ماهان شبکه ایرانیان

فراری پورتوفینو خودرو‌های آینده این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

خودرو سازانی مانند آئودی و BMW شروع به تجربه روش‌های ساخت عجیب‌تر که به وسیله تکنولوژی معماری کلاستر جدید و شاسی‌ پیشرفته استفاده شده در مدل A۸ جدید آغاز شد، کرده‌اند

فراری پورتوفینو خودرو‌های آینده این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

خودرو سازانی مانند آئودی و BMW شروع به تجربه روش‌های ساخت عجیب‌تر که به وسیله تکنولوژی معماری کلاستر جدید و شاسی‌ پیشرفته استفاده شده در مدل A8 جدید آغاز شد، کرده‌اند. اما کمپانی‌ای همانند فراری سابقه طولانی در این زمینه داشته است. از آنجا که قیمت مدل پایه پورتوفینو از 200.000 دلار آغاز می‌شود انتظار می‌رود این خودرو مجهز به آخرین تکنولوژی شاسی سبک وزن شرکت فراری باشد. جایگزین جدید در مدل کالیفرنیا T شاسی‌ای است که خودرو‌های آینده این شرکت را دست خوش تغییر خواهد نمود.

 

 

این تغییر نه تنها به دلیل جنس این شاسی بلکه به خاطر چگونگی ساخت آن است. همانند دیگر‌ خودرو‌های این بخش، شرکت فراری نیز به منظور کاهش وزن در حین حفظ استحکام از یک ساختار آلومینیمی بهره می‌گیرد. با این حال مهندسین این شرکت همچنین تلاش زیادی برای حذف تعداد بخش‌هایی که به منظور کاهش پیچیدگی، افزایش سفتی، و البته کاهش وزن استفاده می‌شدند، به انجام رسانده‌اند. یکی از قابل توجه‌ترین اصلاحات، در ستون‌های A مدل پورتوفینو قابل مشاهده است. در مدل کالیفرنیا T این ستون‌ها از 21 بخش تشکیل شده بودند در حالیکه این تعداد در مدل پورتوفینو به دو می‌رسد. به گفته وبسایت اتو کار، رئیس بخش تکنولوژی این شرکت یعنی مایکل لیترز خاطر نشان کرد که این کمپانی سازنده سوپر اسپورت برنامه استفاده از مهندسی بکار رفته در مدل پورتوفینو در شکل‌ دهی تمامی خودرو‌های اصلی این شرکت را در سر دارد.

 

 

حرکت کمپانی فراری جهت ساده سازی محصولات خود از آنجا که خط تولید این شرکت به کمک اضافه شدن سیستم هیبرید آماده سنگین شدن و پیچیده‌تر شدن می‌باشد، بسیار منطقی است. این اقدام همچنین به روان سازی و سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت کمک می‌کند که برای یک تولید کننده محدود خودرو که در تلاش برای افزایش ظرفیت تولید خود است یک مزیت به حساب می‌آید. احتمالاً به همین دلیل است که لیترز با خوشحالی اعلام کرد که “ تکنولوژی استفاده شده در مدل پورتوفینو در خودرو‌های آینده این شرکت نیز به کار خواهد رفت”. از آنجا که مدل پورتوفینو با بکارگیری از این تکنولوژی شاهد افزایش 35 درصدی استحکام ساختاری و کاهش وزن 80 کیلوگرمی نسبت به مدل کالیفرنیا T بوده، مزیت‌های این رویکرد ساخت یک خودرو را نباید دست کم گرفت. این در حالی است که تعداد قطعاتی که این شرکت مجبور به استفاده از آن‌ها بوده تا 40 درصد کاهش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان