معرفی برترین اپلیکیشن‌های نوت‌برداری ios

فضای ساده و امکانات گستره ۱writer موجب می‌شود این اپلیکیشن برای تمام کاربران از جمله افرادی که  نیاز به نوشتن در فضای Markdown دارند مناسب باشد

معرفی برترین اپلیکیشن‌های نوت‌برداری ios

 

یکی از بهترین ویژگی‌های تلفن‌های هوشمند نوت برداری سریع و ذخیره راحت آنان است که موجب می‌شود کاربران اطلاعات و متون مورد نظر خود را به همراه تصویر، فایل‌های صوتی و… در فایلی کوچک ذخیره کرده و سپس به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. آیفون و مخصوصا آیپد بخاطر صفحه بزرگ‌تر آن هردو جزو دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که کاربران وقت زیادی را صرف نوشتن موضوعات مختلف در آن‌ها می‌کنند، از لیست خرید گرفته تا ایده‌های اولیه برای شروع یک داستان یا مقاله و… . اپلیکیشن‌های مختلفی عرضه شده‌اند که می‌توانند با محیطی خلاقانه‌تر و امکاناتی کاربردی‌تر به کمک شما بیایند، اما تعداد زیاد این اپلیکیشن‌ها در فضای ios موجب می‌شود انتخاب از میان آن‌ها سخت شود. در این مقاله به معرفی ده اپلیکیشن برتر نوت برداری ios می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

1Writer

 

فضای ساده و امکانات گستره 1writer موجب می‌شود این اپلیکیشن برای تمام کاربران از جمله افرادی که  نیاز به نوشتن در فضای Markdown دارند مناسب باشد. 1Writer از دراپ‌باکس و iCloud پشتیبانی می‌کند و بدین وسیله شما می‌توانید به نوشته‌های ذخیره شده خود برروی تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ios از آیپد و آیپاد گرفته تا Mac دسترسی داشته باشید. این دسترسی برروی مک به شما اجازه می‌دهد نوشته خود را با استفاده از برنامه‌های مختلف ویرایش کنید و سپس از آن استفاده کنید. اگر در فضای Markdown اقدام به کدنویسی کرده‌اید از این ویژگی برای پیش‌بینی نتیجه نهایی کارتان می‌توانید استفاده کنید. همچنین 1Writer به شما اجازه می‌دهد کدهای URL و جاوااسکریپت را به دلخواه بنویسید و برروی اپلیکیشن اعمال کنید تا همواره فضای آن متناسب با سلیقه و نیاز شما باشد. 1Writer از فرمت‌های text، HTML و PDF نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید این اپلیکیشن را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


Ulysses

 

به منظور هر نوع استفاده امکانات و ویژگی‌های خاصی در Ulysses برای کاربران در نظر گرفته شده است. رابط کاربری آن بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید کار با آن برنامه را یاد بگیرید. Ulysses امکانات زیادی از مرحله نوشتن تا ذخیره کردن فایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید از فضای پیش فرض درون برنامه استفاده کنید یا با توجه به نیاز و سلیقه خود یک فضای جدید را ایجاد کنید. همچنین برای هرنسخه از برنامه برروی آیفون و آیپد تا مک نیز امکانات شخصی سازی متفاوتی در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید برای هرنسخه تم‌های مخصوص به آن را دانلود و استفاده کنید. هنگامی که متن مورد نظرتان را نوشتید می‌توانید فایلتان را در فرمت‌های مختلفی از جمله تکست، DOCX یا ePub و… ذخیره کنید تا برحسب نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا کدنویسی‌هایتان را بصورت مستقیم در فضای WordPress ببرید. شما می‌توانید Ulysses را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.


iA Writer

 

درکنار امکانات و فضای ساده iA Writer، می‌توان استفاده‌های حرفه‌ای و خاصی از این اپلیکیشن کرد. این اپلیکیشن دارای ویژگی‌های خاصی است که هریک به نحوی شما را در حین نوشتن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سرعت عملتان بالاتر رود. برای مثال ویژگی Syntax Control به شما کمک می‌کند ساختار نوشته و شکل فرم آن‌ را در حین نوشتن بصورت دلخواه مشاهده کنید تا درصورت نیاز پیش از تکمیل شدن آن ویرایش‌ها و تغییرات لازم را اعمال کنید. همچنین به وسیله این قابلیت می‌توانید مترادف‌ها و برخی از نقاط قوت یا ضعف جمله‌بندیتان را مشاهده کنید. ویژگی Focus Mode به شما کمک می‌کند تنها برروی خطی که مشغول نوشتن آن هستید تمرکز کنید، بدین شکل که خط‌های نوشته شده قبلی از روی صفحه حذف و فقط خطی که مشغول نوشتن آن هستید نمایش داده می‌شود. نوار کیبورد مربوط به برنامه نیز تنظیمات مفید متفاوتی را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید به دلخواه آنان را نیز تغییر دهید. شما می‌توانید مطالب دیگرتان که در iA Writer نوشته‌اند از طریق لینک با مطالب دیگر مرتبط کنید یا لینک مربوط به تصاویر و مطالب دیگر را به نوشته‌تان اضافه کنید و درنهایت ساختار کلی آن را در اشکار و ظاهرهای مختلف مشاهده کنید. درنهایت iA Writer به شما اجازه می‌دهد از مطلب یا کدنویسیتان بصورت مستقیم در وبلاگ‌ها و سایت‌هایی نظیر وردپرس استفاده کنید یا آن را با فرمت‌هایی مانند PDF، HTML، ورد و… ذخیره کنید. iA Weather با قیمت 3٫99 دلار از فروشگاه آیتونز قابل دریافت است.


Scrivener

 

تمام امکانات و ابزار مورد نیاز شما برای نوشتن در فضای ios در Scrivener فراهم است. درواقع می‌توان Scrivener را اپلیکیشنی مناسب برای متون بلند و طولانی دانست چرا که به شما اجازه می‌دهد پس از اتمام کار نوشتن آن مقاله یا نوشته خود را در شکل و فرم دلخواهتان مشاهده کنید. می‌توانید تصاویر و فایل‌های مختلف را به نوشته‌تان اضافه کنید یا آن را در کنار مطلبتان نگه دارید تا درصورت نیاز اطلاعات مربوط به آن را نوشته یا آن را تفسیر کنید. درهرصورت Scrivener آزادی عمل کامل را به شما می‌دهد تا به هرصورت که نیاز دارید متن مورد نظرتان را بنویسید. هنگامی که کار نوشتنتان به اتمام رسید، می‌توانید فایل آن را در فرمت‌هایی مانند DOCX، تکست، PDF و Final Draft و… ذخیره کنید یا بوسیله پشتیبانی آن از دراپ‌باکس فایل نوشته‌تان را به مک انتقال داده و سپس با استفاده از برنامه‌های بیشتری از آن استفاده کنید. شما می‌توانید Scrivener را با قیمت 19٫99 دلار از فروشگاه آیتونز خریداری کنید.


Bear

 

Bear با امکانات ساده اما کاربردی خود مناسب برای نوشتن متون ساده یا لیست کارهایی که باید انجام دهید مناسب است. Bear از فضای Markdown برای کدنویسی و شخصی سازی با استفاده از تم‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. می‌توانید به متن مورد نظرتان عکس، فایل‌های مختلف، کد و… را اضافه کنید و ظاهر و سایز فونت و بصورت کلی ساختار نوشته‌تان را هم تعیین کنید. با وجود اینکه Bear بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز قابل دریافت و استفاده است، اگر نیاز دارید تا فایل نوشته‌تان را بین دستگاه‌های مختلف ios مانند آیفون یا آیپد و مک منتقل کنید می‌بایست پرداخت درون برنامه‌ای 1٫49 دلاری را انجام دهید.


Pages

 

اپلیکیشن پیش‌ فرض نوت‌برداری در ios که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران برطرف کند، یعنی Pages به راحتی و برروی تمامی دستگاه‌های ios قابل دسترسی است. بصورت کلی 60 قالب مختلف در Pages وجود دارد تا برحسب نیاز یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و استفاده کنید. حتی قالب‌هایی برای کارت‌های بیزینس یا آگهی خرید و فروش نیز در برنامه درنظر گرفته شده است تا تمام نیازهای کاربران را پوشش دهد. می‌توانید به نوشته‌تان عکس یا اشکال مختلف اضافه کنید و مطالب نوشته شده‌تان را با استایل‌های مختلف نمایش دهید. Pages دارای برخی امکانات امنیتی نیز می‌باشد و با استفاده از سنسور اثر انگشت یا پسورد می‌توانید فایل‌های مربوط به نوشته‌هایتان را قفل کنید. Pages به شما این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از سرویس iCloud نوشته‌هایتان را با دیگر کاربران ios به اشتراک بگذارید و با استفاده از این قابلیت اجازه کامل کردن یا بررسی یک متن را به دیگر دوستان یا همکارانتان نیز بدهید و با آنان مشارکت کنید. Pages بصورت کاملا رایگان از فروشگاه آیتونز قابل دریافت و استفاده است.


Terminology

 

Terminology شاید مستقیما فضای لازم برای نوشتن را فراهم نکند، اما برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به نوشتن با زبان انگلیسی را دارند می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. Terminology یک دیکشنری یا مجموعه لغات و اصطلاحات است که بصورت آنلاین و آفلاین می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از این برنامه برای پیدا کردن لغات مناسب، هم‌معنی و… استفاده کنید یا درصورت نیاز به سراغ ویژگی‌های تخصصی‌تر آن رفته و از موتور جستجوگر قدرتمند آن برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بصورت رایگان از فروشگاه آیتونز دریافت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر