رئیس‌جمهور تاجرمسلک آمریکا بداند که حیثیت مسلمانان را نمی‎توان تجارت کرد

لاریجانی:کشورهای‌مسلمان روابط سیاسی‌با آمریکا را تعلیق کنند

رئیس مجلس در نطق امروز خود از فضاحت آمریکا و کشورهای عربی منطقه در همراهی با تصمیم رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: اگر کشورهای عربی حساب خود را جدا نکنند از حیثیت خود چیزی نخواهند گذاشت و کشورهای مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

لاریجانی:کشورهای‌مسلمان روابط سیاسی‌با آمریکا را تعلیق کنند

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس در دقایق ابتدایی جلسه علنی امروز با اشاره به این نکته که رئیس جمهور برای ارائه لایحه بودجه 97 در مجلس حاضر می‌شود،‌ به حوادث داخلی و منطقه اشاره کرد.

او گفت: حادثه کرمان و چند استان دگیر حادثه تاثر انگیزی بود. از کمیسیون عمران خواسته شد تا رسیدگی کامل کرده و به مجلس گزارش دهد. طرحی در دستور کار مجلس برای حمایت از آسیب دیدگان زلزله است که به زودی رسیدگی خواهد شد.

رئیس مجلس ضمن تسلیت به خانواده کوهنوردان حادثه دیده، گریزی به پیروزی کشتی گیران داشت و این پیروزی را تبریک گفت.

لاریجانی با اشاره به حوادث منطقه ادامه داد: در روزهای گذشته اتفاقاتی که در منطقه رخ داد، هیچ یک به اندازه اقدام ناشیانه رئیس جمهور آمریکا در مورد دستور جا به جایی سفارت این کشور در فلسطین اشغالی، قلوب مسلمانان را آزرده نکرد. حتی کشورهای دوست آمریکا این اقدام ناپسند را تقبیح کرده و کشورهای مسلمان هم در برابر این اقدام موضع گیری کردند.

رئیس مجلس با اشاره به این نکته که «هیچ یک از روسای جمهوری گذشته آمریکا چنین رفتاری ناشایستی نداشتند اما رئیس جمهور فعلی آمریکا بعد از تماس تلفنی با برخی از روسای کشورهای عربی با گستاخی به چنین اقدامی دست زد»، اظهار کرد: اخبار پشت صحنه حکایت از این دارد که این کار در چارچوب طرحی انجام شده است که از قبل با برخی از کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپردن ماجرای فلسطین هماهنگ شده بود. که اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خود را برای هیچ، حراج کردند.

او تأکید کرد: ما نمی خواهیم چنین اتفاقاتی را باور کنیم. اما محاسبات ساده نشان می دهد که آمریکا در این ماجرا چه فضاحتی ایجاد کرده است. اگر کشورهای عربی حساب خود را جدا نکنند از حیثیت خود چیزی نخواهند گذاشت و کشورهای مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

رئیس مجلس به اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: چندی پیش در مانوری سیاسی که ترامپ در منطقه داشت، حرف های جدیدی سر داد. او در ازای آن حدود 500 میلیارد دلار از پول های منطقه را به جیب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد وقتی سعودی ها وعده پول به ما دادند در جلسه شان حاضر شدم. حتی اخیرا از کشور بحرین نگذشت و با پررویی در توئیت خود اعلام کرد که پول خوبی از فروش سلاح به این کشور به دست آوردم. نتیجه بذل و بخشش کشورهای منطقه را آمریکا اینگونه پاسخ گفت. پول را از آنها گرفت اما همه آرمان های عربی را به پای اسرائیل ذبح کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: در این ماجرا جدا از حماقت آمریکا بیشترین خسارت را این کشورها دادند. چرا؟ اگر بدون اطلاع آنها آمریکا این کار را کرده است نشان دهنده کمال بی اعتنایی آمریکا به آنها است. این اقدام یادآورد سخنان چندین دهه قبل کیسینجر است که گفته بود ارزش منابع نفتی کشورهای عربی بیشتر از خود آنها است. علی القاعده با چنین فرضی باید آثاری از تنبه در این کشورها دیده شود که دولت و ملت خود را اینقدر تحقیر نکنند. اگر در آینده چرخشی در رفتار آنها دیده شود، آثاری از غیرت دینی و ملی را می توان مشاهده کرد.

لاریجانی افزود: اگر با اطلاع آنها -کشورهای عربی- آمریکا این کار را کرده باشد، اوج فلاکت سیاسی آنها است و این مسئله ای نیست که از ذهن فلسطین پاک شود. نفرت این ماجرا برای آنها ابدی خواهد بود. امیدواریم این موضع گیری بدون اطلاع کشورها عربی باشد و این کشورها همچون کشورهای دیگر مسلمان مخالف این عمل باشند. ولی بپذیرند که اقدامات آنها بیشترین ضربه را به کشورهای اسلامی زده است. انتظار است کشورهای اسلامی موضعی یگانه در برابر آمریکا داشته باشند تا ایالات متحده دیگر هوس رفتار ارباب و رعیتی نداشته باشند.

او با صراحت اعلام کرد: انتظار این است که کشورهای مسلمان روابط سیاسی شان را با آمریکا تعلیق کنند تا آقای ترامپ درد رفتار تحقیر آمیز نسبت به کشورها مسلمان را درک کند. اگر همت بلندتری دارند روابط تجاری خود را با آمریکا تغییر دهند. تا این رئیس جمهور متقلب تاجر مسلک بداند که با حیثیت مسلمانان نمی تواند تجارت کند.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به کنفرانس کشورهای عربی، گفت: در کنفرانس وزرای کشورهای عربی در حد اعلام مواضع اقدامی انجام شد. اما اگر کشورهای عربی به اقدام عملی دست نزنند نه تنها در تاریخ به بی عرضگی متهم می شوند، بلکه آمریکا را گستاخ‎تر می کنند. البته ملت غیور و شجاع فلسطین راه خود را یافته است و رژیم بی هویت صهیونیستی نمی تواند با زد و بند با چند کشور منطقه صورت مسئله را عوض کند و برای مردم فلسطین جا نمایی جدیدی در سرزمین های دیگر داشته باشد. سرزمین فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و خدا مکر آمریکای صهیونیستی را به ذلت آنها بدل خواهد کرد.

2727

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان