تبیین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای مشورتی حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و نیز دستیار حقوق شهروندی وزیر ارتباطات برگزار شد.

این جلسه به بحث در خصوص ایجاد بستر تعامل دوسویه با مردم اختصاص یافت و مباحث مربوط به نحوه اجرای منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و ارتباطات و حوزه ICT  بررسی شد.

مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی موردی هریک از موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی در حوزه ICT خبر داد و گفت: باید بستر تعامل دو سویه با مردم ایجاد شود تا مردم بتوانند بازخورد انتقاد یا پیشنهاد خود را رصد کنند. 

وی با اشاره به اینکه در سایر کشورهای دنیا با ایجاد این فضا، اعتماد بین مردم و دولت به وجود آمده است، افزود: راه اندازی دولت الکترونیک منطبق با حقوق شهروندی است و باید با بحث و بررسی در مورد اقدامات سایر کشورها در حوزه حقوق شهروندی، بتوانیم از آنها بهره بگیریم.

رضا اکبری نوری دستیار حقوق شهروندی وزیر ارتباطات نیز با اشاره به ماموریت های وزارت ارتباطات در این زمینه گفت: در حوزه حقوق شهروندی، وزارت ارتباطات 9 معیار و هدف، شامل دسترسی، کسب و کار، ارتباطات، سواد در حوزه ICT، ادب و اخلاقیات، قوانین، حقوق و مسئولیت هر دو طرف، سلامت روان و جسم و ایمنی و امنیت را تبیین کرده است که باید در ارزیابی روش ها و رفع چالشها، این معیارهای را در نظر داشته باشیم و روش ها را برای تحقق حقوق شهروندی اصلاح کنیم.

در این جلسه نمایندگان شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظرات خود را درباره چالش ها و مسائل مربوط به تبیین حقوق شهروندی در این حوزه مطرح کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان