رقیب ۸۵ هزار دلاری تسلا در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد رسید!

جزئیات بیشتری از خودرو برقی جدید شرکت پورشه به نام میشن E در حال انتشار است. اولیور بلوم رئیس شرکت پورشه در مصاحبه‌ای با کار مگزین اعلام کرد که این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۹ در معرض فروش قرار خواهد گرفت و قیمتی همانند مدل پایه پانامرا که ۰۰۰,۸۵ دلار قیمت گذاری شده است خواهد داشت

رقیب 85 هزار دلاری تسلا در سال 2019 به بازار خواهد رسید!

 جزئیات بیشتری از خودرو برقی جدید شرکت پورشه به نام میشن E در حال انتشار است. اولیور بلوم رئیس شرکت پورشه در مصاحبه‌ای با کار مگزین اعلام کرد که این خودرو تا پایان سال 2019 در معرض فروش قرار خواهد گرفت و قیمتی همانند مدل پایه پانامرا که 000,85 دلار قیمت گذاری شده است خواهد داشت. پیش از این شرکت پورشه اعلام کرده بود که مدل میشن E تا سال 2020 وارد بازار خواهد شد و هیچ گونه جزئیاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نکرده بود. این شرکت در اصل از مدل میشن E خود به عنوان یک خودرو کانسپتی در نمایشگاه خودرو بین المللی شهر فرانکفورت در سال 2015 رونمایی کرد. در آن زمان شرکت پورشه اعلام کرد که این خودرو دارای محدود‌ه‌ای بیش از 250 مایل بوده و به تعدادی از تکنولوژی‌های خلاقانه دیگر نیز مجهز خواهد بود. در حالیکه این شرکت همچنان جزئیات امکانات مدرنی که در مدل تولیدی بکار خواهد رفت را فاش نکرده است اما کانسپت میشن E که پیش از این از آن رونمایی شد اطلاعات کلی از آن چه در محصول نهایی انتظار آن را خواهیم داشت، مشخص می‌کند. در ادامه نگاهی به جالب‌ترین امکانات کانسپت میشن E که ممکن است در نسخه تولیدی نیز شاهد آن‌ها باشیم خواهیم داشت:

 

مدل دو دیفرانسیل میشن E که از دو موتور بهره می‌برد قادر است قدرتی معادل 600 اسب بخار تولید کند.

 

 

به گفته گزارشی از اتو کار که در ماه مارس منتشر شد این خودرو ساز آلمانی برنامه دارد تا تریم‌های مختلفی از این خودرو برقی را که دارای خروجی‌های قدرت مختلف هستند به بازار عرضه کند.

این خودرو قادر است در تنها 3.5 ثانیه به سرعت صد مایل در ساعت رسیده و سرعت اوجی برابر با 150 مایل در ساعت دارد. اگر چه مدل S P100D شرکت تسلا تنها در 2.5 ثانیه به سرعت صد مایل در ساعت می‌رسد.

 

 

نیروی پیشران این خودرو به طور کامل به وسیله تکنولوژی باطری لیتیوم آیون پیشرفته تامین می‌شود. باطری زیر بدنه این خودرو، طول کامل این خودرو را به منظور توزیع یکسان وزن گسترش می‌دهد.

 

 

تکنولوژی شارژ القایی به این خودرو امکان شارژ شدن به یک روش منحصر به فرد را می‌دهد. برای شارژ این خودرو تنها کافیست خودرو را بر روی صفحه پایه شارژ در یک گاراژ قرار داد و باطری این خودرو به طور خودکار شروع به شارژ می‌کند.

 

 

همچنین می‌توان با استفاده از یک ایستگاه شارژ عادی و یا از طریق یه کابل در خانه باطری این خودرو را شارژ کرد. درگاه شارژ در کناره‌ی گلگیر جلویی این خودرو پنهان شده است.

 

 

تنها در 15 دقیقه این خودرو تا هشتاد درصد که معادل محدوده 250 مایل است شارژ می‌شود. با یک شارژ کامل این خودرو دارای محدوده 310 مایلی خواهد بود. طبق محاسبات آژانس محافظت از محیط زیست، مدل S شرکت تسلا با بهره گیری از یک باطری 90 کیلو وات بر ساعتی دارای محدوده 294 مایلی با هر بار شارژ کامل می‌باشد.

 

 

به گفته گزارشی از وبسایت اتو کار که در ماه مارس منتشر شد رئیس این شرکت اعلام کرده است که این شرکت در حال توسعه یک سیستم شارژ 800 ولتی است که به محصول نهایی همانند مدل کانسپت امکان شارژ هشتاد درصدی در تنها 15 دقیقه را می‌دهد.

این خودرو چهار سرنشینه دارای چهار در می‌باشد که به شیوه‌ کاملاً منحصر به فردی باز می‌شوند.

 

 

این خودرو فاقد آینه‌های خارجی است. در عوض مجهز به دوربین‌هایی است که تصویر محیط پیرامون خودرو را گرفته و این تصاویر را در گوشه پایین شیشه جلویی به نمایش می‌گذارند. کاربران این خودرو همچنین می‌توانند به انتخاب خود اطلاعات ایمنی تکمیلی را در این قسمت نمایش دهند.

 

 

راننده این خودرو همچنین می‌تواند با استفاده از تکنولوژی ردیاب چشم، منوی خودرو را کنترل کند. به این صورت که یک دوربین مکانی که راننده به آن مشاهده می‌کند را شناسایی کرده و ابزاری که راننده قصد باز کردنش در پنل ابزار را دارد تشخیص می‌دهد. سپس راننده می‌تواند با فشردن یک دکمه در فرمان خودرو، انتخاب خود را تایید کند.

 

 

صفحه نمایش خودرو نیز همزمان با تغییر مکان راننده جابجا می‌شود. بنابراین در صورتیکه راننده در صندلی خود بالاتر یا پایین تر برود یا در جناحین خم شود، صفحه نمایش ابزاری نیز همزمان با راننده جابجا می‌شود.

 

 

رئیس شرکت پورشه یعنی اولیور بلوم در ماه مارس به اتوکار گفت که این خودرو از آپدیت‌های از راه دور نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع به این معناست که آپدیت‌‌های نرم افزاری می‌توانند به صورت وایرلس منتشر شوند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر