ماهان شبکه ایرانیان

دفاتر خدمات قضائی در ۹ شهر استان کرمان راه اندازی می شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی دفاتر خدمات قضائی در ۹شهرستان این استان خبر داد و گفت: جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده ها از مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حمید خالقی در جلسه شورای انفورماتیک که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد، گفت: دفاتر خدمات قضائی شهرستان های جیرفت،رفسنجان،کهنوج،عنبرآباد،بافت،راور،نرماشیر،ریگان و گلبافت در آینده نزدیک راه اندازی می شوند.

وی اعلام کرد:با توجه به اینکه پذیرفته شدگان  این 9شهرستان تمام مراحل گزینش را با موفقیت طی کرده اند، در سه ماهه ی اول سال 96 این  دفاتر خدمات قضائی افتتاح خواهند شد.

این مقام قضائی به حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود: دادگستری استان کرمان  در جهت کاهش اطاله دادرسى و تسریع در رسیدگی  به پرونده ها گام برمی دارد.

وی تصریح کرد: حذف بروکراسی های دستى و الکترونیکى شدن امور یکى از مهمترین برنامه هایى است که طی چند سال گذشته در دستور کار معاونت آمار وانفورماتیک قوه قضائیه قرار گرفته است.

خالقی ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایى در استان کرمان  هم در همین راستا بوجود آمده اند تا هم بخشى از تصدی گری ها از دوش دادگستری استان  برداشته شود و هم کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد:کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصى، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

خالقی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی دفاتر خدمات قضائی در سایر شهرستان های استان نیز گفت: بزودی نسبت به راه اندازی این دفاتر در سایر شهرستان های استان فراخوان ثبت نام اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان