ماهان شبکه ایرانیان

قبیله عشایری خون‌آشام در سیبری!

قبیله عشایری خون‌آشام در سیبری!

یک عکاس انگلیسی زندگی در “لبه دنیا” را به تصویر کشیده است.

 

تیموثی آلن، عکاس انگلیسی مشهور، قدم به حیات وحش منجمدکننده سیبری گذاشته است، 16 روز در آنجا اقامت داشته و به مهاجرت 800 کیلومتری گوزن شمالی در منطقه ناحیه خودگردان یامالو-ننتس پیوسته که به معنی “لبه دنیا” است.

 

 

در این تصاویر، قبیله عشایری کوچ‌نشین در سیبری را مشاهده می‌کنید که مجبورند برای زنده ماندن در دمای 45 درجه زیر صفر خون بنوشند تا یخ نزنند. به گفته عکاس 44 ساله این تصاویر، زندگی در این مکان یک فرد عادی مثل او را می‌ترساند. اگر اتفاقی رخ بدهد و اشتباهی در محافظت و نگهداری از خودتان انجام دهید، 10 دقیقه بیشتر زنده نخواهید ماند و مرگ شما حتمی است. سیبری اصلاً جای خوشایندی مخصوصاً در اواسط زمستان نیست. قبیله عشایری نانِت‌ها هر سال فاصله بیش از 1600 کیلومتری را با سورتمه‌های دست‌ساز خودشان که از جنس چوب است مهاجرت می‌کنند. آنها در خیمه‌های مخروطی از جنس پوست گوزن‌های شمالی زندگی می‌کنند، لباس‌هایی از جنس پوست گوزن‌های شمالی برتن می‌کنند و گوشت گوزن شمالی را خام خام می‌خورند. این عکاس هم مجبور بود همین رفتارهای خاص را دقیقاً تقلید کند تا در شرایط سخت سیبری زنده بماند.

 

 

از عشایر کوچ‌نشینی که در توندرا یا سرددشت قطب شمالی هزاران سال است زندگی می‌کنند هنوز 10 هزار نفر در قبیله نانت‌ها می‌زیند که یک گله گوزن شمالی را که تعدادشان تقریباً به 300 هزار رأس می‌رسد در تملک خود دارند. این قبیله، قبیله شکارچیان و گله‌داران است و این کار پیشه اصلی و در واقع جان و روح آنهاست. شما از دیدن حفظ فرهنگ‌ها و آیین و ارزش‌های سنتی در این قبلیه شگفت‌زده خواهید شد. یک چیزهایی در این قبیله به شکل بنیادین و اساسی است که فراموش نشده یا کنار گذاشته نمی‌شوند؛ همه این چیزها نیز به گوزن‌های شمالی مربوط می‌شود.

در این قبیله، اگر آب می‌خواهید باید سوراخی به عمق 100 متر در یخ حفر کنید. اگر هم می‌خواهید به دستشویی بروید، باید به دل سرما بزنید و خطر مرگ را به جان بخرید. تنها در صورتی که دقیقاً به شیوه نانت‌ها زندگی کنید، قطعاً حالتان خوب خواهد بود و اتفاقی برایتان نخواهد افتاد. اما باید یادتان باشد که همیشه روی لبه تیغ هستید.

 

نور خورشید در روز بسیار کم و فقط چندین ساعت است و دوباره هوا به تاریکی خواهد گرایید. انسان‌هایی عادی مثل من و شما لازم است از قبل برای زندگی در چنین شرایطی خود را هم از لحاظ جسمی و هم روحی و روانی بسیار آماده کنند. سخت‌ترین چیزها ممکن است برایتان رخ دهد. این طور نیست که کوله‌پشتی را بر دوش بیندازید و به یک باره راهی سفر به چنین منطقه‌ای شوید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان