ماهان شبکه ایرانیان

چرا آکورا NSX ارزش صرف ۲۰۰.۰۰۰ دلار را ندارد؟

مدتی پیش تبلیغات بر سر عرضه قریب الوقوع نسل دوم آکورا NSX به شدت بالا گرفت. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک خودرو کانسپتی معرفی شد، در نتیجه رسیدن به مرحله تولید زمان زیادی برد

چرا آکورا NSX ارزش صرف 200.000 دلار را ندارد؟

 مدتی پیش تبلیغات بر سر عرضه قریب الوقوع نسل دوم آکورا NSX به شدت بالا گرفت. این خودرو ابتدا در سال 2012 به عنوان یک خودرو کانسپتی معرفی شد، در نتیجه رسیدن به مرحله تولید زمان زیادی برد. به محض آن که این خودرو روانه بازار شد خریداران مشتاق کمی حاضر به پرداخت 200.000 دلار برای این خودرو شدند که متاسفانه این کار آن‌ها اشتباه بزرگی بود. چرا که مدل NSX با فروش پایین مواجه شده و شرکت آکورا در حرکتی برای افزایش فروش آن تصمیم به کاهش قیمت این خودرو گرفته است. به گفته راب فِرِتی مالک گاتهام دریم کارز که یک آژانس اجاره خودرو در اِنگِلوود ایالت نیو جرزی است می‌توان یک NSX 2017 جدید با کارکرد دو مایل را با تنها 139.000 دلار خریداری نمود.

 

 

فِرِتی بنا به دلایلی وقوع چنین رخدادی را از مدت‌ها پیش پیش بینی نمود. در مرحله اول باید گفت که مدل NSX برای رسیدن به مرحله تولید زمان زیادی را سپری نمود اما نمی‌توان آن را دلیل اصلی موفق نشدن این خودرو دانست. دلیل دوم قیمت گذاری بیش از حد زیاد آن در هنگام شروع کار این خودرو است. مشکل این جاست که انتظارات زیادی که از مدل اصلی NSX می‌ٰرفت، برآورده نشده است. این خودرو بدون شک خودرو فوق العاده‌ای است اما گذاشتن نام NSX برای آن یک اشتباه بود. جدا از نداشتن آپشن سیستم انتقال قدرت دنده‌ای (که با توجه به گرایش کنونی صنعت خودرو مسئله بزرگی نیست)، هندلینگ و حس کلی این خودرو فاقد تعادل هستند. نکته این جاست که فِرِتی تمامی این‌ها را بیش از یک سال پیش پیش بینی کرده بود و اکنون با کمال میل شاهد به وقوع پیوستن پیش بینی خود است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان