ماهان شبکه ایرانیان

شرکت نیسان در شرف رونمایی از رقیب جدید شرکت تسلا!

رونمایی از مدل نیسان لیف جدید کاملا غافلگیر کننده بود

شرکت نیسان در شرف رونمایی از رقیب جدید شرکت تسلا!

رونمایی از مدل نیسان لیف جدید کاملا غافلگیر کننده بود. در حالیکه محدوده 150 مایلی این خودرو نسبت به رقبای خود بسیار کمتر است اما با بهره گیری از امکانات خود راننده پیشرفته مانند تکنولوژی خلاقانه e-Pedal که امکان فعالیت خودرو با تنها یک پدال را فراهم می‌کند و همچنین با قیمتی بسیار مقرون به صرفه که به طور قابل ملاحظه‌ای از مدل 3 شرکت تسلا پیشی می‌گیرد، این ضعف در محدوده برقی را جبران می‌کند. با این حال مدل لیف جدید تنها آغاز نبرد شرکت نیسان بر سر برتری یافتن در زمینه خودرو‌‌های برقی است.

 

 

پیش از این می‌دانستیم که این خودرو ساز به وسیله تولید یک خودرو SUV برقی در حال برنامه ریزی برای گسترش خانواده خودرو برقی خود برای رقابت با مدل X شرکت تسلا و مدل پیش روی شرکت فولکس واگن یعنی ID Crozz است، اما به ادعای اتو کار می‌توان انتظار رونمایی از این خودرو را در نمایشگاه خودرو توکیو که در ماه اکتبر برگذار می‌شود داشت. به گفته این وبسایت خودرو SUV برقی جدید این شرکت که انتظار می‌رود نامی غیر از لیف داشته باشد اندازه‌ای کمی بزرگ‌تر از نیسان قشقایی خواهد داشت که دارای موتور‌های مرسوم بنزینی و دیزلی است و همچنین پلتفرم مشترکی با مدل لیف خواهد داشت. این بخشی از برنامه‌ شرکت نیسان است که بیست درصد از فروش محصولات این شرکت را خودرو‌های برقی تشکیل دهند. پلتفرم مدل لیف جدید با قابلیت سازگاری ساخته شده و گفته می‌شود بسیار سبک‌تر و قدرتمندتر از شاسی مدل لیف قدیمی باشد.

 

 

در آینده این پلتفرم قادر به بکار استفاده در مدل‌های سدان برقی این شرکت خواهد بود. انتظار می‌رود خودرو برقی جدید این شرکت از موتور 40 کیلو وات بر ساعتی مدل لیف بهره‌مند باشد و محدوده‌ای در حدود 235 مایل داشته باشد. تکنولوژی‌های خودکار پرو پایلوت و پریو پایلوت پارک نیسان لیف می‌توانند همانند تکنولوژی e-Pedal در خودرو SUV برقی این شرکت بکار برده شوند. شرکت‌ نیسان اخیراً‌ به تازگی برای مدل تِرا که به عنوان یک خودرو کانسپت SUV برقی سبک خودرو جوک در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2012 به نمایش گذاشته شد و به منظور پیش نمایش خودرو تولیدی پیش رو طراحی شد، یک نام تجاری ثبت نمود، اما مدیران اجرایی این شرکت تایید کرده‌اند که مدل ترا، خودرویی نیست که در نمایشگاه خودرو توکیو از آن رونمایی خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان