رنو به تازگی پیشرانهی جدیدی معرفی کرده که بهینه و قدرمندتر از قبل شده است. رنو برای طراحی این موتور با شرکتهای دایملر (مالک مرسدسبنز) و نیسان-میتسوبیشی همکاری کرده است.
در جریان تازهترین اخبار دنیای خودرو، رنو موتور بنزینی 4 سیلندر 1٫3 لیتری جدیدش را معرفی کرده است. این موتور به سامانهی پرخوران از نوع توربوشارژ مجهز شده تا به لطف کمک از این سامانه و تزریق مسنقیم سوخت شاهد افزایش عملکرد، کارایی و قدرت باشیم. این موتور قرار است از ژانویه سال 2018 در محصولات بازار اروپا استفاده شود.
رنو برای طراحی این موتور با شرکتهای دایملر (مالک مرسدسبنز) نیسان-میتسوبیشی همکاری کرده است.
همانطور که گفتیم این پیشرانه از نوع بنزینی 4 سیلندر 1٫3 لیتری مجهز به توربوشارژ است. حداکثر توانهای این پیشرانه در مدلهای مختلف محصولات رنو 113، 138 و 158 اسببخار است. همچنین ماگزیمم گشتاور حاصل از خروجی موتور 220 و 270 نیوتونمتر خواهد بود که به ترتیب در دورهای 1500 و 3500 نیوتونمتر به دست میآید.
ماشینهایی که قرار است به این پیشرانه مجهز شوند، خودروهای خانوادگی scenic و grand-scenic هستند. اتومبیلهایی که در کلاس MPV قرار دارند و بیشتر ما آنها را به عنوان مینیون در دنیای خودرو میشناسیم. رنو قصد داشت با معرفی موتور جدید، محصولات خود را به نوعی تبلیغ کند و درکنار آن، از مزایایی مثل توان بیشتر و تولید آلایندگی کمتر را به همراه بیاورد.
منبع: AutoExpress