معرفی بازی ایرانی تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام ؛ یک گلوله برای یک نفر!

پس از تجربه بازار نه چندان موفق بازی‌های ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، دسترسی آسان‌تر، Open Source بودن سیستم عامل اندروید و ساده‌تر بودن روند ساخت بازی‌ها برای تلفن‌های هوشمند موجب شد تا بسیاری از استودیوها به سمت بازی‌سازی اندروید آمده و توسعه دهنگان این بازی‌ها نیز با سرعت زیادی افزایش یابند

معرفی بازی ایرانی تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام ؛ یک گلوله برای یک نفر!

پس از تجربه بازار نه چندان موفق بازی‌های ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، دسترسی آسان‌تر، Open Source بودن سیستم عامل اندروید و ساده‌تر بودن روند ساخت بازی‌ها برای تلفن‌های هوشمند موجب شد تا بسیاری از استودیوها به سمت بازی‌سازی اندروید آمده و توسعه دهنگان این بازی‌ها نیز با سرعت زیادی افزایش یابند. زمستان رسانه با عنوان جدید خود یعنی تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام این روزها سر و صدای زیادی کرده و توانسته مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. بازی‌های مشابه زیادی وجود دارند که با استفاده از عناصر و فاکتورهای مشابه وارد بازار شده‌اند اما دلیل محبوبیت و موفقیت تک‌تیرانداز: عملیات انتقام چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله قدم به قدم به معرفی و بررسی این بازی بپردازیم.

 

 

از قدیم لذت تجربه کردن یک تک‌تیرانداز بودن در تمامی بازی‌های کامپیوتری متفاوت و پرهوادار بود، چه در بازی‌هایی مانند کانتر چه سری ندای وظیفه و… . تک‌تیرانداز در کنار فضای امنی که در آن حضور دارد به دور از هرگونه هرج و مرج و آشوب میدان جنگ به از بین بردن اهداف خود مشغول است، اما همه چیز به این آسانی نیست بلکه موانع و قوانین زیادی وجود دارند تا یک تک‌تیرانداز بتواند ماموریت خود را به درستی انجام دهد. تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام شما را به قلب سوریه برده و وارد جنگی با دشمنان تکفیری و تروریست می‌کند. هدف شما از بین این دشمنان در سه حالت مختلف بازی است که برای انجام این کار علاوه بر اسلحه‌های مختلف امکانات اضافه‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید برای ساده‌تر کردن کار از آن‌ها استفاده کنید. دوربین در این بازی ثابت است و شما از نقطه‌ای مشخص اقدام به از پا درآوردن دشمنان می‌کنید. هوش مصنوعی تک‌ تیرانداز: عملیات انتقام کار شده است و باعث می‌شود کاربر با حوصله و دقت بیشتری اقدام به از پا درآوردن دشمنان کند، را که در صورت مشاهده کشته شدن یک سرباز توسط دیگران آن‌ها به سرعت به سوی شما شلیک می‌کنند و اینجاست که نوار جان شما بر اثر اصابت گلوله‌های دشمن کم می‌شود و ادامه بازی در شرایطی سخت صورت می‌پذیرد. برای راحت‌تر از پا درآوردن دشمنان توصیه میکنیم ابتدا سربازانی که در ارتفاعی بالاتر مشغول دیده بانی هستند را هدف قرار دهید، به این ترتیب فرصت و فضای بهتر و ایمن‌تری برای کشتن سربازان پیاده خواهید داشت. برخی آبجکت‌ها مانند بشکه‌های مواد محترقه در بازی باعث می‌شوند بطور همزمان چندین دشمن را در فاصله‌ای مشخص از پا درآورید، اما برای هرچه بهتر صورت گرفتن این کار باید صبر و حوصله زیادی خرج کنید و در موقعیتی مناسب اقدام به شلیک کنید. در طی بازی کمتر مشاهده می‌کنید که سربازان بصورت ثابت ایستاده باشند بلکه بیشتر در حال گشت‌زنی و حرکت هستند. این شرایط برای یک تک‌تیرانداز کار را سخت می‌کند، اما با استفاده از خود گزینه حبس کردن نفس در هنگام هدف گیری می‌توانید تکان خوردن اسلحه را کمتر کرده و درنهایت شلیکی دقیق‌تر داشته باشید. فضاهای بزرگ و تو در توی بازی موجب می‌شوند نتوانید به سادگی و در زمانی که برای اتمام مرحله مشخص شده است تمام دشمنان را از پا درآورید. در چنین مواقعی می‌توانید از دوربین حرارتی استفاده کنید و سپس به سراغ دشمنان باقی مانده بروید. دیگر قابلیت بازی آتش پشتیبانی است که در هنگام استفاده از آن واحد توپخانه به کمک شما آمده و منطقه مشخص شده را بمباران می‌کند، استفاده صحیح از این قابلیت می‌تواند علاوه بر نجات بخش بودن در برخی شرایط سرعت عمل شما در تمام کردن مرحله را نیز افزایش دهد.

 

 

بازی بصورت کلی دارای هشت محیط مختلف است که هر کدام دارای سه مرحله پاکسازی، دفاع و مقاومت می‌باشند. در مرحله پاکسازی وظیفه دارید تمامی دشمنان حاضر در منطقه را کشته و برای گرفتن بیشترین امتیاز ممکن می‌بایست در زمانی مشخص شده این کار را انجام دهید. در مرحله دفاع تروریست‌ها شروع به حمله کردن به یک ساختمان مشخص می‌کنند و هدف شما از پا درآوردن آن‌ها پیش از تخریب ساختمان است. در این بین به خمپاره اندازها و تروریست‌های انتحاری توجه بیشتری کنید چرا که بیشترین خسارت را به ساختمان مورد نظر وارد می‌کنند. آخرین مرحله نیز مقاومت است، شما باید در مقابل حمله تروریست‌ها از هر طرف به خودتان مقاومت کرده و تلاش کنید تمام آن‌ها را پیش از آنکه شما را بکشند، بکشید! بصورت کلی در بازی چهار اسلحه وجود دارد که همگی مدل سازی شده بر اساس اسلحه‌های موجود در ارتش ایران می‌باشند. پس از اتمام هرمرحله و با  توجه به میزان موفقیتتان به شما مقداری پول و نشان تعلق میگیرد که از آن‌ها برای خرید اسلحه جدید و شارژ کردن مجدد قابلیت‌هایتان استفاده خواهید کرد.

 

 

از لحاظ بصری و صوتی تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام را می‌توان عنوانی متوسط تلقی کرد. بازی با موتور قدرتمند آنریل انجین 4 ساخته شده است و محیط‌های بازی بزرگ و با جزئیات مناسبی می‌باشند. مشکل بصری بازی تکسچرهای ضعیف فضا و مخصوصا بکگراند بازی است که عدم وجود جزئیات لازم کمی ظاهر آن‌ها را نامتناسب کرده است. انیمیشن‌های استفاده شده در بازی اما بسیار عالی هستند و به همین خاطر راه رفتن، دویدن و عکس العمل نشان دادن دشمنان در بازی بسیار واقعی بنظر می‌رسد. صداگذاری و موسیقی بازی از کیفیت خوبی برخوردار است و موسیقی متن آن با توجه به فضای جنگی آن کاملا مرتبط است و همخوانی دارد و از این نظر می‌توان امتیاز مثبتی را به آن اختصاص داد. اگر مدل گوشی تان Samsung Galaxy S8 است زمان اجرای بازی برای اولین بار دقت کنید که دکمه‌های نرم افزاری هوم، بک و مولتی تسکینگ روشن باشند، همچنین از آنجایی که بازی محیط شلوغ و هوش مصنوعی بالایی دارد، تلفن‌هایی که اندروید پایین‌تر 4٫4٫2 داشته یا کارت گرافیک mali400 دارند نمی‌توانند آن را اجرا کنند:

 

  • ASUS Zenpad7
  • ASUS Memo8
  • Samsung A3 2016
  • Samsung Tab A2016
  • Samsung Tab S2
  • Samsung Ace6
  • Samsung j1
  • Samsung j2
  • Samsung j3
  • Samsung Note2
  • HTC Desire 820
  • HTC Desire 616
  • HTC Butterfly
  • Lenovo Tab2 A7
  • Huawei Honor
  • Huawei Y360
  • Huawei Y3
  • Huawei Y5
  • Huawei A_Y 600
  • Huawei G610 S
  • Huawei A_Y511
  • Huawei A_P7
  • Huawei P8Lite
  • LG G4 Stylus

 

تک ‌تیرانداز: عملیات انتقام یکی از عناوین اندرویدی موفق است که می‌تواند به خوبی دوست داران بازی‌های اکشن و شوتر را راضی کند. شما می‌توانید این بازی را بصورت رایگان از فروشگاه اینترنتی کافه بازار دریافت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر