ماهان شبکه ایرانیان

آیا هیوندا تبدیل به بزرگ‌ترین خودرو ساز جهان خواهد شد؟

شایعاتی که نشان می‌دهند مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه به منظور توسعه تکنولوژی جدید به دنبال داشتن یک شریک استراتژیک بوده است، مدت‌هاست که شنیده می‌شود

آیا هیوندا تبدیل به بزرگ‌ترین خودرو ساز جهان خواهد شد؟

شایعاتی که نشان می‌دهند مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه به منظور توسعه تکنولوژی جدید به دنبال داشتن یک شریک استراتژیک بوده است، مدت‌هاست که شنیده می‌شود. بنا به گزارشات، این شرکت پیش از این با شرکت فولکس واگن برای ادغام دو شرکت به توافق رسیده است اما شاهد هیچ گونه اطلاعیه رسمی از سوی هیچ یک از دو شرکت نبوده‌ایم. اکنون به گزارش Korea Herald شرکت خودرو ساز هیوندا به دنبال تصاحب هفتمین خودرو ساز بزرگ دنیا یعنی شرکت فیات کرایسلر است. در صورتیکه این تصاحب شرکت صورت گیرد شرکت هیوندا به بزرگ‌ترین شرکت خودرو ساز در جهان تبدیل خواهد شد. تا به این جای کار شرکت فیات کرایسلر وجود همچین معامله‌ای را رد کرده است اما این موضوع به این معنا نیست که این معامله در شرف به وقوع پیوستن نباشد.

 

 

به گفته لی جایی ایل تحلیل‌گر خودرو شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار یوجین، شرکت هیوندا می‌تواند از فعالیت گسترده فیات کرایسلر و شناخت افزایش یافته این برند در ایالات متحده و اروپا، سود کلانی ببرد. مجموع فروش هر دو برند در سال گذشته برابر با 11.5 میلیون خودرو می‌باشد که در صورتیکه ادغام دو شرکت صورت گیرد هر دو شرکت را در جایگاه شماره یک جهان قرار خواهد داد. اما این اولین بار نیست که شایعه‌ای پیرامون خرید شرکت فیات کرایسلر را می‌‌شنویم. پیش از این شایعاتی درباره خرید برند جیپ از شرکت فیات کرایسلر توسط خودرو ساز چینی به نام Great Wall Motors نیز به گوش می‌رسید. شرکت فیات کرایسلر همچنین به دنبال ادغام با شرکت‌هایی همچون ژنرال موتورز و فولکس واگن نیز بوده است اما هر دو شرکت اقدام برای تصاحب این شرکت را رد کرده‌اند.

 

 

شایعه‌ی خرید این شرکت توسط شرکت هیوندا به دلیل عدم قطعیت پیرامون خرید برند جیپ توسط شرکت Great Wall Motors ایجاد شد. طبق ارزیابی‌ها خرید شرکت فیات کرایسلر هزینه‌ای در حدود 9.83 میلیارد دلار در بر خواهد داشت که شامل شرکت مازراتی و واحد قطعات این شرکت یعنی مگنتی مارلی نیز می‌شود. شایعات خرید شرکت فیات کرایسلر بی انتها به نظر می‌رسند بنابراین به وقوع پیوستن هر یک از این شایعات می‌تواند جالب باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان