ماهان شبکه ایرانیان

لوکس‌سازی به روایت خودروسازان محبوب فقرا!

حرکت تویوتا، فورد، هوندا، نیسان، سیتروئن و هیوندای در زمینه ایجادبرند لوکس از باقی شرکت‌ها سریع‌تر و جالب‌تر بوده و در مدتی کوتاه به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده به طوری که هم‌اینک زیربرندهای لوکس این شرکت‌ها یعنی لکسوس، لینکلن، آکورا، اینفینیتی، دی‌اس و جنسیس را اغلب علاقمندان به خودرو می‌شناسند.

فرادید؛ سرعت رشد فروش اتومبیل‌های لوکس در جهان در طول چهار دهه اخیر روندی رو به رشد یافته و در مقایسه با دوره قبل از آن دو برابر شده است. امروزه رولزرویس، مازراتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه و جگوار دیگر برندهای سفارشی ساز نبوده و با تیراژ بالایی که دارند، تلاش می‌کنند پیوسته سهم بیشتری از بازار اتومبیل‌های مجلل را به خود اختصاص دهند. این کشش باعث شده تا توجه خودروسازان ارزان‌ساز و اقتصادی هم به این بازار بزرگ جلب شده و از تویوتا و فورد و هوندا تا هیوندای و سیتروئن را به تاسیس برندهای جدیدی برای ساخت ماشین لوکس ترغیب کند. این شرکت‌ها که اغلب برای طبقات پایین و متوسط جامعه خودرو می‌سازند، با ورود به این حوزه جدی، شیوه تازه‌ای از تولید خودروی لوکس را ابداع کرده‌اند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

به گزارش فرادید، این بین حرکت 6 برند تویوتا، فورد، هوندا، نیسان، سیتروئن و هیوندای از باقی شرکت‌ها سریع‌تر و جالب‌تر بوده و در مدتی کوتاه به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز رسیده به طوری که هم‌اینک زیربرندهای لوکس این شرکت‌ها یعنی لکسوس، لینکلن، آکورا، اینفینیتی، دی‌اس و جنسیس را اغلب علاقمندان به خودرو می‌شناسند. هر یک از این خودروسازان این خودروسازان زمانی کودکانی نحیف و بی‌بنیاد و حقیر به نظر می‌رسیدند اما حالا بزرگ و قوی و مشهور شده و خود موتور رشد کارخانه‌های بزرگی مثل تویوتا هستند! از زیرشاخه‌های لوکس و نیمه‌لوکس می‌گوییم که اینروزها به شدت بین خریداران محبوب‌ شده‌اند. این زیرشاخه‌ها همه در ابتدا ماکت‌های مزخرفی از اتومبیل‌های لوکس هم‌رده به حساب می آمدند اما با گذشت چند سال به اصالت و فرمی مخصوص به خود رسیده‌اند. هزینه اولیه روی این برندها شاید روزی یک کابوس بود اما هر یک از این 6 شاخه جدید به خوبی توانسته‌اند از پس این کار بر بیایند. ببینیم هر یک از این شرکت‌ها چه وضعیتی به لحاظ فروش دارند و چند نوع خودرو تولید می‌کنند.


لینکلن- فورد موتور آمریکا

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از بین موسسان زیرشاخه‌های لوکس در صنعت خودروسازی، فورد از همه تاریخ طولانی دارد و به واسطه سیطره‌ای که از اوایل دهه20 در بازار خودروی جهان داشت، اقسام مختلفی از استراتژی‌های موفق و ناموفق نخستین بار توسط این شرکت امتحان شده که از قضا در حوزه ساخت زیربرند لوکس نیز فورد با تاسیس لینکلن در سال 1922 تلاش کرد فروش خود را در بخش‌هایی که از دسترسش خارج‌اند توسعه دهد. این شرکت که در سال ‌1917 تاسیس شده، از سال 1985 تا هم‌اینک بیش از 5 میلیون دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده و امسال نیز بالغ بر 150 هزار دستگاه فروش را به ثبت رسانده‌اند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

بیشترین فروش برند لینکلن در سال 1990با حدود 230 هزار دستگاه به ثبت رسیده در حالی که این شرکت آمریکایی فعلا 6 مدل شامل 4 اس‌یووی و 2 سدان متوسط را در سبد محصولاتش دارد. ناتلیوس جدیدترین خودروی شاسی‌بلند این شرکت است که اخیرا در نمایشگاه لس‌آنجلس 2017 به بازدیدکنندگان معرفی شده است. کومار گالوترا مدیر فعلی لینکلن است و این شرکت در 3 بازار آمریکای شمالی، خاورمیانه و چین نفوذ مناسبی دارد.


آکورا-هوندای ژاپن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال 1986 که دفتر آن در شهر توکیو راه‌اندازی شد تا هم‌اینک که سالانه در 2 بازار بزرگ چین و آمریکا سالانه بیش از هزار دستگاه فروش دارد، آکورا همواره خودرویی خاص و جذاب بوده و چیزی بیش از 4 میلیون دستگاه خودرو با این برند در 31 سال اخیر به فروش رفته است. این شرکت که هم‌اینک هفت مدل مختلف با نام‌های ILX، TLX، RLX، RDX، MDX، ZDXو NSX را در سبد تولید خود دارد، سالانه بالغ بر1 میلیارد دلار سود عاید گروه خودروسازی هوندا نموده و در بررسی‌های کیفی کانسیومر ریپورتز، کلی بلو و جی‌دی پاور همواره در شمار برندهای باکیفیت و قابل اعتماد در بین خریداران به حساب می‌آید.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

بیشترین فروشی که این برند در یک سال تجربه نموده مربوط به سال 2005 با بیش از 209 هزار دستگاه بوده اما در بازه فعلی، این برند تنها کمی بیش از 161 هزار دستگاه خودرو در سال می‌فروشد. جان مندل مدیرعامل فعلی این برند است و مهمترین محصولات آکورا شامل 3 کراس‌اوور، 3 مدل سدان و یک سوپراسپورت است.


لکسوس- تویوتای ژاپن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال 1989 که این برند تاسیس شد تا هم‌اینک که لکسوس یکی از قطب‌های فروش خودروی لوکس در جهان است، تا سال 2011 فروشی بالغ بر 365 هزار دستگاه در سراسر جهان داشت که این میزان در سال 2016 به حدود 350 هزار دستگاه محدود شده است. لکسوس در مجموع در 29 سال فعالیت مداوم خود چیزی بالغ بر5 میلیون دستگاه ساخته و در تمام جهان به عنوان نمادی برای تولید یک خودروی لوکس با کیفیت و کم‌استهلاک شناخته می‌شود.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

این برند در 10 سال اخیر پیوسته بهترین خودروی کیفی از نگاه موسسه جی.دی پاور و دارای بالاترین میزان قابلیت اعتماد در بین مشتریان بازار آمریکای شمالی است. لکسوس هم‌اینک 9 مدل مختلف اعم از ال‌اس، جی‌اس، آی‌اس، ان‌ایکس، آر.ایکس، جی‌ایکس، ال‌ایکس و ال‌سی را در خط تولید خود دارد. ال‌اس430 نخستین خودروی لکسوس بود که در سال 1990 به بازار آمد و از بدو ورود توانست به خوبی جای خود را در بازار سدان‌های لوکس شهری و در حضور محصولاتی مثل مرسدس اس کلاس یا ب.ام.و سری7 باز کند.


اینفنیتی-نیسان

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

این اسپورت‌ترین زیرشاخه لوکسی است که توسط یک برند تاسیس شده و اغلب خریداران آن را افرادی با سلایقی نزدیک به جوانان و افراد پرهیجان در برمی‌گیرد. اینفینیتی که بخشی از گستره بزرگ آلیانس رنو-نیسان در زمینه تولید خودرو است، سال 1989 هم‌زمان با برند لکسوس توسط شرکت نیسان تاسیس شد و در این 29 سال توانسته نزدیک به 2.750 میلیون دستگاه خودرو را به دست مشتریانش برساند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

سهم بازار این شرکت در بازار آمریکا گرچه هیچ‌گاه به یک درصد نرسیده اما به هرحال سالانه چیزی نزدیک به 130 تا 150 هزار دستگاه اینفنیتی به دست مشتریان این برند در سرتاسر جهان می‌رسد. این شرکت به واسطه معرفی مدل‌های جدید و جذاب در 3 بازار چین، اروپا و آمریکا احتمالا امسال خواهد توانست بیش از 140 هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. مهم‌ترین مدل‌های این شرکت را اقسامی از اس‌یووی و کراس‌اوورهای لوکس و اسپورت تشکیل می‌دهد در حالی که این شرکت چند سدان لوکس هم دارد.


دی‌اس-سیتروئن

لوکس‌سازی موفق به روایت فقرا!

از سال 2009 که دفتر مرکزی این برند در پاریس تاسیس شده تا هم‌اینک که با 6 محصول مختلف در بازارهای مختلفی در اروپا و آسیا فعالیت می‌کند، دی‌اس توانسته چیزی نزدیک به 650 هزار دستگاه خودرو به مشتریان محصولات لوکس و نیمه لوکس بفروشد که در نوع خود یک شاهکار است. این برند فرانسوی که به طراحی محصولاتی با فرم بدنه اصیل، مملو از جزئیات مشهور است، در دو بازار چین و فرانسه بیشترین میزان فروش را داشته و اخیرا نیز روی بازارهایی مثل قفقاز، خاورمیانه و آفریقا تمرکز کرده است.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا! 

با اینکه فعلا اوضاع فروش این برند تهدیدی جدی برای اوپل، ب.ام.و یا لکسوس نیست اما پژو سیتروئن برنامه دارد در یک افق 5 ساله تولیدات دی‌اس را به بیش از 300 هزار دستگاه برساند. اخیرا تولید این شرکت یک شاسی‌بلند زیبا و لوکس با ایمنی بالا است که 7 کراس‌بک نام داشته و قرار است به زودی وارد بازار ایران نیز شود. دی‌اس به فروش بالای این خودرو امید زیادی دارد.


جنسیس- هیوندای

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

این آخرین و جدیدترین گونه از تاسیس زیرشاخه لوکس توسط برندی مادر است که پس از تاسیس در نوامبر 2015 از قضا توانسته در مدت بسیار کوتاهی به موفقیت برسد. جنسیس که هم‌اینک 3 مدل سدان را در سبد محصولاتش دارد، برنامه جامعی برای تولید 4 اس‌یووی و کراس‌اوور جدید آماده کرده که گویا تا سال 2023 روانه بازارمی‌شوند.

لوکس‌سازی موفق به روایت خودروسازان فقرا!

فروش کلی جنسیس در آمریکا در دو سال اخیر کلا 25 هزار دستگاه بوده اما میل شدید منتقدان برای معرفی محصولات این شرکت، امتیازات بالای جی‌دی‌پاور و کانسیومر ریپورتز به محصولات جنسیس و برنامه‌های جالب خود هیوندای برای این زیرشاخه جدید همه باعث شده تا آینده خوبی در انتظار جنسیس باشد. بهترین خودروی فعلی این شرکت مدل جی 80 است که در رده مرسدس ای کلاس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان