پیش از این میدانستیم که خودرو کراس اور شرکت استون مارتین که زمان رونمایی از آن سال 2019 در نظر گرفته شده، تمام برقی نخواهد بود. به جای آن، این خودرو ساز بریتانیایی به منظور قرار دادن این خودرو در رقابت با خودروهایی از جمله مدل بنتایگا شرکت بنتلی و مدل یوروس شرکت لامبورگینی، به طور زیرکانه از موتورهای V8 و V12 بهره برده است. و به گفته اتو کار، شرکت استون مارتین طراحی مدل تولیدی DBX را به طور رسمی تایید کرده است. اما این خودرو تا چه حد نسبت به کانسپت براق خود تفاوت دارد؟
مدیر عامل استون مارتین یعنی اندی پالمر تایید کرده است که بیشتر سبک طراحی کانسپت DBX حفظ خواهد شد، او همچنین اضافه کرد “ جنبههایی از این خودرو وجود دارند که به طور چشم گیری تغییر کردهاند، به خصوص که این خودرو اکنون یک مدل چهار در است. اما خطوط اصلی و اصول مرکزی بنیادی این خودرو همچنان پا برجاست”. این خبر خوبی است اما این موضوع که چگونه این شرکت عقیده دارد مدل DBX به اندازهای بزرگ است که با مدل بنتایگا شرکت بنتلی رقابت کند، همچنان جای کمی تعجب دارد. کانسپت DBX در نمایشگاه ژنو 2015 نمایش داده شد و صادقانه، خودرو آن چنان بزرگی نیست. بلکه این خودرو بیشتر به نسخه به روزتر مدل رپید S شباهت داشت.
با این حال، رئیس طراحی استون مارتین یعنی مارِک رِیچمن اشاره کرد که طراحی سقف این خودرو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سر مسافران باید ارتفاع بیشتری نسبت به مدل کانسپت داشته باشد. این خودرو بر پایه نسخه بشدت اصلاح شده پلتفرم DB11 ساخته خواهد شد، در نتیجه میدانیم که این SUV به لحاظ عملکرد، ریشه مناسبی دارد. با این حال مدل 2019 یا 2020 DBX برای رقابت با چنین خودروهای قدرتمندی باید بزرگتر از مدل کانسپت آن ساخته شود.