ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ شهر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه - ۸

ولگوگراد؛ صنعت با جاذبه‌های فراوان

ولگوگراد یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی در کشور روسیه است.

ولگوگراد؛ صنعت با جاذبه‌های فراوان

به گزارش ایسنا، جام جهانی روسیه قرار است در 12 ورزشگاه در 11 شهر کشور روسیه برگزار شود که یکی از این شهرها شهر ولگوگراد است.

ولگوگراد شهری نسبتا شرجی در کنار رود «ولگا» در استان ولگوگراد در جنوب غربی روسیه است. این شهر یکی از شهرهای مهم صنعتی روسیه به شمار رفته و فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی دارد. بیشتر مراکز صنعتی و کارخانه‌ها در کشور روسیه در این شهر قرار دارند و دارای نیروی کار زیادی است. امروزه ولگوگراد شهری مدرن و پیشرفته است که بناهای یادبود جنگ، نشانی از تاریخ افتخار آفرین و باشکوه این شهر دارد. این شهر دارای آب و هوایی نیمه خشک است.

ولگوگراد نیز از دیگر شهرهای روسیه است که بیش از یک میلیون جمعیت دارد. این شهر همچنین با چندین شهر مهم دنیا خواهرخوانده است که یکی از این شهرها اردبیل در ایران است.

نمایی از شهر ولگوگراد در روسیه

این شهر غیر از تیم فوتبال در رشته‌های واترپلو و هندبال نیز قدرتمند است و تیم‌های خوبی در این رشته‌های ورزشی دارد که توانستند در سطح قهرمانی کشور برای این منطقه افتخار کسب کنند و اکثر بازیکنان ملی پوش تیم ملی روسیه برای این شهر است.

* ورزشگاه

کار ساخت این ورزشگاه برای جام جهانی روسیه از سال 2015 شروع شد و در سال 2017 به بهره برداری رسید. ورزشگاه ولگوگراد آرنا 45 هزار نفر ظرفیت دارد و یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال 2018 است که قرار است میزبانی چند دیدار را بر عهده داشته باشد. قرار است چهار دیدار مرحله گروهی جام جهانی روسیه در این ورزشگاه برگزار شود.

ورزشگاه ولگوگراد

بازی‌های تیم روتور ولگوگراد که در لیگ دسته یک روسیه فعالیت می کند قرار است بعد از جام جهانی در این ورزشگاه برگزار شود و در واقع این ورزشگاه در اختیار این تیم خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان