معرفی بازی ایرانی نبرد آهنین ؛ آماده، هدف، شلیک!

معرفی بازی ایرانی نبرد آهنین ؛ آماده، هدف، شلیک!

بازی Worms یا کرم‌ها را به یاد دارید؟ بازیی که در آن رهبری یک کرم یا تیمی از کرم‌های مجهز به اسلحه‌های گوناگون را بدست می‌گرفتید و برای کشتن دیگر کرم‌ها وارد میدان جنگ می‌شدید! شاید بتوان Worms را به عنوان مشهورترین و معروف‌ترین بازی در این سبک دانست که همچنان با ارائه نسخه‌های جدید از این بازی به موفقیت خود ادامه می‌دهد و در این بین عناوین دیگری مانند Shellshock Live و… نیز با ایده گرفتن از آن وارد بازار شده‌اند و توانسته‌اند طرفداران این سبک را از خود راضی نگه دارند. نبرد آهنین نمونه ایرانی این بازی‌هاست که اخیرا برروی سیستم عامل اندروید منتشر شده است و توانسته با بکار گیری المان‌ها و پتانسیل‌های موجود در کمال سادگی به عنوانی سرگرم کننده و جذاب تبدیل شود. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی این بازی بپردازیم.

 

 

در سال 1500 جنگ بزرگی بر سر منابع انرژی رخ می‌دهد. تمام تسلیحات جنگی نابود شده و فقط تانک‌ها باقی مانده‌اند. تانک‌های سزمین‌های مختلف برای دستیابی به منابع انرژی یورش می‌برند. شما یکی از تانک‌هایی هستید که سرزمین‌های مختلف را برای رسیدن به منابع انرژی فتح می‌کند. داستان بازی به همین سادگیست و درواقع انتظار چندانی هم از آن نمی‌رود. در بازی هدایت یک تانک را به عهده میگیرید و وظیفه دارید تا در بازی نفر به نفر در مقابل رقیبی دیگر بصورت آنلاین مبارزه کرده و پیروز شوید. بیان این نکته لازم است که نبرد آهنین یک بازی کاملا آنلاین می‌باشد و بصورت آفلاین قابل بازی نیست، چرا که محتوایی برای آن در نظر گرفته نشده است. بازی دارای بخش تمرینی است و در همان ابتدای کار تمام فوت و فن‌های جنگاوری به شما آموزش داده می‌شود. درواقع مهم‌ترین نکته درخصوص نبرد آهنین دقت بالا و هدف گیری درست است. در زمین بازی دو تانک با فاصله‌های مختلف و در مکان‌هایی متفاوت روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند و شما با یک هدف گیری دقیق تانک رقیب را مورد هدف قرار می‌دهید. انتخاب نحوه حمله کاملا در دست خودتان است، شما می‌توانید از بین سلاح‌ها و امکانات متنوعی که در اختیارتان قرار گرفته است یکی را انتخاب کنید و سپس به سراغ تانک دشمن بروید. از جمله سلاح‌های داخل بازی می‌توان به تیر معمولی، نارنجک، خوشه‌ای، حمله هوایی، تیر سنگین و… اشاره کرد که درمجموع شامل 30 نوع اسلحه مختلف هستیم. هرکدام از سلاح‌ها را می‌توانید با بالا رفتن لولتان آزاد کنید و سپس از آن‌ها در بازی استفاده کنید. تیر معمولی اولین سلاح بازیست، یک گلوله تانک معمولی که به سمت دشمن شلیک می‌شود و آسیب کمی به محیط یا تانک می‌رساند. تیر سنگین همچون تیر معمولی است اما با آسیبی به نسبت بیشتر که می‌تواند پس از مطمئن شدن از جهت هدف گیری مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

 

تمامی سلاح‌های بازی یک نوع هدف گیری ساده را نیاز ندارند و برای مثال هنگام استفاده از نارنجک یا حمله هوایی باید دقت کنید چرا که گلوله شلیک شده پس از برخورد به محیط کمانه کرده و ممکن است در جایی به دور از هدف شما فرود آید. طبیعی است هرچه لولتان در بازی بالاتر می‌رود اسلحه‌های بهتری هم دریافت می‌کنید، اما استفاده از این سلاح‌ها در بازی بصورت نامحدود است؟ در حواب باید گفت اینجاست که باید حواستان را جمع کنید و در پیشروی در بازی بیشتر به درآمد کسب شده و هزینه اسلحه‌ها توجه کنید. هر اسلجه با توجه به نوع و میزان صدمه دارای گلوله گران‌تری برای خرید است و پس از هر بازی و استفاده از اسلحه‌های مختلف، نیاز دارید تا گلوله‌های آن‌ها را از فروشگاه خریداری کنید. سکه‌های دریافتی که ارز رایج بازی محسوب می‌شوند پس از هر بازی و با توجه به نتیجه بازی و روند پیروزیتان به شما هدیه داده می‌شوند. این سکه‌ها محدود بوده و علاوه بر خرید گلوله‌های مورد نیازتان می‌بایست از آن‌ها برای ارتقاء تانکتان در سه سطح مقاومت زره، میزان سوخت و قدرت حرکت استفاده کنید. پس توجه به چگونگی استفاده از سلاح‌ها و جلوگیری از هدر رفتن گلوله‌های بازی کلیدی‌ترین نکته بازی محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در پیشروی شما خواهد داشت. سوال بعدی این است که ارتقاء تانک تا چه حد در نتیجه بازی‌ها تاثیر گذار است؟ با ارتقاء مقاومت زره تانکتان بیشتر درمقابل حملات دشمن دوام می‌آورید، پس مهم‌ترین بخش برای هزینه کردن سکه‌ها جهت ارتقاء تانک قطعا مقامت زره آن است. تانک‌ها در محیط بازی ثابت نیستند و می‌توانند به شکلی بسیار محدود حرکت کنند. چرا که پس از پیدا کردن زاویه درست برای هدف گیری یا هنگامیکه تانکتان در گودال یا پشت کوهی گیر کرده است اگر این قابلیت وجود نداشت ادامه بازی سخت و ناعادلانه محسوب می‌شد. در صورت ارتقاء میزان سوخت می‌توانید بیشتر در سطح بازی حرکت کنید و از مخمصه‌های پیش آمده خود را نجات دهید. در صورت ارتقاء قدرت حرکت این توانایی را به تانکتان می‌دهید تا بتواند از بیشترین شیب‌ها بالا رود و به این ترتیب هنگام گیر کردن در یک گودال یا پشت یک کوه بهتر بتوانید تانک خود را حرکت دهید. همچنین لازم به ذکر است که در بازی قابلیت بازی کردن با دوستانتان نیز وجود دارد و به سادگی می‌توانید با آن‌ها به رقابت بپردازید.

 

 

از یک بازی دو بعدی با چنین سبک و محتوایی انتظار گرافیک و جلوه‌های بصری بالا و خارق العاده‌ای نداریم، بلکه تمام لذت بازی در ساده بودن آن است. نبرد آهنین اما در این بخش نیز امتیاز مناسبی دریافت میکند چرا که طراحی زیبا و خوش رنگ محیط و انفجارها و دیگر اتفاقات درون بازی به خوبی طراحی شده‌اند. موسیقی و صداگذاری بازی نیز قابل قبول است و ریتم هیجانی موسیقی آن گرچه ممکن است پس از مدتی تکراری شود، اما کاربر را از شنیدن آن خسته نمی‌کند. تیم توسعه دهنده بازی یعنی استودیو Bluxel توجه ویژه‌ای به آینده نبرد آهنین دارد و درنظر دارد تا با اضافه کردن تانک‌های متنوع، قابلیت ارتقاء دادن سلاح‌ها، مبارزات تیمی و مبارزات هرج و مرج بازی را گسترش داده و تجربه‌های متنوعی را برای کاربران خود فراهم کنند. شما می‌توانید نبرد آهنین را بصورت رایگان از فروشگاه کافه بازار دریافت کنید و درصورت علاقه با استفاده از امکان پرداخت درون برنامه‌ای از تیم توسعه دهنده آن حمایت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر