معرفی بازی ایرانی Live TV Tycoon ؛ مدیر شبکه تلویزیونی خود شوید!

عناوین مدیریتی فاکتورهای مهم و تاثیر گذار دیگر بازی‌های ویدیویی را در خود ندارند، چرا که تنها وظیفه شما این است که با چند کلیک ساده برروی صفحه و انتخاب و جهت‌دهی به فعالیت‌های مربوطه، آن‌ها را پیش برده و برای رسیدن به درجات بالاتر تلاش کنید

معرفی بازی ایرانی Live TV Tycoon ؛ مدیر شبکه تلویزیونی خود شوید!

طی سال‌ها و حتی ماه‌های گذشته، شاهد پیشرفت چشمگیر بازی‌های ایرانی در تمام زمینه‌ها از ایجاد محتوا و خلاقیت در ساخت گرفته تا ویژگی‌های بصری و صداگذاری و… بوده‌ایم. بدیهی است که عناوین ایرانی در برخی از زمینه‌ها توان رقابت با نمونه‌های خارجی را ندارند، اما این عامل موجب پا پس کشیدن یا ساده گرفتن این مشکلات توسط تیم‌های توسعه دهنده نبوده و حتی در بسیاری از موارد دلیلی می‌شود تا با استفاده از پتانسیل‌ها و خلاقیت‌های دیگر این نقاط ضعف پوشیده شوند. بچه‌های اسید گیمز توانسته‌اند با ساخت و عرضه Live TV Tycoon  استانداردهای جدیدی برای سبک مدیریت یا Tycoon-Idle نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان ایجاد کنند! با اینکه این بازی همچنان در نسخه آزمایشی یا بتای خود به سر میبرد اما توجه بسیاری از کاربران و جشنواره‌های گوناگون را به خود جلب کرده و از همین ابتدای کار در مسیر موفقیت قرار گرفته است. اما چه چیزی موجب می‌شود Live TV Tycoon تا این حد سر و صدا کند؟ با ماه همراه باشید تا در ادامه به بررسی این بازی بپردازیم.

 

 

عناوین مدیریتی فاکتورهای مهم و تاثیر گذار دیگر بازی‌های ویدیویی را در خود ندارند، چرا که تنها وظیفه شما این است که با چند کلیک ساده برروی صفحه و انتخاب و جهت‌دهی به فعالیت‌های مربوطه، آن‌ها را پیش برده و برای رسیدن به درجات بالاتر تلاش کنید. طبیعیست این روند پس از مدتی خسته کننده شده و کاربر از ادامه بازی منصرف می‌شود، اما وجود انگیزه‌های متعدد و ایجاد چالش‌های هیجان انگیز در کنار جوایز مفید و کارآمد می‌توانند عواملی باشند که کاربران را وادار کنند ساعات بیشتری را صرف تکمیل بازی‌های مدیریتی کنند. نکته مهم درخصوص Live TV Tycoon نیز همین است، خلاقیت‌های منحصر بفرد و ایجاد انگیزه‌های متعدد در کنار سبک و ایده پردازی خارق العاده بازی ترکیبی را بوجود آورده است که توانسته حتی پیش از عرضه رسمی استارت موفقیت‌های آن را بزند. حال که بحث افتخارات و جوایز Live TV Tycoon مطرح شد، بهتر است آن‌ها را مرور کنیم:

  • برنده جایزه خلاقانه‌ترین بازی موبایل در مسابقه توسعه‌دهندگان Tgc سال 2017
  • نامزد جایزه بهترین بازی موبایل در مسابقه توسعه‌دهندگان Tgc سال 2017
  • فینالیست دریافت جایزه بهترین بازی مستقل از مسابقه بین المللی Indie Prize در سنگاپور 2017
  • رتبه اول در مسابقه بازی‌سازی خلاقانه‌ی Level Up در سال 1395
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازی کژوال در جشنواره گیم تهران 1395

 

 

پیشروی در Live TV Tycoon چگونه است؟ شما مدیریت یک شبکه تلویزیونی را به عهده گرفته و تلاش می‌کنید با پخش برنامه‌های مناسب و پرطرفدار علاوه بر بالا بردن مخاطبین کانال خود با دریافت آگهی‌ها و تبلیغات بهتر درآمدزایی خود را نیز افزایش دهید. به این منظور یک جدول پخش برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید برنامه روز گذشته خود را بررسی کرده، برنامه‌های امروز را چیده و برنامه‌های فردا را آماده کنید. درواقع مهم‌ترین قسمت بازی همین تدارک دیدن برنامه‌ها و پر کردن جدول پخش برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن است. علاوه بر امکان خرید برنامه‌های تلویزیونی آماده از بازار که روند پیشروی شما را تسریع می‌کند، می‌توانید برنامه‌های خودتان را در استودیو شبکه تولید کنید. اینجاست که بازی محتوای اصلی خود را در اختیار کاربران می‌گذارد. شما با وارد شدن به استودیو می‌توانید از بین موضوعات مختلفی مانند اخبار، آشپزی، برنامه کودک، ورزشی و… یکی را انتخاب کنید. سپس در مرحله بعدی تجهیزات مورد نظر برای ساخت برنامه را انتخاب می‌کنید (خرید و اضافه کردن تجهیزات جدید می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر موفقیت برنامه ساخته شده بگذارد)،  پس از آن مدت زمان مورد نظر برای پخش برنامه را انتخاب می‌کنید (هرچه ساعت پخش برنامه بیشتر باشد مقدار بیشتری از جدول پخش برنامه شما پر خواهد شد، اما هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا می‌کند). برنامه‌های ساخته شده در استودیو می‌توانند برای چندین بار پخش شدن در هفته ساخته شوند و قسمت بعدی نیز مربوط به انتخاب همین مسئله است، بالا بردن تعداد دفعات پخش یک برنامه هزینه ساخت آن را افزایش می‌دهد. درنهایت به قسمت طراحی سناریو می‌رسید، این قسمت مفرح‌ترین قسمت بازی است چرا که انتخاب بازیگران و کارکترها، بکگراند، انیمیشن‌ها و… همه و همه به دست کاربران است و هیچ محدودیتی در انجام آن نخواهید داشت. شما می‌توانید در این قسمت وقت گذاشته و با دقت تمام بخش‌ها را انتخاب کنید یا از گزینه انتخاب تصادفی کمک بگیرید. اجزاء بیشتر و متنوع‌تر برای ساخت انیمیشن مانند کارکتر یا بکگراند از طریق باز کردن جعبه‌های شانسی امکان پذیر است. شما همچنین می‌توانید با اشتراک گذاری برنامه‌های خودتان با دیگران لایک جمع کرده و به وسیله آن اعتبار کسب کنید.

 

 

نکته مهم در خصوص Live TV Tycoon همین پیچیدگی گیم‌پلی است. درواقع بقدری فعالیت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته است که هیچ گاه پیشروی در بازی خسته کننده نشده و همواره انگیزه‌های مختلف برای وادار کردن کاربران به ادامه بازی به وجود می‌آید. اما گیم‌پلی بی‌نقص تنها دلیل موفقیت و محبوبیت Live TV Tycoon محسوب نمی‌شود، بلکه زیبای بصری و طراحی جالب بازی خود یکی از فاکتورهای مهم جلب کاربران محسوب می‌شود. فضای کارتونی بازی به همراه طراحی متفاوت قسمت‌های مختلف منوی بازی و انیمیشن‌های طنز گونه استفاده شده در Live TV Tycoon از جمله دلایلی هستند که هیچ‌گاه از حضور در فضای بازی خسته نمی‌شوید و همچنان به پیشروی در آن ادامه می‌دهید. گرچه بازی دارای صداگذاری خاصی نمی‌باشد، اما کار بچه‌های استودیو اسید گیمز در بخش موسیقی و صداگذاری نیز قابل قبول است، تنها ایراد موجود را می‌توان به کوتاهی موسیقی متن بازی نسبت داد که با وجود زیبایی و متناسب بودن فوق العاده آ« با جو بازی، به سرعت تمام شده و تکرار بیش از حد آن کاربر را خسته می‌کند.البته فراموش نکنیم در حال حاضر نسخه آزمایشی یا بتای بازی در اختیار کاربران قرار گرفته است و امیدواریم تا در نسخه نهایی شاهد اضافه شدن قطعات بیشتری به موسیقی متن بازی باشیم.

 

گفتنی‌ها را در مورد Live TV Tycoon گفتیم و تا جای ممکن از این بازی خوش ساخت تعریف و تمجید کردیم! جای هیچ انتقادی به بازی وارد نیست و با اطمینان خاطر می‌توان آن را یکی از برترین عناوین منتشر شده سال جاری برای سیستم عامل اندروید و همچنین بهترین بازی مدیریتی ایرانی دانست. اگر علاقه‌مند به تجربه Live TV Tycoon هستید، می‌توانید به کافه بازار مراجعه کرده و آن را بصورت رایگان دریافت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر