این جشنواره را برندهای جهانی و معتبر با تخفیفهای تا 70 درصد پشتیبانی میکنند. نهاد گردشگری تایلند برنامه گستردهای را در بازار مسافرتی ایران برای آگاهی بخشی به مسافران تابستانی در سه شهر تهران، مشهد و شیراز آغاز کرده است. شرکت هواپیمایی قطر تازهترین برنامهها و خدمات خود را در مشهد و شیراز معرفی کرده و در تهران نیز همایشی با همکاری هواپیمایی ماهان برگزار شد. گزارش ماهنامه سفر را از این رویداد میخوانید.
در همایشی که با عنوان "جشنواره خرید بزرگ تایلند" برپا شد، هومر برقانی نماینده بازاریابی و توسعه بازار نهاد گردشگری تایلند ویژگیهای این جشنواره بزرگ را تشریح کرد. به گفته آقای برقانی، این رویداد تاثیر قابل توجهی در فروش دفاتر خدمات مسافرتی خواهد داشت زیرا این جشنواره خرید تنها به کالاها محدود نمیشود بلکه مراکز تفریحی؛ سایتهای دیدنی؛ خطوط هواپیمایی، رستورانها، مرکز خرید جواهرات و هتلها و طیف گستردهای از زنجیره فعال در صنعت گردشگری تایلند خود را موظف دانستهاند تا این میزان تخفیف را در ارائه کالا و خدمات ارائه دهند.
به گفته آقای برقانی زمانی که مسافران به فرودگاه بانکوک میرسند، میتوانند با مراجعه به غرفه نهاد گردشگری تایلند اطلاعات کامل از تمام مراکزی که لوگوی مخصوص جشنواره خرید را بر سردر خود دارند، دریافت نمایند.
در برخی فروشگاهها مانند کینگتاور تا 70 درصد تخفیف است و مالیات بر ارزش افزوده به عوض فرودگاه در همان فروشگاه به مسافر بازگردانده میشود.
در مکانهایی نیز کوپنهای 500 و 700 بات ارائه میشود که مسافران میتوانند از این تخفیفات کوپنها در رستورانها استفاده کند.
برندهای بینالمللی از زارا و اچ ان ام و پرادا، آرمانی، باس، سواچ، دانهیل و … از جمله برندهایی هستند که تخفیفات بسیار مناسبی را اعلام کردهاند. اقای برقانی گفته است که به همه کارگزاران ایران اعلان شده با بستههای خاص 5 شب یا 7 شب مخصوص خرید با قیمت مناسب ارائه کنند و 5 پرواز هفتگی ماهان به بانکوک برای این طرح بسیار مناسب خواهد بود.
او از جمله هتلهایی که در جشنواره خرید تخفیف ویژه ارائه میدهند را هتلهای آناتارا؛ نوتول؛ سیام کمپینسکی اعلام کرد.
به گفته او حتی کسانی که از سایتهای آنلاین بری خرید محصولات گردشگری استفاده میکنند میتوانند از این تخفیفات بهرهمند باشند.
مراکز پزشکی و اسپا نیز شامل این تخفیفات خواهند بود. از اسپاهای معروف اوسیس هم شامل تخفیف جشنواره خرید تایلند میشوند.
رستورانها شامل مکدانلد و کینگ برگر نیز در این جشنواره از 7 تا 10 درصد تخفیف ارائه میدهند.
مراکز خریدی از جمله سیام، ام بی کی و سنترال در چینگ مای و بازار پتونم، رابینسون؛ 50 تا 80 درصد تخفیف را اعلام کردهاند.
حسین حسینی مدیر بازاریابی و امور بینالملل ماهان نیز در این مراسم از افزایش تعداد قابل توجه هواپیماهای ارباس نو در این شرکت هواپیمایی خبر داد که در شرایط تحریم و با ترفندهای ویژه به ناوگان هواپیمایی کشور افزوده شده است. به گفته حسینی مقاصد جدیدی چون پکن؛ ایروان؛ مونیخ و به تازگی میلان به مجموعه شبکه پروازی هواپیمایی ماهان افزوده شده است. به گفته او پرواز مستقیم به پوکت یکی از تقاضاهای مکرر است اما به دلیلی برخی مسائل از جمله سوخت هنوز این شرکت هواپیمایی موفق به برقراری این پرواز مستقیم نشده است.
آقای حسینی میگوید:تمام پروازها به خاور دور با ایرباس 340 انجام میشود. صندلیها عوض شده و هر جفت آن با 300 کیلوگرم وزن 30 هزار یورو قیمت دارد. سرویس تجاری این شرکت هواپیمایی نیز تغییر کرده است. ظروف عوض شده و ابراز امیدواری کرد که تا پایان تابستان ماهان بتواند سرگرمیهای درون پروازی را ارتقاء دهد.
آقای حسینی گفت: شرکت هواپیمایی ماهان با تمامی شرکتهای مطرح هواپیمایی که در منطقه پایگاه دارند از جمله قطر، امارات؛ الاتحاد و … در حال رقابتی فشرده است. خدمات این برندها همه ما را حیرتزده کرده و چارهای نداریم جز این که خدمات خود را ارتقاء دهیم. البته ماهان هزینه تبلیغات ندارد اما به صورت رودررو با بازوان اجرایی خود یعنی دفاتر خدمات مسافرتی به توسعه بازار اهتمام دارد.
او تاکید کرد که تایلند برای این شرکت هواپیمایی یک مقصد عالی بوده است.