دعوت برای تحصن در برابر سفارت آمریکا در امان

اردن و عراق امروز جمعه بعد از نماز ظهر شاهد تجمعی میلیونی مردم برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی خواهد بود.

خبرگزاری مهر: به نقل از «اسپوتنیک»، شورای مرکزی ناظر بر تجمعات مردمی در عراق اعلام کرد بعد از اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بسیار مهم استت که مردم برای حمایت از قدس به پا خیزند.

بر اساس این بیانیه با توجه به سکوت تلخ دولت‌های عربی، از مردم خواسته شده تا برای انجام وظیفه تاریخی خود امروز جمعه بعد از نماز ظهر در سراسر عراق تظاهراتی یکپارچه و گسترده برگزار کنند و تصمیم آمریکا را شدیدا محکوم کرده و اعلام کنند که همه مردم عراق پروژه‌هایی برای حمایت از مظلومان و قدس شریف هستند.

در اردن «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان این کشور هم از مردم و مسئولان خواسته در تظاهراتی گسترده برای حمایت از قدس و در محکومیت تصمیم اخیر دونالد ترامپ روز جمعه به خیابان‌ها بروند و به تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کنند.

وی تأکید کرده که در اوقات سختی که امت عربی و اسلامی تجربه می‌کنند باید مردم در کنار مسئولان این اقدام متجاوزانه را محکوم کنند. در حالی قرار است امروز بعد از ظهر نیز خیابان‌های اردن مملو از مردم معترض این کشور شود که بلافاصله و بعد از اعلام تصمیم دونالد ترامپ مردم خشمگین اردنی به خیابان‌ها ریخته بودند و شماری از نمایندگان پارلمان این کشور در برابر سفارت آمریکا تجمع کرده بودند.

بر اساس این خبر شماری از گروه‌های ملی و میهنی در اردن هم از مردم دعوت کرده تا در برابر سفارت آمریکا تحصن کنند، اما نیرو‌های امنیتی اردنی تا کنون اجازه انتقال پتو و چادر به محوطه نزدیک به سفارت آمریکا در اردن را به معترضان نداده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان