ماهان شبکه ایرانیان

۱۲ خودرو‌های کانسپتی مدرنی که تا به اینجای کار رونمایی شده‌اند!

به عقیده برخی از خودروسازان هر چه خودرو کانسپتی عجیب و غریب‌تر باشد بهتر است. خودرو‌های کانسپتی ممکن است مانند بخش عجیبی از صنعت خودرو به نظر رسیده و اغلب غیر کاربردی یا حتی بسیار غیر معمول هستند

12 خودرو‌های کانسپتی مدرنی که تا به اینجای کار رونمایی شده‌اند!

به عقیده برخی از خودروسازان هر چه خودرو کانسپتی عجیب و غریب‌تر باشد بهتر است. خودرو‌های کانسپتی ممکن است مانند بخش عجیبی از صنعت خودرو به نظر رسیده و اغلب غیر کاربردی یا حتی بسیار غیر معمول هستند. اما خودروسازان با استفاده از خودرو‌های کانسپتی، طرز فکر خود درباره چگونگی تغییر صنعت خودرو در آینده به وسیله ظهور تکنولوژی باطری، نرم افزار خود راننده، و هوش مصنوعی را نشان می‌دهند. اگرچه به احتمال زیاد این خودرو‌ها برای مدتی طولانی برای عرضه به جاده‌ها آماده نباشند اما به عنوان یک آزمایش لیتموس برای کاوش تغییرات آینده عمل می‌کنند. در ادامه به آینده گرایانه‌ترین خودرو‌های کانسپتی که در سال 2017 رونمایی شده‌اند خواهیم پرداخت:

 

1. شرکت ایرباس با معرفی آخرین خودرو کانسپتی خود که یک خودرو دو سرنشینه برقی با قابلیت بلند شدن از زمینه به وسیله یک دِرون است، خلاقیت خود را به نمایش گذاشت. این خودرو که سیستم پاپ آپ نام گذاری شده دارای محدوده صد کیلومتری یا 62 مایلی است.

 

 

مدل پاپ آپ قادر است به راحتی از شاسی خود جدا شده و به وسیله یک درون بلند شود. این درون خودکار به وسیله هشت روتور عمل می‌کند.

 

 

به واقعیت تبدیل شدن این خودرو هنوز مشخصی نیست اما این کانسپت نشان دهنده برنامه های شرکت ایرباس برای ساخت خودرو‌های زمینی و هوایی (VTOL) در حمل و نقل شهری است.

 

2. شرکت فولکس واگن در نمایشگاه خودرو ژنو امسال از یک خودرو کانسپتی خود راننده رونمایی کرد که بیش‌تر یک دستیار رباتیک شخصی به شمار می‌رود. هوش مصنوعی بکار رفته در این خودرو یعنی مدل سدریک به آن اجازه پیدا کردن مکان پارک خود، پیاده کردن کودکان در یک فعالیت فوق برنامه، و جمع آوری بسته‌ها را می‌دهد.

 

 

این خودرو دارای امکاناتی از جمله پنجره جلویی مدرن به همراه چشمی‌های OLED بزرگ، در‌های دو طرفه مشکی، دکمه خارجی و کنترل‌های بدون راننده می‌باشد.

 

 

3. شرکت تویوتا از کانسپت i-TRIL خود در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد. این خودرو دو سر نشینه به عنوان جایگزینی برای موتور سیکلت‌ها و وسیله نقلیه عمومی برای آن‌هایی که به دنبال گشت و گزار در شهر در وسیله‌ای کوچک‌تر هستند در نظر گرفته شده است.

 

 

این کانسپت به تکنولوژی Active Lean شرکت تویوتا که فرمان خودرو را به منظور بهبود مانور پذیری به صورت خودکار تنظیم می‌کند، مجهز است. همچنین این خودرو دارای محدوده 200 کیلومتری یا 124 مایلی است.

 

 

4. شرکت فیات کرایسلر از خودرو کانسپتی مدرن خود در نمایشگاه CES امسال پرده برداری کرد. به گفته FCA این خودرو از لحاظ جنبه زیبایی آن چنان چشم گیر نیست. طراحی این خودرو جعبه شکل، بزرگ با ظاهری سنگین است اما این خودرو تمامی تکنولوژی که در یک خودرو به دنبال آن هستید را در خود دارد. این خودرو برقی دارای محدوده‌ای 250 مایلی بوده و به وسیله یک شارژر سریع DC در کمتر از 20 دقیقه 50 درصد شارژ خود را باز می‌گرداند.

 

 

این خودرو با بکارگیری سیستم شناسایی لیادار و سنسور‌ها دارای سطح سه رانندگی خودکار است، به این معنا که قادر به رانندگی در محیط‌های شهری می‌باشد اما همچنان به نظارت انسانی نیاز خواهد داشت.

 

 

5. شرکت Rinspeed از خودرو کانسپتی حتی عجیب‌تری در نمایشگاه CES رونمایی کرد. مدل Oasis این شرکت دارای یک باغچه واقعی است که با درخت‌های بونسای و تربچه تکمیل شده است.

 

 

این باغچه درست پشت شیشه جلویی قرار گرفته است.

 

 

در داخل، این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ ساخت شرکت هارمن است که مجهز به کنترل صدا و اشاره نیز می‌باشد. این خودرو همچنین قادر است از طریق صفحه نمایش هشدار دهنده بر روی شیشه جلویی، موانع پیش رو را به راننده گوش زد کند.

 

 

شرکت Rinspeed برنامه دارد از این خودرو در یک موقعیت سواری مشترک استفاده شود، به طوریکه شخص قادر است از طریق یک نرم افزار شبیه تیندر مسافر خود را انتخاب کند.

6. شرکت هوندا برای نخستین بار تصاویر تیزر خودرو کانسپت خود به نام NeuV را در ماه دسامبر منتشر کرد اما به طور رسمی در نمایشگاه CES از این خودرو رونمایی شد.

 

 

به گفته شرکت هوندا این خودرو برقی دارای قابلیت رانندگی خودکار می‌باشد اما جزئیات بخصوصی در این زمینه‌ها منتشر نکرده است.

 

 

این خودرو کانسپت به منظور بهبود تجربه رانندگی مجهز به یک هوش مصنوعی است که قادر به خواندن احساسات انسانی خواهد بود.

 

 

7. شرکت فولکس واگن ورژن مدرن میکرو بوس کلاسیک خود به نام I.D. را به نمایش گذاشت. این هیپی موبیل برقی و اصلاح شده با یک بار شارژ مسافت 270 مایل را طی می‌کند.

 

 

به گفته شرکت فولکس واگن این خودرو با مجهز شدن به سیستم‌های لیادار، رادار، دوربین و سنسورهای اولترا سونیک به طور کامل خودکار می‌باشد.

 

 

این کانسپت همچنین دارای امکانات خلاقانه دیگر مانند تبلتی که می‌توان از کنسول خودرو خارج کرد و بیرون از خودرو از آن استفاده کرد، می‌باشد. همچنین راننده این خودرو قادر است درب خودرو را با نزدیک شدن به آن و به وسیله تلفن همراه هوشمند خود باز کند.

 

 

8. شرکت تویوتا در نمایشگاه CES از خودرو کانسپتی رونمایی کرد که مشابه مدل NeuV شرکت هوندا می‌خواهد بهترین دوست شما باشد. این خودرو دارای یک دستیار همه کاره به نام یوای است که به گونه‌ای طراحی شده است تا به منظور هوشیار ماندن راننده در هنگام رانندگی، شما را در کار‌هایی مانند یک مکالمه درگیر کند.

 

 

این خودرو فاقد صفحه نمایش لمسی است اما به یک صفحه نمایش هشدار دهنده مجهز شده است.

 

این خودرو همچنین دارای امکانات جالب دیگری مانند در‌های قیچی مانند و چراغ‌ٔهای جلویی که به شما چشمک می‌زنند می‌باشد.

9. آخرین خودرو کانسپتی شرکت BMW صرفا به منظور نمایش دید این شرکت از فضا‌های داخلی خودرو‌های آینده ساخته شده است. ایده این شرکت خودرو‌های به طور کامل خودکاری است که دارای فضای داخلی جادار و راحت می‌باشد.

 

 

در این خودرو حتی فضایی برای قفسه کتاب در نظر گرفته شده است!

 

 

این خودرو همچنین دارای صفحه نمایش بسیار بزرگی است که می‌توان زمانیکه خودرو به صورت خودکار در حال رانندگی است از آن استفاده کرد.

 

 

10. شرکت نیسان در نمایشگاه خودرو دیترویت از کانسپت VMotion خود که دارای طراحی هندسی خیره کننده‌ای است پرده برداری کرد.

 

 

طراحی جالب درهای این خودرو در تصویر زیر قابل مشاهده است.

 

 

این خودرو سیستم ProPilot شرکت نیسان که به خودرو اجازه رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها را با سرعت 62 مایل در ساعت می‌دهد، به نمایش می‌گذارد.

 

 

در داخل این خودرو یک صفحه نمایش افقی بسیار بزرگ کار گذاشته شده است که سیستم‌های سرگرمی و ابزاری راننده را در خود جای داده است.

 

 

11. شرکت سیتروئن SUV کانسپت خود به نام C-Aircross را در اوایل ماه فوریه معرفی نمود. به گفته سیتروئن این شرکت به صورت هدفمند به وسیله خطوط منحنی و رنگ آمیزی اسپلش به سراغ بدنه مدرن رفته است.

 

این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش هشدار دهنده تمام رنگی و یک فرمان تک میله می‌باشد.

 

 

به منظور پخش منظره پیرامون به طور مستقیم بر روی آینه عقب، دو دوربین جایگزین دو آینه بقل خودرو شده‌اند. این کانسپت همچنین به همراه یک سقف پانارومایی عرضه خواهد شد.

 

12. شرکت فولکس واگن در ماه فوریه از کانسپت SUV بزرگ خود به نام اطلس رونمایی کرد. این کانسپت دارای یک جعبه حمل بار است که حجم آن توانایی گسترده شدن به یک جعبه 17.7 فوت مکعبی را خواهد داشت.

 

 

این خودرو هفت سرنشینه همچنین دارای سه ردیف صندلی خواهد بود.

 

 

همچنین در قسمت صندوق عقب این خودرو فضای بسیار زیادی برای سفر‌های آخر هفتگی وجود دارد!

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان