ماهان شبکه ایرانیان

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مکزیک؛ تیم یک هشتم نهایی‌ها در جام جهانی

مکزیک در دوره‌های اخیر جام های جهانی همیشه تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده و روسیه یک فرصت خوب برای این تیم محسوب می‌شود تا خاطره جام‌های جهانی مکزیک را تکرار کند.

مکزیک؛ تیم یک هشتم نهایی‌ها در جام جهانی

به گزارش ایسنا، مکزیک به عنوان نخستین تیم منطقه کونکاکاف صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و توانست برای ششمین دوره پیاپی در این بازی‌ها حضور داشته باشد. میزبان دو جام جهانی 1970 و 86 در همه دوره‌های اخیر تنها تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است. مطمئنا هدف این تیم کسب نتیجه بهتر نسبت به سال‌های گذشته است. نتایج درخشان مکزیک در مرحله مقدماتی در دو بازی دوستانه‌اش نیز دیده شد و شاگردان خوان کارلوس اوسوریو برابر بلژیک به تساوی 3 بر 3 دست یافتند و لهستان را با یک گل شکست دادند. نکته قابل توجه در تیم ملی مکزیک حضور رافائل مارکس است. او از سال 2002 کاپیتان تیم ملی شد. مدافع 38 ساله پنجمین جام جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد.

* ستاره

خاویر ارناندس


مهاجم مکزیکی ملقب به چیچاریتو است و حضور در تیم‌های بزرگ منچستریونایتد و رئال مادرید را تجربه کرده است. ارناندس شش فصل برای یونایتد بازی کرد و عملکرد خوبش باعث شد مادرید با مهاجم مکزیکی قرارداد امضا کند. چیچاریتو پس از یک فصل به بایرلورکوزن پیوست و اکنون در وستهام پا به توپ است. او تاکنون عملکرد نسبتا خوبی در تیم انگلیسی داشته است اما در مکزیک برترین گلزن تیم ملی محسوب می‌شود. او برترین گلزن تیمش در مقدماتی جام جهانی نبود اما ارناندس نقش مهمی در گلزنی تیمش در جام جهانی پیش رو خواهد داشت.

* سرمربی

خوان کارلوس اوسوریو

سرمربی کلمبیایی از سال 2015 بر نیمکت تیم ملی مکزیک نشست. اوسوریو در اولین تجربه ملی تا به امروز نتایج خوبی کسب کرده است. او  82 درصد بازی‌ها را با پیروزی به پایان رساند و توانست مکزیک را به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی کند. با این حال در کوپا آمه‌ریکا تنها تا یک چهارم نهایی صعود کرد. اوسوریو در رده باشگاهی با اتلتیکو ناسیونال توانست فاتح جام حذفی کلمبیا شود. اوسوریو پس از رساندن مکزیک به جام جهانی به دنبال جایگاهی بالاتر از مرحله یک هشتم نهایی در روسیه است.
 

* تیم ملی مکزیک در یک نگاه:

افتخارات: مرحله یک چهارم نهایی 1970 و 1986

بهترین گلزن: خاویر ارناندس (49)

بیشترین بازی: کلودیو سوارس (177)

نحوه صعود: تیم اول منطقه کونکاکاف

عملکرد دوره قبلی: مرحله یک هشتم نهایی

هم‌گروه‌ها:آلمان، سوئد، کره‌جنوبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان