سه مورد از بهترین و بدترین قابلیت‌های گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

هفته‌ی گذشته، گوگل بالاخره از گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ۲ XL پرده‌برداری کرد. گوشی‌هایی که قرار است ادامه‌دهنده‌ی راه اولین گوشی هوشمند منتشرشده توسط گوگل یعنی گوگل پیکسل باشند

هفته‌ی گذشته، گوگل بالاخره از گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 XL پرده‌برداری کرد. گوشی‌هایی که قرار است ادامه‌دهنده‌ی راه اولین گوشی هوشمند منتشرشده توسط گوگل یعنی گوگل پیکسل باشند. هر دو گوشی جدید با طراحی مینیمال و اسپرتی که دارند در دستان کاربران خودنمایی خواهند کرد مجهز بودن به دوربین بسیار قدرتمند از قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 به شمار می‌رود. سازندگان این گوشی ادعا می‌کنند سیستم دوربین و تصویربرداری گوگل پیکسل 2 یکی از بهترین دوربین‌های استفاده‌شده روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

اما شاید شما هنوز هم مردد باشید. شاید یکی از گوشی‌های کمپانی اپل را خریده‌اید و از سیستم‌عامل iOS آن رضایتمند هستید. شاید هم می‌خواهید برای خرید آیفون 10 (یا همان آیفون ایکس) اقدام کنید. این امکان هم وجود دارد که به دنبال یک گوشی آندرویدی ساده‌تر هستید و نمی‌خواهید محصولی گران‌قیمت تهیه کنید. به هر حال این گوشی با قیمت پایه‌ی 649 دلار به فروش می‌رسد و مدل 128 گیگابایتی پیکسل 2 XL نیز 949 دلار قیمت دارد.

این مطالب را نیز بخوانید:

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال؛ اسمارت‌فون‌های گوگلی

گجت‌های جدید گوگل معرفی شدند

اولین تراشه موبایلی گوگل یک پردازنده تصاویر است

برای راحت‌تر کردن انتخاب شما، ما سه مورد از بهترین و بدترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 XL را گرد هم آورده‌ایم. شاید با توجه به این قابلیت‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها با قیمت محصول انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

هر دو مدل از یک نوع دوربین استفاده می‌کنند

حرف گوگل در مورد دوربین گوگل پیکسل 2 واقعاً درست است. دوربین این گوشی بسیار فوق‌العاده‌تر از دوربین مدل قبلی می‌باشد. سیستم تصویربرداری گوگل پیکسل 2 خارق‌العاده است می‌تواند رقیبی جدی برای دوربین‌های دو لنزه ی آیفون 8 و حتی آیفون 10 باشد.

با این حال بهترین خبری این است که گوگل برای هر دو مدل جدید ارائه‌شده از یک نوع دوربین استفاده کرده و مدل XL که گران‌تر می‌باشد تنها دارای صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر است. هر دو دوربین جلویی و پشتی گوشی نیز قابلیت‌های خوبی نظیر تار کردن پس‌زمینه‌ی تصویر دارند.

 

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

گوگل لنز، استیکرهای AR و دستیار هوشمند گوگل قابل توجه هستند

داشتن یک گوشی گوگل همیشه بدین معنا بوده است که گوشی شما از لحاظ نرم‌افزاری بسیار بهتر عمل خواهد کرد. به غیر از آندروید خام و دست‌نخورده‌ی گوشی‌های پیکسل، این بار این کمپانی قابلیت‌های هوشمندی نظیر هوش مصنوعی و قابلیت واقعیت افزوده AR را نیز به گوشی‌های خود افزوده است. این قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 می‌توانند این گوشی را وارد رقابتی جدی با گوشی‌های آیفون (و همین‌طور سامسونگ) کنند.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

از دیگر قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL می‌توان به گوگل لنز اشاره کرد. قابلیتی که بسیار جالب است می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوربین گوشی را روی اجسام نگه‌دارید تا سیستم هوشمند پیشنهاد‌هایی در مورد آن به شما بدهد. به‌عنوان مثال می‌توانید دوربین را روی پوستر یک کنسرت نگه‌دارید تا گوگل لنز تمامی اطلاعات راجع به کنسرت و خواننده‌ی آن را به شما بدهد! گوگل پیکسل 2 اولین گوشی هوشمندی است که کاملاً از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. همچنین استفاده از سیستم واقعیت افزوده AR نیز از قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 به شمار می‌رود.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال؛ اسمارت‌فون‌های کاملاً گوگلی

شاید یک از عجیب‌ترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 فشار دادن گوشی برای فعال کردن دستیار هوشمند گوگل باشد. در این سری از گوشی‌های گوگل، کاربر با فشردن دو طرف گوشی در مشت خود (لازم نیست گوشی را خرد کنید، یک فشار ملایم کافی است) می‌تواند دستیار هوشمند گوگل را فعال کند! به نظر می‌رسید چنین قابلیتی می‌تواند در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 XL که سایز بزرگ‌تری دارند بهتر عمل کند. چرا که در دست گرفتن این گوشی‌ها راحت‌تر است.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

صفحه‌نمایش و میکروفون همیشه فعال

صفحه‌نمایش‌های همیشه فعال / روشن تا چند سال پیش قابلیت بسیار محبوبی به شمار می‌رفتند اما سپس به علت کم کردن عمر باتری‌ها از مد افتادند. حالا و پس از اینکه گوشی‌ها به قابلیت‌های هوشمند بسیار بیشتری تجهیز شده‌اند، دوباره صفحه‌نمایش‌های همیشه فعال روی بورس آمده‌اند. صفحه‌نمایش و میکروفون همیشه همراه یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 هستند.

در این مدل از گوشی‌های هوشمند گوگل، صفحه‌نمایش به محض اینکه کاربر گوشی را به دست بگیرد روشن می‌شود و نوتیفیکیشن‌ها را به او نشان می‌دهد. پس از مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها کاربر می‌تواند با استفاده از فرمان صوتی OK Google صفحه‌نمایش را دوباره خاموش کند! همچنین باید از میکروفون‌های همیشه فعال گوگل نیز تقدیر کرد. گوشی شما همیشه و در همه حال به موسیقی‌هایی که در اطرافش پخش می‌شوند گوش می‌کند و اطلاعات خواننده، نام قطعه و دیگر جزئیات موسیقی را برای استفاده‌ی شما ثبت می‌کند.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

حال که از بهترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL سخن گفتیم باید به بدترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 نیز بپردازیم. مسلم است که هر گوشی جدیدی که به بازار می‌آید مشکلاتی هم داشته باشد. از قیمت بالا گرفته تا سایز صفحه‌نمایش یا عمر باتری! به طور کلی تغییرات یا قابلیت‌های اضافه شده‌ای که کار با گوشی را سخت‌تر می‌کنند همیشه بخش جدایی‌ناپذیری از معرفی گوشی‌های جدید بوده‌اند. گوگل پیکسل 2 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با اینکه این گوشی شباهت بسیاری به مدل قبلی خود دارد اما هم اکنون برخی از بدترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

پیکسل 2 و پیکسل 2 XL هر دو از یک دوربین استفاده می‌کنند

می‌دانم! این گزینه جزو بهترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL نیز بود. هر دو گوشی از یک سیستم تصویربرداری بهره می‌برند که اتفاقاً خیلی هم خوب است. اما باید در نظر بگیریم که برای خرید گوگل پیکسل XL باید 200 دلار بیشتر هزینه کنیم و این هزینه فقط برای صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر پرداخت می‌شود. اپل آیفون 8 پلاس خود را 50 دلار بیشتر از آیفون 8 معمولی می‌فروشد و قابلیت دوربین بهتر را روی گوشی گران‌قیمت‌تر به مشتری ارائه می‌دهد.

این اتفاق تقریباً یک شمشیر دو لبه محسوب می‌شود چرا که گزینه‌ی “دوربین بهتر” را از لیست گزینه‌هایی که برای خرید گوشی گران‌تر آماده کرده‌اید خط خواهد زد. اما اگر داشتن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای شما مهم است، شاید خرید پیکسل 2 XL را ترجیح بدهید. بدین صورت برای شما این تفاوت قیمت منطقی خواهد بود.

هیچ‌کدام از این دو مدل درگاه مخصوص هدفون ندارند

این یکی کمی بحث‌برانگیز است! پس از آیفون و دیگر گوشی‌های اندرویدی نظیر لنوو، گوگل نیز تصمیم گرفته درگاه 3٫5 میلی‌متری مخصوص هدفون را از گوشی‌های خود حذف کند. از وقتی که اپل جک 3٫5 میلی‌متری را از روی آیفون 7 خود حذف کرد تقریباً یک سالی می‌گذرد و تا کنون کاربران به نبود این جک عادت کرده‌اند. هر چند که نبود چنین قابلیتی باعث بروز مشکلاتی شد و عواقب منفی هم داشت. اما باز هم با این حال، کاربرانی که می‌خواهند هم‌زمان گوشی خود را شارژ کنند و به موسیقی هم گوش فرا دهند با خرید این گوشی‌ها به مشکل بر خواهند خورد.

اشکال دیگری نیز وجود دارد. در جعبه‌ی گوشی‌های پیکسل یک عدد دانگل تبدیل USB-C به حک 3٫5 میلی‌متری وجود دارد اما اگر آن را گم کنید…! خب در این صورت باید 20 دلار هزینه برای خرید دوباره این دانگل بپردازید. قیمتی که تقریباً دو برابر دانگل های مخصوص اپل است. همچنین دانگل دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید هم‌زمان گوشی خود را شارژ کرده و از موسیقی هم لذا ببرید. اما قیمت این دانگل هم چیزی حدود 45 دلار است.

خرید این لوازم جانبی حدود 65 دلار خرج روی دست کاربر می‌گذارند. آن هم لوازم جانبی که تا یک سال پیش اصلاً نیازی به آن‌ها نبود.

قابلیت‌های گوگل پیکسل 2

صفحه‌نمایش گوگل پیکسل 2 XL تمام صفحه‌ی کامل نیست

از دیگر بدترین قابلیت‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 XL می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در مدل گران‌تر، صفحه‌نمایش کاملاً از دو طرف به لبه‌ی گوشی نچسبیده است.

صفحه‌نمایش این مدل تأثیرگذاری گلکسی S8 و Note 8 سامسونگ و آیفون 10 اپل را ندارد. همه‌ی این مدل‌ها به‌علاوه‌ی گوگل پیکسل، به صفحه‌نمایش‌های بسیار باکیفیت OLED مجهز هستند اما حاشیه‌های گوشی پیکسل بیشتر از سایر گوشی‌های نام برده است.

مسلماً این قضیه آن‌قدرها هم توی ذوق نمی‌زند و صفحه‌نمایش بسیار جلوه‌ی زیبایی دارد. اما اگر طرفدار صفحه‌نمایش‌هایی هستید که تمام سطح گوشی را اشغال کرده‌اند، گوگل پیکسل 2 XL چنین قابلیتی نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر