آزمون استفاده از تاکسی‌های پرنده در دوبی

هنگامی که مسئولان دوبی از راه اندازی اولین سرویس تاکسی پرنده دنیا حرف می‌زنند، به شکل جدی هم ای رویا را دنبال می‌کنند. دوشنبه گذشته اولین پرواز آزمایشی درون‌های غول‌آسای ویژه این سرویس در دوبی انجام شد. در این آزمون یک درون ۱۸ پره ساخت Volocopter دو مسافر مشهور را در مسیری کوتاه منتقل کرد.

آزمون استفاده از تاکسی‌های پرنده در دوبی

هنگامی که مسئولان دوبی از راه اندازی اولین سرویس تاکسی پرنده دنیا حرف می‌زنند، به شکل جدی هم ای رویا را دنبال می‌کنند. دوشنبه گذشته اولین پرواز آزمایشی درون‌های غول‌آسای ویژه این سرویس در دوبی انجام شد. در این آزمون یک درون 18 پره ساخت Volocopter دو مسافر مشهور را در مسیری کوتاه منتقل کرد. 

گفتنی است که Volocopter یکی از شرکتهای زیرمجموعه دایملر آلمان است. این ماشین پرنده همانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شده و دوباره فرود می‌آید. جالب اینجا است که یکی از مسافران این ماشین پرنده حمدان بن محمد ولیعهد دوبی بوده که در پروازی 5 دقیقه‌ای فاصله 200 متری را در صحرای دوبی طی کرده است.

 

اگرچه فعلا این یک نمایش کوچک به حساب می‌آید، اما شرکت Volocopter و مدیران شهری دوبی مصمم هستند که سرانجام این سرویس را به شکل عمومی راه‌اندازی کنند و هر سفر با این پرنده تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. رویای مسئولان دوبی این است که در آینده شما همانند اجاره ماشین از اوبر، بتوانید تاکسی پرنده را هم به راحتی ثبت سفر در یک اپلیکیشن اختصاصی سفارش دهید.  فقط ممکن است لازم باشد که برای سفارش این تاکسی خودتان را به نزدیکترین محل ویژه فرود برسانید که احتمالا voloport نام خواهند داشت.

 

فلوریان ریوتر مدیر Volocopter می‌گوید که مدل فعلی ارائه شده قادر است با ردیابی ماهواره‌ای GPS و بدون دخالت انسانی مسیر را انتخاب و به پرواز در آید. اما این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک مدلهای مجهز به گیرنده و سنسورهای کامل را وارد چرخه تولید کند. زیرا باید هنگام پرواز اطمینان کامل داشت که ماشین پرنده‌تان قرار نیست با موانع سر راه یا دیگر تاکسی‌های پرنده برخورد کند. اگر همه چیز همین‌طور خوب پیش برود احتمالا در 5 سال آینده می‌توانید هنگام سفر به دوبی از سرویس تاکسی پرنده بهره ببرید.

 

به گمانم کم کم زمان آن هم رسیده در تعریف drone (پهپاد، وسیله پرنده بدون سرنشین کنترل پذیر از راه دور)‌ هم تجدید نظر کنیم و تعریف یا کلمه جدیدی برای این ماشینهای خودران پرنده ابداع کنیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان