انواع لوستر، محبوب‌ترین مدل‌ها کدامند؟

نور و روشنایی، اتفاقی است که از ابتدای آفرینش انسان مسئله مهم و حیاتی بوده است؛ از پرستش خورشید گرفته تا کشف آتش و اختراع برق

نور و روشنایی، اتفاقی است که از ابتدای آفرینش انسان مسئله مهم و حیاتی بوده است؛ از پرستش خورشید گرفته تا کشف آتش و اختراع برق. امروزه هم نور، تمام لحظه‌های زندگی ما انسان‌ها را در برگرفته است و علاوه بر نقش اصلی خود؛ یعنی روشنایی محیط، تبدیل به وسیله‌ای برای زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی و خارجی شده است. در این مطلب می‌خواهیم بر روی یکی از ابزار نورپردازی؛ یعنی لوستر تمرکز کنیم و به معرفی انواع لوستر در دکوراسیون داخلی بپردازیم. وسیله‌ای که استفاده از آن در این روزگار، بیشتر بر محوریت زیبایی آن است نه صرفاً روشنایی. برای آشنایی با نمونه‌های مختلف لوستر و دیدن مدل‌های گوناگون آن با ما همراه باشید.

لوستر کلاسیک

در دنیای لوسترها در ایران، استفاده از لوستر کلاسیک، طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع لوستر برای خانه‌ها و فضاهایی با دکوراسیون لوکس و کلاسیک بسیار مناسب است. هم‌چنین ازآنجایی‌که لوسترهای کلاسیک دارای ابعاد مختلفی هستند، باید متناسب با میزان فضایی که در اختیارمان است به انتخاب آنها پرداخت.

اهالی فن پیشنهادی: مجتمع صنعتی نورسازان

لوستر چندطبقه

همان‌طور که از نام این لوستر پیداست، دارای ظاهری چندطبقه و لایه‌لایه است و از مواد مختلفی؛ اعم از کریستال، شیشه، برنج و... ساخته می‌شود. لوستر چندطبقه، لوستری مناسب برای فضاهایی با سقف بلند است، چراکه ارتفاع خود این لوستر زیاد بوده و معمولاً از آن در فضاهای بزرگ مانند باغ تالار و ویلا و مسجد و... استفاده می‌کنند.

اهالی فن پیشنهادی: لوستر ستامنس

لوستر شاخه‌ای

می‌توان گفت که لوسترهای شاخه‌ای، بیشتر برای افراد سخت پسند و مشکل‌پسند طراحی و اجرا شده است، چراکه زیبایی خاص این لوسترها نظر اکثر افراد را به خود جلب می‌کند. لوسترهای شاخه‌ای بر اساس تعداد شاخه‌هایشان سایزبندی می‌شوند. جنس این لوسترها معمولاً از کریستال، شیشه، برنز و برنج است.

اهالی فن پیشنهادی: قصر نور

لوستر فانتزی

دنیای گسترده لوسترها تنها به نمونه‌های کلاسیک و لوکس محدود نمی‌شود. در این میان لوسترهای مدرن و فانتزی با طراحی‌های خلاقانه و خاص توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. در این مدل، انواع و اقسام طرح در اشکال مختلف ساخته شده است و با دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال هماهنگ می‌شود.

اهالی فن پیشنهادی: آورده‌های روشنایی تیسرا

لوستر دیواری

همان‌طور که از نام آن پیداست، این لوستر به‌جای سقف، بر روی بدنه دیوار نصب می‌شود. معمولاً از لوسترهای دیواری برای ورودی‌ها و فضاهای راهرو مانند استفاده می‌شود، البته که نباید منکر زیبایی نصب این لوستر در فضاهای نشیمن و اتاق‌ها شد؛ چون گاهی اوقات این نوع لوسترها نقش چراغ‌خواب را هم ایفا می‌کنند.

اهالی فن پیشنهادی: لوستر مهدی

اگر قصد خرید لوستر دارید، این مطالب را از دست ندهید:
لوستر پذیرایی، 20 مدل لوکس و زیبا
لوستر، 36 مدل متنوع از مدرن تا کلاسیک!
11 نکته کلیدی در خرید لوستر!

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: معین قوی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر