ماهان شبکه ایرانیان

کانسپت جدید مرسدس بنز جدیت این شرکت برای رقابت با تسلا را نشان می‌دهد!

شرکت مرسدس بنز تلاش گسترده‌ای را در زمینه خودرو‌های برقی آغاز کرده است. روز دوشنبه شرکت مادر این خودرو ساز یعنی دِیملر اعلام کرد که شرکت مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۲، نسخه برقی شده‌ی تمامی مدل‌های خود را به فروش خواهد رساند

کانسپت جدید مرسدس بنز جدیت این شرکت برای رقابت با تسلا را نشان می‌دهد!

 شرکت مرسدس بنز تلاش گسترده‌ای را در زمینه خودرو‌های برقی آغاز کرده است. روز دوشنبه شرکت مادر این خودرو ساز یعنی دِیملر اعلام کرد که شرکت مرسدس بنز تا سال 2022، نسخه برقی شده‌ی تمامی مدل‌های خود را به فروش خواهد رساند. و در روز سه شنبه این شرکت یک خودرو کانسپت برقی به نام EQA را به نمایش گذاشت که پیش نمایشی از خودرو‌‌‌های کامپکت برقی آینده این شرکت را نشان می‌دهد. در حالیکه این شرکت به طور قطعی اعلام نکرد که این خودرو وارد مرحله تولید خواهد شد یا خیر اما به طور واضح ثابت کرد که بخش خودرو‌های کامپکت برای این شرکت حائز اهمیت است. به گفته دیتر زتچه مدیر عامل شرکت دیملر AG و مدیر برند مرسدس بنز “ کانسپت مرسدس بنز EQA اثبات می‌کند که ما در مورد معرفی خودرو‌های برقی در تمامی نمونه‌ کار‌ّها جدی هستیم”. و بر اساس جزئیاتی که شرکت مرسدس بنز درباره کانسپت EQA منتشر کرده، به نظر می‌رسد که این شرکت در فکر رقابت با مدل 3 شرکت تسلا که با هدف تولید انبوه ساخته شده، می‌باشد. در ادامه نگاهی دقیق به کانسپت EQA و این که چگونه می‌تواند با جدید‌ترین خودرو شرکت تسلا رقابت کند می‌پردازیم:

 

کانسپت EQA یک خودرو کانسپت تمام برقی است که منحصراً برای بخش کامپکت ساخته شده است.

 

 

هر دو خودرو EQA و مدل 3 خودرو‌های کامپکتی هستند که فضای کافی برای پنج سرنشین بالغ را دارا می‌باشند. فاصله دو محور چرخ در مدل 3 تسلا 113.2 اینچ است که کمی بیشتر از فاصله دو محور طراحی شده در مدل EQA با 107.4 اینچ است.

کانسپت EQA به دو موتور برقی مجهز است که محدوده 400 کیلومتری این خودرو را تامین می‌کنند. این خودرو همچنین قادر است با یک بار شارژ فاصله‌ای در حدود 250 مایل را بپیماید.

 

 

در صورتیکه شرکت مرسدس بنز تصمیم به ساخت مدل تولیدی EQA با همین محدوده برقی را بگیرد، مدل 3 تسلا که با هر بار شارژ محدوده 220 مایلی را در مدل‌های پایه طی می‌کند را شکست‌ خواهد داد.

این خودرو کانسپت قادر است به وسیله شارژر پلاگ این و وایرلس شارژ شود.

 

 

به ادعای شرکت مرسدس بنز در هنگام استفاده از یک ایستگاه شارژ سریع، این خودرو قادر است محدوده 62 مایلی خود را در تنها ده دقیقه بازیابد. این به معنای حدوداً یک چهارم یک شارژ کامل است. این در حالیست که مدل 3 با استفاده از شارژر سوپر شرکت تسلا قادر به بازیابی محدوده 110 مایلی در بیست دقیقه یا حدوداً 55 مایل در ده دقیقه می‌باشد.

شرکت مرسدس بنز ادعا می‌کند که این خودرو قادر است در کمتر از پنج ثانیه به سرعت صد مایل در ساعت برسد.

 

 

ورژن پایه مدل 3 شرکت تسلا می‌تواند در 5.6 ثانیه به سرعت صد مایل در ساعت برسد، اگر چه این رقم در ورژن پریمیوم این خودرو 5.1 ثانیه است.

این خودرو دارای سقف شیشه‌ای پانارومایی و یک شیشه پشتی بزرگ منحنی شکل است.

 

 

شرکت تسلا نیز آپشن سقف شیشه‌ای را در ورژن پریمیوم مدل 3 ارائه می‌کند.

به جای شبکه مشبک رادیاتور قدیمی، کانسپت EQA قسمت جلویی این خودرو دارای یک پنل سیاه رنگ با نوار‌های LED می‌باشد. این پنل به عنوان یک شبکه مشبک مجازی عمل می‌کند که قادر است به ظاهر تغییر کند، همچنین چراغ‌های جلویی این خودرو در این پنل سیاه رنگ جاسازی شده‌اند.

 

 

مدل 3 شرکت تسلا نیز فاقد یک شبکه مشبک سنتی است اما قسمت جلویی این خودرو را تنها یک سطح صاف تشکیل می‌دهد.

این خودرو دارای دو حالت رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس است. زمانیکه خودرو در حالت اسپورت قرار دارد، پنل سیاه رنگ این خودرو یک بال افقی را نمایش می‌دهد.

 

 

و در هنگامیکه حالت اسپورت پلاس این خودرو فعال باشد این پنل یک طراحی که بیشتر به شبکه مشبک سنتی شباهت دارد را نشان می‌دهد.

 

 

پنل‌های سیاه رنگ با نوار‌های LED در کناره‌ها و سپر پشتی این خودرو نیز به کار رفته‌اند.

 

 

سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس شرکت مرسدس بنز از کانسپت SUV تمام برقی خود به نام EQ پرده برداری کرد. همان طور که می‌توان دید این خودرو نیز دارای ویژگی‌های مشابهی است.

 

 

به گفته شرکت مرسدس بنز مدل EQ یک خودرو کانسپت نزدیک به تولید است که پیش از پایان دهه کنونی روانه بازار خواهد شد. شرکت تسلا هم اکنون در حال فروش خودرو SUV خود یعنی مدل X است، اما برنامه دارد تا سال 2020 یک خودرو SUV کامپکت تمام برقی را نیز روانه بازار کند.

در نهایت شرکت دِیملر در نظر دارد 000,500 دستگاه خودرو برقی را تا سال 2025 به فروش برساند.

 

 

شرکت تسلا نیز همچنین برنامه‌هایی برای افزایش فروش تمامی خودرو‌های برقی خود دارد. این شرکت در نظر دارد تا 000,500 دستگاه خودرو را در سال 2018 تولید کند و این رقم را تا سال 2020 به یک میلیون دستگاه در سال برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان