در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

اظهارات ترامپ توهین به مسلمانان است/ ضرورت شناخت دشمن اصلی ایران

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اظهارات ترامپ توهین به مسلمانان است، قدس قلب فلسطین است و جداشدنی نیست.

اظهارات ترامپ توهین به مسلمانان است/ ضرورت شناخت دشمن اصلی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام سید محمد علی آل ‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه ‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع فلسطین کاری نتوانستند بکنند و این خدعه را پیاده کردند می خواهند قدس را پایتخت رژیم غاصب اسرائیل کنند.

وی سپس با بیان اینکه پیروزی از آن اسلام است و فلسطین آزاد خواهد شد، افزود: رهبری  دو سال قبل فرمودند، تا بیست و پنج سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت از آن چندین سال گذشته و به این کار سرعت بخشیده شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در اعلام رسمی قدس به عنوان پایتخت نقشه‌ای است که  ترامپ در اقدام با ادعاهای خود می‌خواهد در میان صلح میان فلسطین و صهیونیستی قدم بردارد، گفت: حتی ترامپ برای این موضوع  دستور آغاز انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس را داده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تصمیم ترامپ توهین به بیش از یک میلیارد مسلمان و میلیون‌ها مسیحی است که مخالف این اقدام هستند، ابراز داشت: این اقدام از قبل مورد مخالف همه کشورهای جهان و حتی مراکز بین‌المللی آمریکا بوده است.

علی عبدالله در سه سال گذشته تحت هدایت سعودی ‌ها بود

وی با بیان اینکه علی عبدالله در سه سال گذشته تحت هدایت سعودی ‌ها بود، گفت: در روزهای اخیر شاهد مرگ دیکتاتور خائن یمن بودیم. یکی دیگر از دیکتاتورهای منطقه به سرنوشت صدام و قذافی دچار شد بعد از سقوط از کشورش اخراج شد و علی عبدالله برای جبران شکست با جنبش انصارالله متحد شد.

حجت الاسلام آل هاشم در این خصوص اظهار داشت: عبدالله به طور ظاهری در کنار مردم یمن قرار گرفت تا اینکه مشخص شد در حال فتنه انگیزی علیه انصارالله و مردم یمن بوده است.

وی با بیان اینکه ملت باید در مقابل توطئه‌های جدید درست، به موقع و هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: ضربه بزرگ ‌تر به غده صهیونیست زده خواهد شد تا راه را برای آزادی قدس شریف و فلسطین هموار شود.

دانشجویان بابصیرت باشند

وی سپس با اشاره به روز دانشجو با تاکید بر ضرورت شناخت دشمن اصلی ایران که آمریکاست، گفت: دانشجویان بابصیرت باشند. شانزدهم آذر و روز دانشجو یادآور فداکاری دانشجویان در مقابل توطئه آن زمان است.

امام جمعه تبریز گفت: امیدواریم امروز دانشجویان به وظایف خود عمل کنند. علم آموزی، کار و تقویت ارتباط با خداوند دانشجویان را موفق می کند.

وی سپس به درگذشت دهقان فداکار اشاره کرد و با بیان اینکه غیرت ملی فرزند دهقان فداکار در درخواستی که داشت نمایان شد، افزود: متاسفانه خط آهن میانه به تبریز باید 10 سال قبل تحویل داده می‌شد اما نه تنها تحویل داده نشد هنوز هم آماده نیست.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه باید پروژه قطار تبریز به میانه تکمیل شود، گفت: امیدواریم استاندار آذربایجان شرقی مقدمات این کار را انجام و پیگیری های لازم را داشته باشند تا به زودی شاهد افتتاح این پروژه مهم در استان باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان