ماهان شبکه ایرانیان

با مقرون به صرفه‌ترین خودرو سوپر اسپورت آشنا شوید!

روز چهارشنبه شرکت فراری از آخرین خودرو اضافه شده به خط تولید این شرکت یعنی مدل کروکی گرند تورر پورتوفینو رونمایی کرد

با مقرون به صرفه‌ترین خودرو سوپر اسپورت آشنا شوید!

روز چهارشنبه شرکت فراری از آخرین خودرو اضافه شده به خط تولید این شرکت یعنی مدل کروکی گرند تورر پورتوفینو رونمایی کرد. شرکت فراری در نظر دارد این خود را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین مدل تولیدی این شرکت جایگزین مدل کالیفرنیا T کند. این شرکت هنوز اطلاعاتی درباره قیمت مدل پورتوفینو منتشر نکرده اما قیمت مدل کالیفرنیا T از 000,200 دلار آغاز می‌شود. این خودرو مجهز به ورژن ارتقاء یافته موتور 3.9 لیتری توربوشارژ دو قلو V8 برنده جایزه فراری که همچنین در مدل‌های 488 و کالیفرنیا T نیز یافت می‌شود، می‌باشد. اصلاحات این موتور شامل پیستون‌ها و میل اتصال‌های جدید در کنار سیستم‌های اگزوز و ورودی هوا باز طراحی شده می‌شود. علاوه بر این، به منظور افزایش سرعت گیری و بهبود مصرف سوخت نسبت به مدل کالیفرنیا T، نرم افزار مدیریت موتور این خودرو را باز کالیبره کرده است. با وجود این اصلاحات، موتور V8 این خودرو اکنون 40 اسب بخار بیشتر از مدل کالیفرنیا T یعنی 592 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین انتظار می‌رود مدل پورتوفینو به یک گیربکس دو کلاج هفت سرعته مجهز باشد. به ادعای شرکت فراری، این خودرو قادر است در 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و دارای سرعت اوجی بیش از 199 مایل بر ساعت است. مدل چهار سرنشینه پورتوفینو بر روی یک شاسی کاملاً جدید ساخته شده است که نسبت به مدل کالیفرنیا سبک‌تر بوده و دارای استحکام بیشتری است.

 

 

بر خلاف مدل‌های کالیفرنیا و کالیفرنیا T، طراحی پورتوفینو به وسیله شرکت طراحی ایتالیایی مشهور یعنی پینینفارینا انجام نشده است بلکه ظاهر این خودرو کروکی جدید حاصل همکاری بین گروه طراحی و تیم‌های آیرودینامیک شرکت فراری می‌باشد. خطوط فرو رفته و زاویه‌ٔدار در مدل کالیفرنیا T، با زیبایی منحنی‌دار تری جایگزین شده است. همچنین قسمت جلویی و ورودی‌های هوا خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کارایی آیرودینامیک کلی پورتوفینو را بهبود دهند. در مورد سرنشینان این خودرو نیز، شرکت فراری مدل پورتوفینو را به یک صفحه نمایش سرگرمی جدید 10.2 اینچی و یک سیستم کنترل آب و هوا ارتقاء یافته همراه با عملکرد بهبود یافته برای سواری رو به بالا یا رو به پایین، مجهز ساخته است. این خودرو همچنین دارای یک فرمان جدید، صندلی‌های جلویی 18 حالته باز طراحی شده، و منحرف کننده‌های باد جدید که صدای داخل اتاق خودرو را کاهش داده و اجازه جریان هوایی کمتر از 30 درصد را در داخل خودرو می‌دهد، می‌باشد.

 

 

فراری کالیفرنیا در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2008 معرفی شد. شش سال بعد شرکت فراری از نسل دوم این خودرو یعنی مدل کالیفرنیا T را در نمایشگاه خودرو ژنو پرده برداری کرد. آخرین خودرو این شرکت یعنی مدل پورتوفینو نیز ماه آینده در نمایشگاه خودرو فرانکفورت برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان