ماهان شبکه ایرانیان

سوپر اسپورت شرکت مک لارن: طراحی شده برای شکست فراری!

در دنیا خودرو‌های سوپر اسپورت، رقابت‌هایی به شدت رقابت بین فراری و مک لارن انگشت شمارند. طی سال‌ها رانندگان افسانه‌ای همچون آیرتون سنا، الین پراست، مایکل شوماخر، جیمز هانت، نیکی لاودا، و میکا هاکینن، نبرد میان این دو خودرو ساز را در پیست مسابقه به دوش کشیده‌اند

سوپر اسپورت شرکت مک لارن: طراحی شده برای شکست فراری!

در دنیا خودرو‌های سوپر اسپورت، رقابت‌هایی به شدت رقابت بین فراری و مک لارن انگشت شمارند. طی سال‌ها رانندگان افسانه‌ای همچون آیرتون سنا، الین پراست، مایکل شوماخر، جیمز هانت، نیکی لاودا، و میکا هاکینن، نبرد میان این دو خودرو ساز را در پیست مسابقه به دوش کشیده‌اند. حال که این نبرد وارد دنیا خودروهای سوپر اسپورت شده است، روز سه شنبه شرکت مک لارن آخرین سلاح خود یعنی مدل 720S را روانه بازار کرد. مدل 720S که در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 از آن رونمایی شد اولین عضو نسل دوم جدید سری سوپر مک لارن است که وارد بازار شده و هدف زندگی آن شکست دادن فراری است. مک لارن 720S یک شگفتی مدرن است. ظاهر آینده گرایانه این خودرو به همراه آیرودینامیک پیشرفته و در کنار آخرین ورژن‌های تکنولوژی مدیریت کشش و مواد فیبر کربنی پشتیبانی شده است. به گفته مایک فلوویت مدیر عامل شرکت مک لارن در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر: “ مدل 720S یک خودرو شگفت انگیز است. اگر چه این خودرو اولین مدل نسل دوم ما است اما از آنجاییکه این خودرو در بسیاری از زمینه‌ها قدم بزرگی رو به جلو است به نظر می‌رسد که از نسل دوم این خودرو صرف نظر شده و مستقیم به سراغ نسل سوم رفته ایم”. یک هفته پیش از رونمایی این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو، شرکت مک لارن در یکی از نمونه‌های اولیه پیش تولید این شرکت در نیویورک امکان نگاهی اولیه از این خودرو را برای بیزینس اینسایدر فراهم کرد. نگاهی دقیق‌تر به مدل 720S را در ادامه خواهیم دید:

 

مدل جدید مک لارن 720S!

 

 

این خودرو دنباله رو نسل اول سری سوپر بسیار موفق شرکت مک لارن که در قالب مدل کوپه 650S شاهد آن بوده‌ایم، خواهد بود.

 

 

هدف این خودرو فراری 661 اسب بخاری 488 GTB است. خودرویی که تا حدی خودرو سال بیزینس اینسایدر در سال 2016 نام گرفت. بنابراین 720S برای داشتن هرگونه شانسی می‌بایست بسیار تاثیر گذار باشد.

 

 

یکی از نکات بلافاصله تاثیر گذار طراحی آینده گرایانه این خودرو است. بدنه این خودرو به گونه‌ای است که انگار به درون چارچوب فیبر کربنی آن جمع و کوچک شده است.

 

 

در قسمت جلویی مدل 720S چراغ‌های LED بکار رفته‌اند که درون کاسه‌های چشم محصور شده‌اند.

 

 

به علاوه این ویژگی کاسه‌های چشم ورودی‌های هوا را یکپارچه ساخته‌اند. این موضوع به احتمال زیاد قطبی‌ترین ویژگی بکار رفته در این خودرو به شمار می‌رود.

 

 

روی هم رفته نمای بقل مک لارن به وسیله سایبان شیشه‌ای قطره شکل این خودرو که به گونه‌ای طراحی شده است تا دید فوق العاده‌ای را در کنار پر نور ساختن اتاق خودرو برای راننده فراهم کند، نشانه گذاری شده است.

 

 

در قسمت پشتی این خودرو، مدل 720S مجهز به چراغ‌های پشتی LED، اگزوز دو گانه، و یک اسپویلر به لحاظ هیدرولیکی فعال شده که به عنوان یک ترمز هوایی تاثیری دو برابر دارد.

 

 

بسته به چگونگی استقرار، بال استفاده شده در این خودرو می‌تواند به منظور ارتقاء ثبات سرعت بالا، افزایش عملکرد ترمز، یا به منظور کاهش کشش در طی سواری‌های پر سرعت استفاده شود.

 

 

مطابق سنت مک لارن، مدل 720S مجهز به یک جفت در دو سطحی بال شکل است. هنگامی که این درها باز هستند، ساختار فیبر کربنی مونوکیج II جدید این خودرو که به منظور سبک‌تر و قدرتمند شدن و همچنین ورود و خروج آسان‌تر طراحی شده اند، نمایان می‌گردند.

 

 

فضا داخلی این خودرو پوشیده شده از چرم همراه با خطوطی از جنس آلکانترا می‌باشد.

 

 

در مقابل راننده یک صفحه نمایش ابزار دیجیتال TFT قرار دارد. این صفحه نمایش بسته به نیاز‌های راننده، به طور کامل قابل تنظیم است. در حالت راحت رانندگی روزانه، این صفحه نمایش به شکل زیر خواهد بود.

 

 

و در حالت اسپورت به شکل زیر در‌ می‌آید.

 

 

با این حال در صورتیکه شدید‌ترین تنظیمات خودرو درگیر باشند، این صفحه نمایش ابزاری جمع شده و در حالت نمایش باریک قرار می‌گیرد که تنها اطلاعات پایه مورد نیاز راننده را همزمان با بهبود دید جلو فراهم می‌کند.

 

 

به علاوه مدل 720S دارای قطعات تزئینی فیبر کربنی سفارشی به همراه سیستم صوتی ارتقاء یافته Bowers & Wilkins می‌باشد.

 

 

این خودرو همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی در قسمت مرکزی خودرو است که به آخرین ورژن سیستم سرگرمی IRIS شرکت مک لارن مجهز بوده و انتظار می‌رود از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی کند.

 

 

قلب تپنده مک لارن در زیر یک پوشش شبکه‌ای مخفی شده است. 720S مجهز به یک موتور به طور کامل جدید چهار لیتری V8 توربوشارژ دو قلو M840T است که قدرتی معادل 720 اسب بخار و یا 710 اسب بخار برای مشتریان آمریکایی تولید می‌کند. همچنین موتور این خودرو به یک سیستم انتقال قدرت کلاج دو قلو 7 سرعته دیفرانسیل عقب متصل است.

 

 

در واقع درب‌های این خودرو به منظور خنک شدن موتور این خودرو، هوا را به داخل هدایت می‌کنند.

 

 

نکته تاثیر گذار‌تر این است که بر اساس شایعات موتور جدید شرکت مک لارن قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت بیشتر خواهد بود. بنابراین زمانیکه در آینده نزدیک یک مدل 830S دیدید غافل گیر نشوید.

 

 

به گفته شرکت مک لارن، مدل 720S قادر است در 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و دارای سرعت اوجی برابر با 212 مایل در ساعت است. با این حال به نظر می‌رسد ارقام اعلام شده توسط این شرکت کمی محافظه کارانه‌ هستند. چرا که نسل قبلی مک لارن یعنی مدل 650S در حالیکه وزن بیشتری را حمل می‌کند و قدرت آن 70 اسب بخار کم‌تر است، صفر تا صدی برابر با 2.7 ثانیه دارد.

 

 

به علاوه مدل 720S مجهز به بروز ترین تکنولوژی سوسپانسیون قابل تنظیم پیشگیرانه در کنار آیرودینامیک فعال می‌باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان