ماهان شبکه ایرانیان

تحول جدید شرکت فولکس واگن با خودرو SUV جدید خود!

مدل اطلس شرکت فولکس واگن در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو، SUV پرچم دار جدید شرکت فولکس واگن به شمار می‌رود. مدل اطلس با هدف فتح بازار خودرو ایالات متحده طراحی شده است. قیمت پایه این خودرو از ۵۰۰,۳۰ دلار آغاز می‌شود، اگر چه مدل پریمیوم V۶ AWD SEL آزمایشی ما ۴۱۵,۴۹ دلار قیمت گذاری شده است.

تحول جدید شرکت فولکس واگن با خودرو SUV جدید خود!

مدل اطلس شرکت فولکس واگن در سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو، SUV پرچم دار جدید شرکت فولکس واگن به شمار می‌رود. مدل اطلس با هدف فتح بازار خودرو ایالات متحده طراحی شده است. قیمت پایه این خودرو از 500,30 دلار آغاز می‌شود، اگر چه مدل پریمیوم V6 AWD SEL آزمایشی ما 415,49 دلار قیمت گذاری شده است.

 

امروزه خودرو‌های SUV برای هر شرکتی که به دنبال فروش خودرو‌های خود در ایالات متحده است، یک ضرورت محسوب می‌شوند. چرا که در ماه جولای، 40 درصد از تمامی خودرو‌های به فروش رسیده در این کشور را کراس اوور‌ّها و SUVها تشکیل می‌دهند. در واقع بازار آمریکا دارای اشتهایی سیری ناپذیر برای این گونه خودرو‌ها است که منجر به تولید مدل اطلس توسط شرکت فولکس واگن شده است. برای دهه‌ها شرکت فولکس واگن در تلاش برای ایجاد جای پا در بازار خودرو ایالات متحده بوده است. اگر چه این شرکت سهم بالایی از مشتریان وفادار خود را دارد اما هیچگاه در بازار ایالات متحده موفق به تبدیل شدن به غول پرفروشی که در سایر نقاط جهان است، نشده است. یکی از مسائل اصلی که گریبان گیر این خودروساز آلمانی شده، تکیه این برند بر خودرو‌های مسافربر برای کسب حجم فروش بالاتر است. این استراتژی در غاره‌های اروپا، آسیا و امریکا جنوبی موفقیت خود را با ثبت فروش جهانی بیش از ده میلیون دستگاه در سال 2016 اثبات کرده است. البته این استراتژی علت شکست فولکس واگن در ایالات متحده نیز می‌باشد.

 

 

از سال 2012 فروش سالانه شرکت فولکس واگن در ایالات متحده در سال گذشته با افت شدید 26 درصدی به تنها 000,323 دستگاه رسیده است. در حالیکه رسوایی تقلب مولتی میلیارد دلاری فولکس واگن نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرد، کاهش فروش دو رقمی این شرکت سال‌ها پیش از بروز مشکلات با خودرو‌های دیزلی عرضه شده این شرکت در سال 2015، آغاز شد. اخیرا بیزینس اینسایدر شانس گذراندن یک هفته با برترین تریم پریمیوم V6 SEL مدل سفید رنگ اطلس 2018، به همراه آپشن سواری دو دیفرانسیل 4Motion این خودرو را پیدا کرد. مدل سایز متوسط اطلس آف رودر پرچم دار جدید شرکت فولکس واگن به شمار می‌رود و انتظار می‌رود “ انقلاب SUV “ را در ایالات متحده رهبری کند. این تغییر استراتژی، شرکت فولکس واگن را در موقعیت تجدید نظر درباره تمامی خودرو‌های موجود در خط تولید این شرکت قرار داده و تمرکز این شرکت را بر خودرو‌های SUV معطوف می‌کند. باعث خوشحالی فولکس واگن است که مدل اطلس یک خودرو جادار هفت سرنشینه است که قطعا حس کاملا آمریکایی را منتقل می‌کند. این خودرو فاصله زیادی از خودرو‌های سنتی فولکس واگن که محصولاتی اسپورت، با هدف عرضه در بازار انبوه و با قیمتی بالاتر از بازار انبوه هستند، گرفته است. این گونه طرز تفکر بود که نسل اول مدل کامپکت تیگوان را در سال 2009 و نسل دوم مدل سایز متوسط توآرِگ را در سال 2011 به مرحله تولید رساند. اگر چه هر دو مدل دینامیک سواری “ آلمانی” اسپورت را ارائه می‌دادند، اما برای رقابت در بازار ایالات متحده بیش از حد کوچک و گران قیمت بودند.

 

 

این خودرو ساخته شده در ایالت تنسی دارای سواری نرم و راحتی است. اگر چه این مدل خودرو قابل اعتمادی است اما اگر انتظار یک GTI هفت سرنشینه با طول 16.5 فوت و وزن 4500 پوند را داشته باشید مطمئناً ناامید خواهید شد. در عوض این خودرو بیشتر حس تفسیر فولکس واگن از فورد اکپلورر را منتقل می‌کند. خودرو آزمایشی ما در زیر کاپوت خود مجهز به یک موتور 3.6 لیتری VR6 V6 انتخابی است. این منبع قدرت باریک با اندازه کامپکت، قدرتی معادل 276 اسب بخار تولید می‌کند. مدل پایه این خودرو مجهز به یک موتور چهار لیتری توربو شارژ دو لیتری، با خروجی قدرت 235 اسب بخار است. موتور این خودرو دو دیفرانسیل به یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته خودکار متصل است. در نتیجه مدل V6 اطلس سرعتی قابل اعتماد اما نه چندان تماشایی را ارائه می‌دهد. نتایج آزمایش‌های کار اند درایور نشان می‌دهند که این خودرو قادر است در 7.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. به علاوه مدل‌های چهار سیلندر این خودرو، تنها به دیفرانسیل جلو مجهز هستند. انتظار می‌رود مدل V6 اطلس مصرف سوختی برابر 17 مایل بر گالن در شهر و 23 مایل بر گالن در بزرگراه را به نام خود ثبت کند. آزمایشگر ما رقم 20 مایل بر گالن را در سواری ترکیبی نشان داد.

 

 

در مقابل راننده یک صفحه نمایش ابزاری دیجیتال قرار گرفته است. این سیستم به چشمگیری برند خواهد خود یعنی برنده جایزه سیستم اتاق مجازی شرکت آئودی نیست اما همچنان سیستم کارآمدی به شمار می‌رود. مدل اطلس آزمایشی ما مجهز به یک آپشن صفحه نمایش لمسی 8 اینچی بود که از آخرین نسخه از سیستم سرگرمی MIB II این شرکت بهره مند است. مدل پایه اطلس مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی است که در آن نیز از سیستم سرگرمی یکسانی استفاده شده است. سیستم MIB II ثابت کرده است که یکی از چشمگیرترین سیستم‌های سرگرمی بازار انبوه است که برای مدتی طولانی با آن مواجه شده‌ایم. واکنش این سیستم سریع است و در کنار طراحی زیبای آن، منو‌های آن به طور مستقیم سازمان دهی شده‌اند. این سیستم نسبت به آن چه در برند‌هایی مانند هوندا، تویوتا، فیات کرایسلر، و نیسان دیده‌ایم به راحتی برتری دارد، در حالیکه با آخرین سیستم‌های شرکت‌های ژنرال موتورز و فورد برابری می‌کند. به علاوه سیستم صوتی Fender فولکس واگن بار دیگر با یک تجربه شنوایی بی‌نظیر ما را شگفت زده کرد.

 

 

روی هم رفته اتاق این خودرو بزرگ و جادار است. ردیف دوم صندلی‌ها به صورت مثبتی غارمانند است در حالیکه در ردیف سوم فضای بیش از کافی برای نشاندن دو فرد بالغ با اندازه متوسط وجود دارد. با خواباندن کردن صندلی‌های ردیف سوم، این خودرو 55.5 فوت مکعب فضای حمل بار فراهم می‌کند. تنها شکایت ما کم و کاستی‌های موجود در فضا داخلی در برخی از تریم‌های این خودرو است. اگر چه جنس مواد به کار رفته به طور کلی کیفیت مطلوبی دارند اما برخی از قطعات تزئینی بکار رفته در خودرو آزمایشی جدید ما در وضعیت مناسبی نبودند. این نشانه خوبی برای خودرو‌ای که به دنبال نجات یافتن از وضعیت دشوار شرکت در بازار سرسختی چون بازار ایالات متحده است، نیست. در حالیکه مدل‌های قدیمی تیگوان و توآرگ هر دو جزء گران قیمت‌ترین خودرو‌ها در بخش خود بودند، مدل اطلس در بخش خودرو‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد. قیمت 500,30 دلاری مدل پایه چهار سیلندر اطلس به طور مستقیم با هدف نشانه گیری فورد اکپلورر 660,31 دلاری و تویوتا هایلندر 600,30 دلاری قیمت گذاری شده است. بهترین تریم خط تولید V6 SEL پریمیوم یعنی مدل آزمایشی ما، قیمتی معادل 415,49 دلار دارد.

 

 

و اما نظر بیزینس اینسایدر درباره این خودرو. پذیرفتن سبک آمریکایی یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیماتی است که شرکت فولکس واگن برای مدتی طولانی گرفته است. در حالیکه این خودرو میراث آلمانی خود را به طور کامل کنار نگذاشته است اما در عین حال این خودرو ساز در نهایت خودرو آف رودری ساخته است که به طور مشخص بزرگ‌ترین و سودآورترین بازار SUV در جهان را به خود جلب می‌کند. صادقانه، این حرکتی است که این شرکت یک دهه پیش باید به فکر آن میبود. از این‌ها گذشته تاریخ ثابت کرده است که پذیرفتن نیاز‌های خریداران خودرو آمریکایی منجر به فروش خواهد شد. در اوایل دهه 1990، شرکت‌های تویوتا و هوندا تلاش کردند تا با مدل‌های پرویا و آکورد که بر اساس نسل اول اودیسه ساخته شد، بازار مینی ون ایالات متحده را تسخیر کنند. اگرچه این تصمیمی خلاقانه بود اما مدل موتور متوسط پرویا ثابت کرد که برای خریداران آمریکایی بیش از حد غیر عادی و گران قیمت است. از طرف دیگر مدل اصلی اودیسه بیش از حد کوچک و کم قدرت بود. در اواخر دهه 1990، شرکت‌های تویوتا و هوندا از تجربیات خود استفاده کرده و خودروای را ساختند که به طور موثر شروعی در زمینه مینی ون‌‌های آمریکایی بود. این خودرو‌ها در نهایت به وسیله موتور V6 و جا لیوانی‌هایی که برای یک تیم فوتبال کافی بود تکمیل شدند.

 

 

این شرکت‌ها با عرضه مدل‌های سیِنا و نسل دوم اودیسه به نتایج مطلوبی در فروش رسیدند. با گذشت دو دهه شرکت‌های فورد و ژنرال موتورز به طور کامل از بازار مینی ون کنار زده شده‌اند در حالیکه شرکت‌های تویوتا و هوندا، جزء پرفروش‌ترین برند‌های خودرو در این کشور هستند. این حقیقت که آیا شرکت فولکس واگن قادر به متقاعد کردن خریداران خودرو برای چشم پوشی از گزینه‌های باثبات‌تر خواهد بود نیاز به اندکی زمان دارد. با این‌ حال مدل اطلس به عنوان یک محصول، مسلماً به خوبی محصولات موجود در بازار امروز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان